پنجشنبه 20 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو شورای سياستگذاری ستاد ميرحسين موسوی: کروبی به نفع موسوی کناره‌گيری می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس: عضو شورای سياستگذاری ستاد ميرحسين موسوی گفت: کروبی و حاميان وی در بلندمدت به اين نتيجه می‌رسند که به صلاح کشور است به نفع موسوی کناره‌گيری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، مجتبی اميری در نخستين همايش سالانه‌ حلقه فکری فرهنگی موج حمايت موسوی (محام) با بيان اينکه نبايد نگران حضور دو کانديدا از سوی اصلاح‌طلبان بود، اظهار داشت: بايد خود را ملزم به رعايت شأن افراد کنيم و بدانيم که تصميم‌گيری خرد جمعی را به افکار شخصی ارجحيت دهيم.
وی با بيان اينکه وجود دو کانديدا را بايد به معنای شور و نشاط انتخاباتی و طرح مباحث عقلانی در جامعه در نظر گرفت، گفت: برای اين جريان آينده‌ای روشن ديده می‌شود و بايد همه چيز را به گذشت زمان سپرد.
مشاور عالی موسوی با اشاره به اينکه برخی اظهار نظرها در مورد اينکه نسل سوم، موسوی را نمی‌شناسد به نظر ابن‌خلدون اشاره کرد و ادامه داد: ابن‌خلدون نسل سوم هر انقلابی را بيگانه با آرمان‌های نسل نخست آن می‌داند در حالی که بايد بپرسيم در اين دوران چه کرده‌ايم که اين نسل نماد اجرايی کشور خود در زمان جنگ را نمی‌شناسد.
اميری با بيان اينکه تصور حمايت از موسوی نوستالژی پيرمردهاست، تصوری القا شده به جامعه است، خاطرنشان کرد: اين دقيقاً برخلاف چيزی است که در ستادهای وی مشاهده می‌شود زيرا موسوی و همراهانش به دليل دانشگاهی بودن بيشترين ارتباط را با قشر جوان دارد.
وی درباره اظهار نظر موسوی در مورد جمع‌آوری طرح امنيت اجتماعی نيز گفت: اين مشکلی است که از نبود مبانی فکری و فرهنگی در قشر جوان نشأت می‌گيرد و بحثی نرم‌افزاری بوده و نبايد آن را با برخوردهای سخت‌افزاری برطرف کرد.
به گفته وی با تغيير مبانی فکری و نگرش‌ها می‌توان به اين مقوله سامان داد.
معاون پژوهشی دانشکده مديريت دانشگاه تهران با اشاره به اينکه نبايد نسبت به آرمان‌ها و افکار موسوی ديدگاه‌های ۲۰ ساله گذشته را داشت و بر اساس آنها وی را سنجيد، يادآور شد: کسانی که وی را سال‌ها دور از امور اجرايی می‌دانند، می‌توانند زمان بدهند تا مشخص شود چه کسی به مسائل ملی و بين‌المللی آگاه‌تر است.
وی با اعلام اينکه از سال‌ها پيش مبانی فکری و نظری برای اداره کشور تدوين شده بود، افزود: اينکه گفته می‌شود موسوی به صورت ناگهانی وارد عرصه شده است، صحيح نيست زيرا پس از سال‌ها بررسی براساس اين برنامه تدوين شده ايشان به اين نتيجه رسيدند که خود وی مناسب‌ترين فرد برای اجرای آن است.
اميری با بيان اينکه کسانی که تجربه دوران جنگ موسوی را نقد می‌کنند خود را دچار يک تناقض کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اين دوران آرمانی‌ترين دوران انقلاب اسلامی ايران است و در سايه رهبری امام راحل صورت گرفت پس نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد.
وی با بيان اينکه گفته می‌شود موسوی به اصلاح‌طلبی اعتقاد دارد يا خير يادآور شد: آنچه خاتمی به عنوان اصلاح‌طلبی مطرح کرد نه سنت‌گرايی و نه تجددگرايی محض بود.
مشاور عالی موسوی با اشاره به اينکه مردم ايران همواره خواهان پيشرفت بوده‌اند، تصريح کرد: اين به معنای اصلاح‌طلبی ملت ايران است و موسوی به مانند مردم اصلا‌ح‌طلبی را با بازگشت به اصول و مبانی اسلامی و ايرانی باور دارد.





















Copyright: gooya.com 2016