دوشنبه 17 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

والدين رکسانا صابری با دخترشان در اوين ملاقات کردند، راديو فردا

رضا صابری، پدر رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی-آمريکايی که در ايران در بازداشت به سر می برد به راديو فردا گفته است که روز دوشنبه با دخترش برای مدت نيم ساعت ملاقات کرده است.

رضا و آکيکو صابری، پدر و مادر رکسانا، روز يکشنبه از آمريکا برای ملاقات با فرزندشان وارد ايران شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای صابری همچنين به راديو فردا گفت که حال دخترش بهتر از زمانی است که با آنها تلفنی صحبت کرده و مقامات زندان تلويزيون و چند کتاب در اختيار وی قرار داده اند.

رضا صابری افزود که بخشی از اتهام رکسانا صابری تهيه گزارش بدون داشتن مجوز مطبوعاتی است.

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل رکسانا صابری، روز يکشنبه گفته بود که موکل او رسما تفهيم اتهام و پرونده او به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است. او افزوده بود که هنوزپرونده را نخوانده و هيچ اطلاعی از اتهام های وارده، ندارد.

آمريکا رسماً از جمهوری اسلامی ايران خواسته است رکسانا صابری را آزاد کند. رکسانا صابری، روزنامه نگار ايرانی – آمريکايی ۲۲ بهمن ماه سال قبل دستگير شد.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، در اسفندماه گفته بود که رکسانا صابری نبايد به طور «غير قانونی» به کسب خبر و اطلاعات می پرداخت.

خانم صابری در سال های گذشته با شبکه های بی بی سی، راديو «ان پی آر» و ساير نشريات بين المللی همکاری داشته است.

والدين خانم صابری از آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، خواسته اند تا دختر آنها آزاد شود و از وضعيت روحی او به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

به رغم اينکه قوه قضائيه ايران در اسفندماه اعلام کرده بود که رکسانا صابری «ظرف چند روز آينده» آزاد می شود ولی وی همچنان در بازداشت به سر می برد.

خانم صابری ۳۱ ساله است و مادر او ژاپنی و پدرش ايرانی است و در ايالت داکوتای شمالی آمريکا بزرگ شده است. وی به مدت شش سال در ايران زندگی می کرد.

هفته گذشته هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، از مقام های ايرانی خواست تا هر چه زودتر وضعيت اين روزنامه نگار زندانی و عشاء مومنی ديگر ايرانی – آمريکايی متهم به اقدام عليه امنيت ملی و رابرت لوينسون، عضو سابق پليس فدرال آمريکا، اف بی آی، روشن شود.





















Copyright: gooya.com 2016