چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن حداد، معاون امنيت دادسرای تهران: "دانشجويان پلی تکنيک با منافقين ارتباط داشتند"! اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: حسن حداد معاون امنيت دادسرای تهران در مصاحبه با ايسنا پرونده سازی گسترده بر عليه دانشجويان اميرکبير را آشکار کرد.

حداد که پيش از اين نيز کينه خود را نسبت به فعالين مدنی و به خصوص دانشجويان نشان داده است، در مصاحبه با ايسنا اتهام دانشجويان اميرکبير را «ارتباط با منافقين» اعلام کرده و همچنين اتهاماتی همچون «ساختن کليپ‌های تند و خشن به مناسبت ۱۶»، وجود «مشروب» و «مواد مخدر در استديو» را عنوان کرده است.

قاضی حداد روز گذشته در قامت يک حزب سياسی کاملا به ميدان آمد و تلاش کرد تا علاوه بر آشکار ساختن کينه های خود نسبت به دانشجويان بيشترين حمايت را به دولت در آستانه انتخابات برساند، تا دانشجويان را که بزرگترين منتقد دولت و احمدی نژاد طی سالهای اخير بوده اند، هدف قرار دهد. حداد اعلام کرده است که اين دانشجويان قصد داشتند «با توجه به انتخابات آتی در سطح دانشگاه دست به اقداماتی بزنند» که نگرانی وی را از فعاليت دانشجويان و امکان عدم رئيس جمهور شدن احمدی نژاد را نشان داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته قابل در مصاحبه حداد بی آبرو شدن پروژه اعتراض به دفن شهيد است که وی برای پرونده سازی جديد برای دانشجويان اعلام کرده است طی «۲ هفته اخير» مشخص شده است که دانشجويان اميرکبير با منافقين ارتباط داشته اند.

به نظر می رسد که پس از آنکه حداد و تيم امنيتی پس از آنکه به اين نتيجه رسيده اند که امکان پرونده سازی گسترده برای دانشجويان از جمله «فرزند شهيد» به دليل اعتراض به دفن شهيد وجود ندارد، طی ۲ هفته اخير به اين نتيجه رسيده اند که اتهامات جديدی برای دانشجويان عنوان سازند.

حداد در مصاحبه خود همچنين در حالی تعداد دانشجويان دربند پلی تکنيک را ۷ نفر اعلام کرده است که هم اکنون ۹ نفر از دانشجويان يعنی مجيد توکلی، نريمان مصطفوی، عباس حکيم زاده، کوروش دانشيار، مهدی مشايخی، حسين ترکاشوند، مسعود دهقان، ياسر ترکمن و احمد قصابان در بازداشت به سر می برند و تنها اسماعيل سلمانپور روز دوشنبه به دليل وضعيت وخيم جسمی به پدر و مادرش تحويل داده شده است.

حداد همچنين گفته است: از جمله‌ی اقدامات آنها می‌توان به ساختن کليپ‌های تند و خشن به مناسبت ۱۶ آذر اشاره کرد که قبل از اينکه اين افراد دست به اقداماتی بزنند شناسايی و دستگير شدند. استوديو و محل ضبط اين کليپ‌ها شناسايی و در اين محل مشروب و مواد مخدر نيز کشف شد.

حداد همچينين با دروغگويی و وقاحت بسيار اعلام کرده است که اين افراد از نظر ملاقات با دانشجويان مشکلی ندارند. اين در حاليست که پس از گذشت ماهها از بازداشت دانشجويان به هيچ يک از دانشجويان اجازه ملاقات به وکيل يا خانواده خود داده نمی شد.

لازم به ذکر است که پيش از اين نيز اعلام شده بود که عدم اجازه ملاقات به خانواده ها و وکلای دانشجويان و اخبار رسيده از وضعيت وخيم و اعتصاب غذای دانشجويان نشان از فشار غيرانسانی تيم امنيتی بر دانشجويان برای پرونده سازی دارد. اکنون نيز حداد آن را آشکار ساخته است که «طی ۲ هفته اخير» پرونده سازی جديدی با اتهام ارتباط با منافقين برای دانشجويان ساخته شده است.





















Copyright: gooya.com 2016