شنبه 29 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه تايمز: ارتش اسرائيل در حال آماده‌باش برای حمله به ايران است! آفتاب

آفتاب: ارتش اسراييل در حال آماده کردن خود برای حملات هوايی گسترده‌ به پايگاه‌های هسته‌ای ايران در صورت دستور دولت جديد رژيم صهيونستی است.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، روزنامه تايمز در شماره روز شنبه خود از قول يک مقام دفاعی ارشد، که نامش ذکر نشده، نوشت: «اسراييل می‌خواهد بداند که آيا در صورتی که چراغ سبز به نيروها داده شود آنها می‌توانند در عرض چند روز، و يا حتی چند ساعت به ايران حمله کنند يا نه. آنها دارند برای تمام سطوح اين احتمال آماده می‌شوند. پيام ما به ايران اين است که حمله ما تنها در حرف نخواهد بود».

اسراييل که به عنوان تنها کشور دارای سلاح هسته‌ای در خاورميانه شناخته می‌شود مدعی است که ايران به دنبال دستيابی به سلاح هسته‌ای است. اين ادعا مکرراً مورد تکذيب ايران قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير جديد اسراييل که از اول آوريل به قدرت رسيده بارها گفته اولويت نخستش رويارويی با ايران است.

روزنامه تايمز به نقل از همان مقام دفاعی می‌نويسد بيش از دوازده پايگاه هسته‌ای ايران، از جمله در نطنز، اصفهان و اراک مورد حمله احتمالی قرار خواهند گرفت. يک مقام امنيتی اسراييل هم گفته است: «ما بدون داشتن نيروهای پشتوانه، دست به تهديد نمی‌زنيم».

البته او گفته اسراييل بدون تاييد ضمنی آمريکا اين کار را انجام نخواهد داد. «افراييم کان»، تحليل‌گر موسسه مطالعات امنيت ملی اسراييل به تايمز گفته که بعيد است آمريکا اين حمله را تاييد کند.

شيمون پرز، رئيس‌جمهور رژيم اسرائيل، يکشنبه گذشته، در گفتگو با يک شبکه راديويی از احمدی‌نژاد خواست که وارد مذاکره با اوباما شود. وی افزود: «اسرائيل در صورت خودداری احمدی‌نژاد از نرم ساختن مواضع هسته‌ای به ايران حمله خواهد کرد».

پس از انتشار اين سخنان تهديد آميز، سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنيت‌، درباره تهديدهای رژيم صهيونيستی عليه ايران اعتراض کرد.

خزايی در نامه خود از شورای امنيت خواسته است که به طور صريح و بی‌پرده اين بيانات را محکوم نموده و از رژيم مذکور بخواهد که تهديدات عليه اعضای سازمان ملل متحد را فوراً متوقف سازد.

رابرت گيتس، وزير دفاع ايالات متحده آمريکا هم به سخنان پرز واکنش نشان داد و گفت که يک حمله، احتمالاً برنامه هسته‌ای تهران را از يک تا سه سال به تعويق می‌اندازد؛ اما اين حمله، ايران را متحد می‌کند. او اظهار داشت: «يک حمله، اراده آن‌ها را در داشتن يک برنامه هسته‌ای مستحکم می‌کند و همچنين يک نفرت هميشگی را از هر کسی که به آن‌ها حمله کند، در کل کشور به وجود می‌آورد».

پس از اين اظهارات گيتس، رييس جمهور اسرائيل با پس گرفتن اظهارات قبلی خود به فرستاده ايالات متحده به خاورميانه، جورج ميشل (George Mitchell) گفت که راه حل ايران يک راه حل نظامی نيست.





















Copyright: gooya.com 2016