دوشنبه 7 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: کارگر و کارفرما شريک هم هستند، ۷۲ درصد کارگر موقت به معنای اين است که آرامش نسبی در زندگی آنان حاکم است، مهر

رئيس جمهور در جمع کارگران نمونه با تاکيد بر ضرورت تغيير قانون کار اعلام کرد که دولت برای افزايش حداقل حقوق بازنشستگان کارگری تا ۴۰۰ هزار تومان تلاش می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در بيستمين همايش ملی معرفی کارگران و گروههای کار نمونه که صبح دوشنبه در سالن شهيد بهشتی مجموعه رياست جمهوری برگزار شد، با اشاره به ماموريتهای مهم امروز ايران گفت: ماموريت اول ما ساختن ايران است و ما بايد همه ايران را به گونه ای بسازيم که به يک جامعه نمونه و الگو تبديل شود.

وی ماموريت دوم را الهام بخشی به جامعه بشری دانست و افزود: در شرايطی که نظام سرمايه داری به بن بست رسيده تنها راه نجات و برپايی يک زندگی متعالی و حيات طيبه پيگيری آرمانهای بلند انقلاب اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور ادامه داد: در نظام سرمايه داری لذت حداکثری هدف انسان است لذا در چنين نگاهی تبعيض و تجاوز، فريب، فقر و فاصله طبقاتی طبيعی است و حاصل اين نگاه مشکلاتی است که امروز در جهان وجود دارد و اين امر به معنای بن بست است.

احمدی نژاد همچنين گفت: در نگاه ما آنچه که به انسان شان می دهد تجلی ارزشهای انسانی در وجود هر فرد است و در توصيه های ما مصرف به اندازه کفايت تاکيد شده است.

وی تصريح کرد: آن کسی ارزشمندتر است که بيش از ديگران در خدمت کمال جامعه باشد و راه برپايی حيات سعادتمند ابدی، فداکاری و از خودگذشتگی است و ما بايد اين نگاه را به دنيا معرفی کنيم.

رئيس جمهور اضافه کرد: کسانی که سالها نشستند و خودخواهی يک مشت فرصت طلب را تحليل کردند، امروز حرفی برای دنيا ندارند اما ايران برای دنيا حرف دارد به همين علت بايد ايران را بسازيم.

احمدی نژاد در ادامه بهترين قشر جامعه برای انجام اين دو ماموريت را کارگران دانست و گفت: ارزشمند تر از کارگران در جامعه نداريم چرا که آنان برای ساخت کشور تلاشهای فراوانی می کنند.

وی با بيان اينکه امروز سرعت پيشرفت کشور ما بسيار بالاست، تصريح کرد: البته تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله بسياری وجود دارد اما سرعت رشد ما زياد است.

رئيس جمهور کارگران را محور ساختن کشور دانست و اظهار داشت: بايد از همه کارگران به خاطر تلاشهايشان قدردانی کنيم و دست آنان را ببوسيم.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به ارتقا جايگاه کار کارگران و ايجاد امنيت و آرامش در محيط کار برای آنان گفت: اين امر مهم تا اندازه ای محقق شده اما بايد کارهای بيشتری در اين خصوص صورت گيرد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای زورگو بيش از صد سال است که ارزش کارگری را پايين آورده اند و سعی کرده اند فرهنگ سرمايه داری را در کشور رواج دهند لذا ما بايد سالها کار کنيم تا فرهنگ کار شناخته شود.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به قانون کار تصريح کرد: با اين قانون هميشه سياسی برخورد شده در حالی که بايد حقوقی برخورد شود لذا بايد تلاش کنيم تا ضمن ايجاد انگيزه حقوق کارگران رعايت شود.

احمدی نژاد ادامه داد : بايد به سمتی حرکت کنيم تا قريب به اتفاق کارگران ما دائمی باشند چرا که حدود ۷۲ درصد کارگر موقت به معنای اين است که آرامش نسبی در زندگی آنان حاکم است و بايد کاری کنيم که اين آرامش درصد بالايی پيدا کند.

وی خاطر نشان کرد: کارگر و کارفرما در واقع اجزای يک سيستم هستند و هيچ برتری و شانی بر يکديگر ندارند و در پيشبرد کشور و توليد و سازندگی شريک هم هستند.

رئيس جمهور ادامه داد: بعضی از بندهای قانون کار بايد اصلاح شود تا امنيت و آرامش روانی برای جامعه کارگری ايجاد شود.

احمدی نژاد بااشاره به تصويب معافيت مالياتی کارگران تا سقف حقوق ۴۱۶ هزار تومان افزود: تلاش می کنيم تا حداقل حقوق بازنشستگان کارگری هم به مانند بازنشستگان لشگری و کشوری ماهيانه ۴۰۰ هزار تومان بشود.

رئيس جمهور ادامه داد: دولت خود را خادم کارگران می داند و اين موضوع را نه به عنوان شعار، بلکه به عنوان يک افتخار مطرح می کنم.

احمدی نژاد با بيان اينکه زمين به اندازه کافی وجود دارد خطاب به جهرمی وزير کار و امور اجتماعی تاکيد کرد که موضوع مسکن کارگران را پيگيری کند.

وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به مدعيان جهانی گفت: امروز بساط اين قدرتمندان از لحاظ سياسی و نظم فکری در جهان از هم پاشيده شده و نفاق آنان در دنيا برقرار شده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه اين کشورها هميشه دم از آزادی بيان می زدند گفت: اما همين کشورها به کسی اجازه نمی دهند که رژيم صهيونيستی را که با تجاوز و زورگويی ايجاد کرده اند، نقد کنند به گونه ای که آنان به مردم غزه حمله می کنند و مردم بی گناه را می کشند و می گويند اينها تروريست هستند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: برخی ديگر نيز در دنيا دم از تغيير می زنند اما هنوز ياد نگرفته اند که با ملتها چگونه سخن بگويند.

وی افزود: آنان می گويند گزينه های ديگری هم روی ميز است اما سئوال ما اين است که اين حرف چه معنايی دارد چرا که بوش همه گزينه ها را به کار گرفت.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: هيچ کسی در دنيا جرات ندارد بگويد ما می خواهيم ملت ايران را تهديد کنيم و شما به دليل اينکه در همه جا ظلم کرده ايد هيچ جايی در دل مردم دنيا نداريد.

احمدی نژاد با اشاره به اجلاس ژنو گفت: در اين اجلاس خبرنگاری از من پرسيد که بيشتر مردم اروپا به دليل اظهارات شما در خصوص رژيم صهيونيستی ناراحت هستند که به اين خبرنگار گفتم شما می توانيد در نظر سنجی اين موضوع را ثابت کنيد و بنده اکنون می توانم به شما بگويم که بيش از ۷۰ درصد مردم اروپا طرفدار ملت ايران هستند.

وی خاطر نشان کرد: امروز روز ملتها شروع شده است.

رئيس جمهور تاکيد کرد: ۶۰ سال بود که ملتهای آزاده در اجلاسهای جهانی حضور پيدا نمی کردند اما اکنون اين مدعيان جهانی هستند که خود اجلاسهای جهانی را ترک می کنند.





















Copyright: gooya.com 2016