شنبه 19 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مرکزی: نرخ رشد ماهانه تورم برای اولين بار در ۳۰ ماه گذشته منفی شد، ايسنا

خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران بر اساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۸۳ (۳۵۹ قلم کالا و خدمت) در دی ماه ۱۳۸۷ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) بانک مرکزی اعلام کرد که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در دی ماه ۱۳۸۷ نسبت به ماه قبل ۴/۰ درصد کاهش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرخ رشد ماهانه منفی در ۳۰ ماه گذشته سابقه نداشته است و آخرين رقم منفی برای نرخ رشد ماهانه شاخص مذکور در تير ماه ۱۳۸۵ به ميزان ۱/۰ درصد کاهش به ثبت رسيده است.

شاخص مذکور نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل در مهر، آبان، آذر و دی ماه به ترتيب معادل ۵/۲۹ درصد، ۳/۲۸ درصد، ۴/۲۶ درصد و ۲۴درصد افزايش داشته است که نشان دهنده‌ روند کاهشی رشد شاخص ماه‌های مذکور نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل است. با توجه به ارقام فوق از مهر ماه تا دی ماه ۱۳۸۷، معادل ۵/۵ واحد درصد از رشد شاخص قيمت کاسته شده است.

نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۷ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۶ معادل ۹/۲۵ درصد است.

ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به دی ماه عبارت است از درصد تغيير ميانگين اعداد شاخص طی دوزاده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۷ نسبت به ميانگين دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۶؛ با توجه به اينکه درصد تغيير فوق متاثر از اعداد شاخص در ۲۴ ماه گذشته است، علی رغم روند رو به کاهش رشد شاخص قيمت در سه ماه اخير، تورم دوازده ماهه ۴/۰ درصد افزايش يافته است. با اين وجود از آهنگ رشد آن به ميزان قابل توجهی کاسته شده است.

به گزارش ايسنا اين ميزان در فروردين،‌ ارديبهشت، خرداد، تير، مرداد، شهريور، مهر، آبان و آذر امسال (۱۳۸۷) به ترتيب ۱۹.۱ ـ ۱۹.۸ ـ ۲۰.۷ ـ ۲۱.۵ ـ ۲۲.۳ ـ ۲۳.۳ ـ ۲۴.۳ ـ ۲۵ و ۲۵.۵ درصد اعلام شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016