شنبه 29 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل بانک مرکزی: قانون منع پولشويی در بانک‌ها رسماً لازم‌الاجرا شد، ايلنا

رئيس کل بانک مرکزی گفت: در خصوص تغييرات مديريتی بانک ملی در جريان نبودم، چراکه خود مديرعامل هم در جريان اين تغييرات نبود.


ايلنا: قانون پولشويی که از مدت‌ها قبل توسط شورای نگهبان تاييد و به وسيله بانک مرکزی ابلاغ شد، سرانجام در بانک‌ها به اجرا درآمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، دکتر محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين مطلب از اجرای کامل قانون پولشويی در ايران خبر داد و گفت: قانون پولشويی که توسط شورای نگهبان تاييد شد، هم‌اکنون در بانک‌های کشور اجرا می‌شود و کميته‌های آن تشکيل شده و بر اجرای آن نظارت می‌کنند.
وی در پاسخ به اين سؤال که يکی از موارد اتهام ايران در تحريم‌های اخير وزارت خزانه‌داری آمريکا نسبت به بانک توسعه صادرات عدم اجرای قانون مبارزه با پولشويی بوده است؛ آيا برای اجرای اين قانون ضمانت اجرايی در نظر گرفته شده است يا خير؟ ابراز داشت: هم‌اکنون اگر مواردی از انجام پولشويی در بانک‌های ايرانی احراز شود، بانک مرکزی برخورد خواهد کرد.
بررسی تشکيل بانک‌های ۱۰۰ درصد الکترونيک
وی در پاسخ به اين سؤال که چرا در خصوص برخی از موارد بسته سياستی سال گذشته بانک مرکزی همانند تاسيس دو بانک صد درصد الکترونيکی از سال گذشته تا امروز اقدامی صورت نگرفته است، گفت: بانک‌های تمام الکترونيک درخواست دادند و استقبال خوبی هم از اين موضوع شد و بانک مرکزی تاسيس بانک ۱۰۰ درصد الکترونيک را در دستور کار خود قرار داده و مشغول بررسی‌های لازمه است.
بهمنی تصريح کرد: آماده شدن اين بانک‌ها، تامين سرمايه و... زمان می‌برد و تا زمانی که شرايط اين بانک‌ها فراهم نشود، ما مجوز تاسيس نمی‌دهيم؛ ضمن اينکه اگر ۵۰ درصد شرايط را احراز کنند ما هم موافقت اصولی را به آنها خواهيم داد اما فعاليت و تاسيس منوط به تحقق کل شرايط است.
جابجايی مديران بانک‌ها خارج از اختيار رئيس کل
وی در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه آيا موج تغييرات مديريتی به نظام بانکی بازگشته است، به تغيير مدير عامل بانک ملی اشاره کرد و گفت: در خصوص تغييرات مديريتی بانک ملی در جريان نبودم، چراکه خود مديرعامل هم در جريان اين تغييرات نبود.
وی افزود: حکم مديران عامل بانک‌ها را وزيرامور اقتصادی و دارايی امضا می‌کند. اگرچه بانک مرکزی بايد صلاحيت را تاييد کند اما لازم است در شورای عالی بانک‌ها تبيين شود تا بانک مرکزی هم روی اين موضوع نظر دهد.
رييس بانک مرکزی خاطر نشان کرد: افرادی که به عنوان مديران عامل جديد می‌آيند حتماً صلاحيت دارند اما جابجايی‌ها درحيطه اختيارات من نبوده است.
کاهش ۲ درصدی نرخ سود اوراق مشارکت
بهمنی در خصوص نرخ سود اوراق گواهی سپرده و اوراق مشارکت نيز ابراز داشت: امسال برای اوراق گواهی سپرده ۱۵درصد و اوراق مشارکت ۱۶ درصد سود پرداخت می‌شود؛ اين درحالی است که سال گذشته نرخ سود اوراق مشارکت ۱۸درصد بود.





















Copyright: gooya.com 2016