چهارشنبه 19 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله نوری تا آخر فروردين تصميم می گيرد، فردا

مخالفان کانديداتوری نوری مسائل و موانع مختلفی را همچون عدم فرصت و زمان مناسب برای تبليغات، عدم اجماع حداکثری گروه های اصلاح طلب بر روی نوری ، ضعف رسانه ای ... را بر شمردند و خواستار آن شدند که نوری به عنوان يک سرمايه اصلاحات در انتخابات پيش رو کانديدا نشود.
حضور يا عدم حضورعبدالله نوری وزير کشور اسبق دولت اصلاحات، در عرصه انتخابات و کانديداتوری تا آخر فروردين مشخص می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از مشاوران و نزديکان نوری با بيان اين مطلب به خبرنگار«فردا» گفت: با توجه به درخواست ها و دعوت های صورت گرفته از ناحيه قشرهای مختلف سياسی و اجتماعی، آقای نوری تا آخر فروردين ماه کانديداشدن يا نشدن خود را اعلام خواهد کرد.

اين در حالی است که بعد از ظهر روز گذشته( سه شنبه) و به فاصله يک روز از ديد و بازديد نوروزی فعالان سياسی، اجتماعی و دانشجويی با عبدالله نوری، جمعی از شخصيت های شناخته شده اصلاح طلب به منزل وی رفته ونظرات خود در خصوص کانديداتوری اورا بيان کردند.

به گزارش«فردا» در اين جلسه موافقان و مخالفان کانديداتوری نوری به بيان دلايل نظر خود پرداخته و عبدالله نوری نيز فقط به اين نظرات گوش فرا داده است.

بر اين اساس موافقان کانديداتوری نوری با اشاره بر ضعف موجود اصلاحات، بر توانايی نوری برای سامان بخشيدن به وضعيت اصلاحات تاکيد کرده و گفته اند که جريان اصلاحات به پوست اندازی مجدد نياز دارد چرا که اين جريان در حال حاضر تنها به يک اسم بدل شده است. اين عده نوری را گزينه مناسبی دانسته اند تا با اصلاحات عمل گرايانه، گفتمان واقعی اصلاحات احيا شود.

در مقابل مخالفان کانديداتوری نوری نيز به رغم تاکيد بر توانايی وی، مسائل و موانع مختلفی را همچون عدم فرصت و زمان مناسب برای تبليغات، عدم اجماع حداکثری گروه های اصلاح طلب بر روی نوری ، ضعف رسانه ای ... را بر شمردند و خواستار آن شدند که نوری به عنوان يک سرمايه اصلاحات در انتخابات پيش رو کانديدا نشود.

از جمله حاضران در جلسه مذکور غلامحسين کرباسچی دبير کل حزب کارگزاران سازندگی و از اعضای برجسته ستاد انتخابات مهدی کروبی بوده است. به گفته يکی از حاضران در اين جلسه کرباسچی نيز رويکرد مثبتی نسبت به نوری و ايفای نقش جديد وی در راستای احيای گفتمان اصلاحات داشته است.

علاوه بر کرباسچی شخصيت های ديگری همچون، عليرضا علوی تبار، هاشم آقاجری، عيسی سحر خيز، محمد عطريانفر، احمد خرم،احمد زيد آبادی، سعيد ليلاز، عبدالله مومنی، سعيد مدنی، رضا تهرانی، جواد مظفر، دکتر سلطانی فر، نعمت احمدی،علی حکمت نماينده نهضت آزادی و ... حضور داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016