سه شنبه 1 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال کنندگان از احمدی نژاد: اميد مستضعفان، ژنو را کردی تهران! آفتاب

آنها گفته بودند که چون من به اجلاس می‌روم، آنها در آن شرکت نمی‌کنند، من هم اعلام کردم که از اين به بعد در تمام اجلاس‌های جهانی شرکت خواهم کرد


آفتاب:‌ محمود احمدی‌نژاد در جمع مردمی که در بازگشت از ژنو (سوئيس) به استقبال وی رفته بودند، گفت: «امروز به فضل الهی و عنايات ويژه حضرت ولی عصر (عج)، ايستادگی و همبستگی بی نظير ملت ايران و همچنين پيوستگی عميق، قلبی و عاطفی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، شرايط جهانی به سرعت به نفع آرمان‌های الهی و ملت‌ها در حال شکل گيری است».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت،‌ احمدی‌نژاد افزود: «بيش از ۵۰ سال است که قدرت‌ها با شعارهای دروغين تحمل و آزادی بيان، خودشان را به ملت‌ها تحميل و به حيثيت و دين ملت‌ها، پيامبران الهی و ارزش‌ها توهين کرده‌اند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: «اين قدرت‌ها که در برابر اعتراض انسان‌های صالح، آنان را به پايبندی به آزادی بيان و تحمل دعوت می‌کردند، خود در اجلاسی که طراحی و چارچوب آن دراختيار خودشان بود، حاضر نشدند حتی گوشه ای از حرف مخاطبان خود را تحمل کنند و اين ذات سرمايه داری غرب است».

احمدی‌نژاد گفت: «برخی از آنها خواستار مراعات صهيونيست‌ها در سخنرانی بودند و يک فرد معروف هم از من همين را خواست که به وی گفتم "آيا می‌شود درباره غزه و کشتار زنان و کودکان آن، درمورد حمله به لبنان و ۶۰ سال آوارگی و نسل کشی سخنی نگويم؟"، که وی هم گفت نمی‌توان اينها را نفی کرد».

وی افزود: «آقايان ۵۰ سال به عنوان جامعه جهانی خود را بر ملت‌ها تحميل کرده‌اند و معلوم شد آنها بيست، سی نفر بيشتر نيستند».

رئيس جمهور ادامه داد: «آنها گفته بودند که چون من به اجلاس می‌روم، آنها در آن شرکت نمی‌کنند، من هم اعلام کردم که از اين به بعد در تمام اجلاس‌های جهانی شرکت خواهم کرد».

وی افزود: «اينها حاضر نيستند حتی گوشه‌ای از جناياتی را که در حق بشر انجام داده‌اند، بشنوند، چطور آمادگی محاکمه را دارند»؟

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: «به زودی به خاطر جناياتی که در دهه‌های گذشته انجام داده‌اند، به پای ميز محاکمه کشيده خواهند شد».

وی افزود: «‌آنها طراحی کرده و کسانی را با دادن پول برای هو کشيدن آورده بودند که اوضاع را به هم بريزند، چيزی که ما هم پيش بينی آن را نکرده بوديم، اما خداوند آنها را به دست خود رسوا کرد و نشان داد که آنها اقليت و ديکتاتورهايی هستند که نقاب آزادی خواهی به چهره زده‌اند».

رئيس جمهور به حاضران گفت:‌ «شما محکم باشيد، اگر کسی در دنيا طلبکار باشد، اين ملت‌ها و مردم ايران هستند و اگر قرار است کسی سوال کند ما هستيم و کسی هم که بايد پای ميز محاکمه کشيده شود آنها هستند؛ وعده الهی و روز روشن برای بشر نزديک است و نشانه‌های آن ديده می‌شود».

وی افزود: «خبرنگاری گفت مردم اروپا از تو به خاطر سخنانت بدشان می‌آيد، من گفتم امتحانش مشکلی ندارد، شما در اروپا رفراندوم برگزار کنيد و من می‌گويم که ۷۰ درصد مردم آنجا طرفدار ملت ايران هستند چرا که سخنان ملت ايران برخاسته از فطرت الهی است».

رئيس جمهور اضافه کرد: «ما می‌گوييم بايد حقوق انسان‌ها رعايت شود و اشغال و تجاوز در دنيا نباشد و اين حرف مشترک همه انسان‌های روی زمين است».

وی ادامه داد: «ما هم اجازه رفراندوم در ايران را می‌دهيم و ۱۰۰ درصد مردم ايران مخالف سياست‌های شما در دنيا هستند».

بنا به اين گزارش، حاميان جوان دولت اسلامی و ستادهای استقبال مردمی احمدی‌نژاد در استان تهران از گروه‌های شاخص استقبال کننده از رييس جمهوری هستند که با شاخه‌های گل از احمدی‌نژاد استقبال کردند.

گزارش پايگاه اطلاع رسانی دولت می‌افزايد،‌ جمعيت حاضر شعار می‌دادند «صل علی محمد بوی رجايی آمد»، «مالک اشتر علی خوش آمدی»، «محمود احمدی‌نژاد اميد مردم جهان»، «احمدی احمدی حمايتت می‌کنيم».

همچنين در نوشته‌هايی که جمعيت حاضر در دست داشتند نوشته شده بود «ای يادگار شيران، اميد مستضعفان، ژنو را کردی تهران، خوش آمدی به ايران».

نشريه پرتو سخن متعلق به موسسه آموزشی امام خمينی نيز که در تيتر صفحه نخست آن عبارت «تکرار حماسه کلمبيا در ژنو» به چشم می‌خورد، بين جمعيت توزيع می‌شد.

جمعيت استقبال کننده از احمدی‌نژاد، همچنين پرچم فلسطين و حزب الله لبنان را در دست داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016