پنجشنبه 20 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقازاده: سانتريفيوژهايی توليد کرديم که سرعت‌شان شش برابر قبل است، ايسنا

رييس سازمان انرژی اتمی گفت: پژوهشگران اين سازمان وارد مرحله‌ی جديدی از دستيابی به دانش فنی غنی‌سازی اورانيوم شده‌اند که از ويژگی تکنولوژی ايران همگام با فن‌آوری روز دنيا حکايت دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به اصفهان، رضا آقازاده، رييس سازمان انرژی اتمی عصر پنج‌شنبه در سخنانی در مراسم جشن ملی فن‌آوری هسته‌يی که در محل مرکز هسته‌يی اصفهان برگزار می‌شود، افزود: امروز توانستيم به توليد ماشين‌های سانتريفيوژی بپردازيم که از سرعتی در حدود پنج تا شش برابر نسبت به ماشين‌های قبل برخوردارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس سازمان انرژی اتمی هم‌چنين، گفت: در قالب برنامه‌ی پنج ساله سوخت دو هزار و ۵۰۰ مگاوات برق هسته‌يی از محل توليدات تاسيسات غنی‌سازی نطنز تامين می‌شود.

معاون رييس‌جمهور هم‌چنين، اظهار کرد: در بخش ديگر امروز شاهد بهره‌برداری از بخشی هستيم که دسته‌های سوخت نيروگاه‌های تحقيقاتی اراک و نيروگاه بوشهر را توليد می‌کند.

آقازاده گفت: اولين مجتمع سوخت راکتور تحقيقاتی اراک در دی ماه ۸۷ به شرکت سوخت راکتورهای ايران FMP تحويل شد. بنابراين آخرين و حساس‌ترين حلقه‌ی مربوط به چرخه‌ی توليد سوخت هسته‌يی برعهده‌ی اين کارخانه است.

رييس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مراتب سپاس و قدردانی خالصانه‌ی خود را به رهبر فرزانه‌ی انقلاب تقديم می‌کنم زيرا با تدبيرهای عالمانه‌ی ايشان بود که ايران اسلامی توانست از دستاوردهای تکنولوژی صلح‌آميز هسته‌يی بهره‌مند شود. دستيابی ملت ايران به دانش و فن‌آوری هسته‌يی مرهون حمايت‌های ايشان است.

او از حمايت‌های دولت‌های گذشته در تحقق اين خواست ملی تشکر کرد و ادامه داد: دولت فعلی با پايداری و استقامت ما را برای عبور از اين مرحله‌ی سخت ياری کرد.

معاون رييس‌جمهور، هم‌چنين از ملت شريف ايران، علما و مراجع معظم، دانشگاهيان، شخصيت‌ها، احزاب و جريان‌های سياسی، رسانه‌ی ملی و اصحاب رسانه قدردانی کرد که با حمايت‌های خود حماسه‌ای ديگر را در تحقق اين دستاورد ملی آفريدند.





















Copyright: gooya.com 2016