شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا: ايران از فرصت تغيير خط‌مشی آمريکا استفاده کند، ايلنا

وزرای خارجه اتحاديه اروپا از ايران می‌خواهند تا از فرصت تغيير خط مشی آمريکا برای مشارکت جدی با جامعه بين‌الملل در فضای احترام متقابل استفاده کند تا راه‌حلی مورد قبول دو طرف برای مساله هسته‌ای پيدا شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايلنا: طبق پيش‌نويس سند نشست وزرای خارجه اتحاديه اروپا، اين اتحاديه از ايران خواهد خواست از فرصت تغيير خط‌مشی در دولت آمريکا استفاده کند و به بن‌بست در پرونده هسته‌ای خود پايان دهد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، بر اساس پيش‌نويس اين سند که روز جمعه منتشر شده است، ‌وزرای خارجه اتحاديه اروپا در نشست روز دوشنبه آينده خود در لوکزامبورگ با استقبال از رويکرد تازه واشنگتن، آن را «پنجره‌ای» به روی مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ايران و ديگر مسائل می‌خواند.
در اين سند آمده است: «اتحاديه اروپا از ايران می‌خواهد از اين فرصت برای مشارکت جدی با جامعه بين‌الملل در فضای احترام متقابل استفاده کند تا راه‌حلی مورد قبول دو طرف برای مساله هسته‌ای پيدا شود.»
در سند دستورکار جلسه روز دوشنبه وزرای خارجه اتحاديه اروپا راه‌حل مورد قبول دو طرف، راه‌حلی توصيف شده است که هم «با منافع ايران سازگار باشد و هم نگرانی‌های جامعه بين‌الملل را رفع کند.»
دولت «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوری آمريکا از زمان روی کار آمدن، پيشنهاد گفت‌وگوی بدون قيدوشرط با ايران را مطرح کرده است. در عين حال «هيلاری کلينتون»، وزير خارجه آمريکا، روز چهارشنبه تأکيد کرد که در صورت به بن‌بست رسيدن دور تازه‌ای از مذاکرات با ايران، واشنگتن آماده اعمال تحريم‌های شديدتر عليه تهران است.





















Copyright: gooya.com 2016