پنجشنبه 6 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی: مشکلات ما با آمريکا با گفتن يک سری تبريک ‌و تهنيت‌ حل نمی شود، ايلنا

رئيس مجلس شورای اسلامی گفت :مشکلات کشور ما با آمريکا، مشکلاتی ساده‌ و عاطفی نيست که با گفتن يک سری تبريک ‌و تهنيت‌ و اظهارات و سخنان مشابه پايان يابد، بلکه بايد ريشه‌ اين مشکلات و يافتن راه‌حل‌های واقعی بررسی شود.


ايلنا: رييس مجلس شورای اسلامی علی لاريجانی اسلامی در جريان سفر غيررسمی‌اش به عراق پس از ديدار با آيت‌الله سيدعلی سيستانی، در نشستی مطبوعاتی تصريح کرد: ايران کشوری نيست که در بررسی اين گونه مشکلات خيلی سخت بگيرد و يا خيلی هم راحت عمل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش "ايلنا" به نقل از روزنامه "الحيات"، لاريجانی هم‌چنين خاطر نشان کرد : اين آمريکا بود که علاوه بر ساير اقدامات ضدايرانی‌اش، نظام سابق عراق را به جنگ با ايران تشويق کرد؛ بنابراين اين مساله به همين سادگی هم نيست که با گفتن عبارات شفاهی حل شود.
رييس مجلس شورای اسلامی ايران هم‌چنين برخی طرف‌ها در عراق را به تلاش برای از بين بردن ثبات در اين کشور متهم کرد و گفت : اين طرف‌ها تحمل ديدن عراقی با سرمايه‌های زياد، دموکرات و دارای حاکميت و اقتدار را ندارند.
وی با تاکيد بر اينکه سفرش به عراق سياسی و يا رسمی نبوده و تنها در راستای سفر به عتبات عاليات انجام شده است خاطر نشان کرد: در ديدارش با آيت‌الله سيستانی مسائل مهم در عرصه‌های اسلامی و جهانی، اوضاع عراق و شرايط متنوعی بوده که بر اين کشور گذشته است ، بررسی شد .
لاريجانی درباره نظر آيت‌الله سيستانی در موارد يادشده نيز تصريح کرد که « نظر ايشان نظر عميق و دقيقی نسبت به آن‌چيزی بود که در عرصه‌ کشورهای اسلامی و جهان می‌گذرد.
وی ديدار با آيت‌الله سيستانی را بسيار خوب ارزيابی کرد و افزود:صحبت‌های خوب، مفيد و مثمر ثمری انجام شد و با توجه به شرايطی که امروز کشورهای جهان اسلام در آن به سر می‌برند بايد از ديدگاه‌ها و نظرات بسيار با ارزش آقای سيستانی استفاده کرد؛ چرا که ايشان شخصيتی بزرگ و بسيار مهم هستند و بايد از انديشه‌هايشان برای حل مشکلات مسلمانان در عراق و منطقه بهره برد.
رييس مجلس شورای اسلامی درباره روابط تهران - بغداد نيز گفت: روابطی که عراق و ايران را به هم مرتبط می‌سازد زاييده امروز و ديروز نيست، بلکه اين روابطی تاريخی است و مشترکات تمدنی، فرهنگی و اسلامی زيادی ميان دو کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: مهم شناختن مشکلاتی است که ملت عراق از آن رنج می‌برد. ما همواره در شرايطی که بر عراق گذشت در کنار ملت عراق بوديم. در زمان نظام ديکتاتوری صدام نيز جمهوری اسلامی ايران پناهگاه بسياری از عراقی‌ها، شخصيت‌های برجسته سياسی و علمی اين کشور بوده است.
لاريجانی با تاکيد بر اين‌ که روابط ما با ملت عراق مبتنی بر اخوت و برادری اسلامی است اظهار داشت: معتقديم آنچه از تغييرات در عراق ايجاد شده در نتيجه اراده و خواست ملت عراق بوده است و اين ملت توانسته دموکراسی را برقرار کند و اين مساله بزرگی است که مجانی به دست نيامده است.





















Copyright: gooya.com 2016