چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی به احمدی‌نژاد: اسمت را ننويس؛ اذيتت می‌کنند! آفتاب

آقای هاشمی که از قدرت سازمان بااطلاع بود، به دکتر گفته بود: "گزارشت را در مورد اين سازمان بدون عنوان نويسنده گزارش بنويس. اگر بفهمند کار تو بوده، اذيتت می کنند".
آفتاب: يک سايت حامی دولت از تصميم محمود احمدی‌نژاد به انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزی از حداقل ۱۳ سال قبل خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، اين رسانه حامی احمدی‌نژاد که به تازگی به انتشار برخی خاطرات از زبان دوستان و اطرافيان رئيس دولت نهم روی آورده است، در قالب يکی از اين خاطرات خبر از آن داد که احمدی‌نژاد از دوره‌ای که در اردبيل استاندار بوده، (سال ۷۵) به اين مسأله فکر می‌کرده است که سازمان مديريت و برنامه‌ريزی (سازمان برنامه و بودجه آن زمان) را اصلاح کند.

اين سايت همچنين فاش کرده است که احمدی‌نژاد به اين منظور حتی با رئيس‌جمهور وقت، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، نيز مذاکراتی داشته و حتی هاشمی هم نظرات او را رد نکرده بوده است!

متن کامل اين خاطره به اين شرح است: «وقتی استاندار اردبيل بود، نامه‌ای نوشت به رئيس جمهور وقت، آقای هاشمی و يک سری ايراد و اِشکال‌های سازمان مديرّيت را برای ايشان به صورت مکتوب شرح داد. در ملاقات حضوری هم که با آقای هاشمی داشت، اين موارد را مطرح کرده بود. آقای هاشمی که از قدرت سازمان با اطلاع بود، به دکتر گفته بود: "گزارشت را در مورد اين سازمان بدون عنوان نويسنده گزارش بنويس. اگر بفهمند کار تو بوده، اذيتت می‌کنند". اين را هم گفته بود که "فعلا" اصلاح اين سازمان به مصلحت نظام نيست". آقای هاشمی حرف‌های دکتر را رد نکرده بود. امّا گفته بود "فعلاً کاری در جهت بهبود اين سازمان نمی‌شود انجام داد". چندين سال بعد وقتی که دکتر خودش به رياست جمهوری رسيد، يکی از کارهای زير بنايی‌اش را اصلاح ساختار مديريت کشور قرار داد».





















Copyright: gooya.com 2016