پنجشنبه 10 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش سومين همايش موج سوم با حضور خاتمی و ميرحسين موسوی، ايلنا

دغدغه مشترک خاتمی و موسوی برای آينده ايران

خاتمی: حضور موسوی در عرصه انتخابات يک فرصت است
احساس خطر مير حسين نسبت به نبود امنيت برای شهروندان
برادر شهيد هاشمی‌نژاد: امانت را به اهلش سپرديم
داود رشيدی:از موسوی حمايت می کنم
آرمين: موسوی منتظر گاز خردل سياسی هم باشد.


ايلنا: رئيس دولت اصلاحات و نخست وزير دوران دفاع مقدس برای اولين بار ضمن شرکت در يک نشست انتخاباتی از دغدغه‌های مشترک خود برای آينده ايران گفتند.
به گزارش خبرنگار ايلنا در ادامه همايش‌های انتخاباتی موسوم به موج سوم ، سومين همايش اين گروه يعنی ”گروه کمپين (پويش) حمايت از خاتمی و موسوی “عصر چهارشنبه در سالن همايش‌های برج ميلاد برگزار شد.
در اين همايش که با استقبال چشم گير مردم بخصوص جوانان همراه بود علاوه بر حضور سيد محمد خاتمی و مير حسين موسوی که از مهمانان ويژه اين برنامه بودند چهره‌های شاخص سياسی،فرهنگی،هنری و دانشگاهی هم حضور داشتند .
در اين مراسم که اجرای آن بر عهده سيد جواد يحيوی بود کليپ های متنوعی از سفرهای استانی مير حسين موسوی و سخنرانی‌های وی،سير تاريخ معاصر ايران،بخشهايی از مصاحبه محمد خاتمی با موج سوم و تصاويری از خاتمی و موسوی پخش شد و مورد استقبال حاضرين قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی :حضور مير حسين موسوی در عرصه انتخابات يک فرصت است
سيد محمد خاتمی در سومين همايش موج سوم سخنان خود را اينگونه آغاز کرد: نزديک غروب آفتاب است ولی من صبح را دوست دارم.
وی سپس ادامه داد: پس بگذاريد در هنگامه غروب که دل انسان غمگين است هم زبان با آيين وارسته ايران که بيانگر حقيقت زيبای هستی است يعنی حافظ شيرازی شويم که می گويد”صبح است ساقيا قدحی پر شراب کن دور فلک درنگ ندارد شتاب کن” و در جايی خواندم که حاج ميرزا جواد آقای تبريزی نيز در قنوت نماز خود اين ابيات را می خواند.
رئيس جمهور سابق کشورمان سپس از اين سخنان خود اينگونه نتيجه گرفت که فرصت‌ها دير و کم به دست می‌آيد اما زود از دست می‌رود.
وی با گرامی داشت ياد و خاطره شاعر معاصر قيصر امين‌پور و قرائت يکی از ابيات وی با اين مضمون که چه زود دير می‌شود، گفت:‌ فرصت‌ها زود از دست می‌رود لذا به حکم خردمندی به محض به دست آمدن فرصت بايد آن را غنيمت شمرد و از آن استفاده کرد.
خاتمی شرايط و فرصت‌ها در عرصه ی سياسی و اجتماعی را به نحوی دانست که به زودی تبديل به تهديد می‌شوند و اظهار داشت: اگر احساس می‌کنيد که امروز در معرض تهديد نيستيد اگر احساس می‌کنيد در هر جايی با فرصتی مواجه هستيد، اگر احساس می‌کنيد از امکانات به درستی استفاده می‌شود،اگر احساس می کنيد که کشور در مسير توسعه قرار دارد،اگر احساس می کيند که شان و منزلت ايران در عرصه جهانی بيشتر شده است ،اگر احساس می کنيد که دانشجويان و دانشگاهيان حرمت و جايگاه خود را دارند اگر احساس می‌کنيد که وضع ما خوب است اين وضع را ادامه دهيد اما اگر احساس می‌کنيد چنين نيست، که نيست فرصت‌ها را مغتنم شماريد.
وی تاکيد کرد: فرصت انتخاب شما مردم فرصتی است که ارزان به دست نيامده، يکصد سال است می‌خواهيد آزاد باشيد، آزاد انتخاب کنيد و بر سرنوشت‌تان حاکم شويد ولی در مقاطعی از تاريخ اين فرصت ها از دست رفت ولی هنوز به برکت انقلاب فرصت انتخاب برای شما باقی است اگرچه در برابر انتخابات مشکلات و رويه‌های نادرست زيادی وجود دارد ولی در همين تاريخ معاصر خودمان ديديم که هر جا حضور گسترده مردم باشد علی رغم تنگ نظری ها و موانع پيش رو ،موفقيتهايی حاصل شده است.
رئيس دولت اصلاحات حضور مير حسين مسوی در عرصه انتخابات را يک فرصت دانست و گفت: مهندس موسوی شخصيتی است که دينداری، روشن‌بينی و دلسوزی‌اش برای انقلاب و جامعه، و دغدغه اش برای حرمت نهادان به اشخاص ترديد ناپذير است. موج سوم،ياری و ستاد ۸۸ تلاش و همه مردم برای حضور فراگير در انتخابات تلاش کنند تا اين لحظه سرنوشت ساز از دست نرود.
وی با بيان اينکه من مطمئنم چنانچه در انتخابات حضور مردم فراگير باشد نتيجه آن می‌شود که اکثريت می‌خواهند و به مصلحت کشور است،اظهار داشت:: اقشار مختلف جامعه و همگان بايد تلاش کنند تا حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد. نبايد اين لحظه‌ و فرصت سرنوشت‌ساز را از دست بدهيم.

احساس خطر مير حسين موسوی نسبت به نبود امنيت برای شهروندان
بعد از سخنان خاتمی مير حسين موسوی به اتفاق همسر خود ،دکتر رهنورد به روی صحنه رفت و در کنار خاتمی به نشان اتحاد دستان يکديگر را گرفتند و شال سيزی که پيشتر از سوی برگزار کنندگان مراسم تهيه شده بود و متبرک به نام حضرت زهرا بود به دو سيد اصلاحات اهدا شد.
بعد از اين مراسم نمادين، مير حسين موسوی از خاتمی که او را انقلابی و مصلح ناميد تشکر و گفت:در اين دو ساعتی که خدمت شما عزيزان بودم تصاوير بسيار تکان دهنده و عبرت‌آموزی را در کليپ‌ها ديدم و همچنين صحبت‌های بسيار مهم و اساسی را شنيدم. در يک جمله می‌گويم که همه ما به خاطر يک دغدغه مشترک اينجا جمع شديم و برای يک هدف واحد آمده ايم .
وی با بيان اينکه نگرانی‌های ما از يک جنس است،گفت:نگرانی ما برای ايران، انقلاب و اسلام است و آنچه من از صحبت‌های برادر بزرگوارم آقای خاتمی و ديگر دوستانم در موج سوم دريافتم، اين بود که شما بيهوده به ميدان نيامديد بلکه دغدغه‌هايی داشتيد و بنده مهمترين آن را احساس عدم امنيت می‌دانم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:کافی نيست که فقط دولت امنيت داشته باشد، انسان‌ها نيز بايد امنيت داشته باشند، بايد همه اقشار کشور ما دارای امنيت باشند و وقتی به آينده نگاه می‌کنند احساس آرامش کنند و منظر روشنی را ببينند و از سياست‌ها و تصميمات احساس امنيت کنند و اين دليل طبيعی است که به دنبال آزادی از ترس و رهايی از نياز باشند. ما در تمام اين زمينه‌ها مشکل داريم.
وی ادامه داد وقتی به مسائل جوانان و ملت خودمان که مشکل مسکن، اشتغال، بيکاری، گرانی است نگاه می‌کنيم، می‌بينيم که در تمام اين زمينه‌ها مشکل داريم.
مير حسين سپس به آزادی که مورد تاکيد جمع حاضر بود پرداخت و گفت :رهايی از نياز مساله‌بسيار مهمی است. آن کسی که در جبر اين نيازها يعنی نان، سفره و امکانات اسير است فراغت ندارد که راجع به آزادی فکر کند.آن کس که به آزادی فکر نمی‌کند نمی‌تواند در شرايط دشوار امروزی طرحی برای رهايی از نياز ملت داشته باشد. وقتی به صحنه نگاه می‌کنيم می‌بينيم مبهم است.
وی با اشاره به سخنان خاتمی گفت: آقای خاتمی در سخنان خود سوالاتی را مطرح کردند که اگر اين سوالات نبودند دليلی برای اين گردهمايی وجود نداشت. ما در عرصه‌های سياست خارجی، سياست داخلی، آزادی، اشتغال و امنيت و همه آنچه نياز ملت ماست مشکل داريم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصريح کرد:امنيتی که متعلق به مردم است مهمتر از امنيت دولت است. گمان نکنيد که وقتی تشنجی را بيهوده و نه از سر دفاع از منافع ملی بين خود و جهان ايجاد کنيم باعث آرامش خيال مردم می‌شويم، خير، چرا که در چنين شرايطی وحشت و عدم امنيت در ملت رسوخ می‌کند.
وی با بيان اينکه مردم به دنبال ثبات در سياست‌ها و مديريت‌ها هستند،اظهار داشت: جوانان ما به دنبال گردش آزاد اطلاعات هستند، مردم ما و جوانان ما از مسکن، اشتغال و آينده‌شان نگرانی دارند و در عين حال نمی‌خواهند از ابراز عقيده ترس داشته باشند، بلکه می‌خواهند به آن‌ها اعتماد شود و در عين حال حق خود می‌دانند که به دنبال يک انتخابات آزاد، رقابتی و منصفانه باشند.
مير حسين در اين بخش از سخنان خود گريزی به رسانه ملی زد و گفت: ما انتخاباتی می خواهيم که در آن رسانه‌های محدود کشور در اختيار يک فرد يا جناح خاص نباشد، انتخاباتی که در آن سرمايه‌های مردم، منافع محدود کشور در خدمت خريدن آرای مردم قرار نگيرد.
وی با تاکيد بر اينکه گفتن اينگونه مسائل برای من سخت است اما ما چاره‌ای جز گفتن اين حرف‌ها ندارم در بيان دليل اين سخنان گفت: چرا که نيروهای رسانه‌ای و قدرت ما در اين صحنه به آگاهی مردم و چيزهايی که نمی‌توانيم جبران کنيم برمی‌گردد و تنها با آگاهی دادن و گسترش آن در سطح جامعه به گونه‌ای که هر کس يک رسانه باشد می‌توانيم ايجاد کنيم. اگر رسانه‌ی ملی نداريم تک تک شما بايد يک رسانه‌ باشيد.
نخست وزير دوران دفاع مقدس در نتيجه گيری سخنان خود اينگونه گفت: به همين دليل است که حمايت آقای خاتمی و موج سوم و پويش و همه‌نيروهای جوان در اين عرصه تعيين کننده است. من ذوق آقای خاتمی را ندارم که شعر زيبا برای شما بخوانم، تنها می‌خواهم بگويم که شانس ما در با هم بودن و همه‌گير کردن اين جمع در سراسر کشور است، اين آخرين وسيله ما برای پيروزی در صحنه است.
گفتنی است زهرا رهنورد نيز در سخنان کوتاهی گفت: امروز تمام سلحشوری‌ها از مشروطه تا صنعت نفت و از صنعت نفت تا انقلاب اسلامی را در چشمان شما می‌بينم و اميدوارم که همه‌ اين سلحشوری‌ها در خردادها و خردادها و خردادها تکرار شود.
پيش از سخنان موسوی و خاتمی نيز چند چهره شاخص سياسی ،فرهنگی و دانگشاهی سخنرانی کردند

رمضان زاده : موسوی صالح ترين فرد برای تداوم برنامه های خاتمی جهت اصلاح امور کشور است.
سخنگوی دولت اصلاحات تاکيد کرد: ميرحسين موسوی صالح ترين فرد برای تداوم برنامه های خاتمی جهت اصلاح امور کشور است.
عبدالله رمضان زاده با بيان اينکه به عنوان شاگردی از مکتب اصلاح طلبی خاتمی بر اين باورم که ميرحسين موسوی را صالح ترين فر دبرای تداوم برنامه های خاتمی جهت اصلاح امور کشور می دانم گفت: ميرحسين موسوی با نگاهی بدون تبعيض وفارغ از تعصبات قومی، جنسيتی و زبانی به شهروند ايرانی می نگرد و آن همان نکته ای است که ما برای دفاع از حقوق شهروندان ايران لازم داريم.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی تصريح کرد: ميرحسين برای رفع سانسور و تداوم آزادی های سياسی برای هموطنان در مسير توسعه کشور قدم خواهد برداشت.
رمضان زاده با بيان اينکه ميرحسين موسوی مديريت کشور را به مسير عقلانيت باز خواهند گرداند ، گفت: ما ياری گری ميرحسين خواهيم بود تا ايرانی عقلانی داشته باشيم .

سيداحمد هاشمی نژاد:امانت را به اهلش سپرديم
برادر شهيد هاشمی نژاد نيز در اين مراسم تاکيد کرد:هيچ کس نبايد به جرم ابراز عقيده زندانی شود.
سيد احمد هاشمی نژاد با بيان اينکه من با ۱۲ سال زندان شکنجه رژيم شاه و۳۵ درصد جانبازی و نيز خانواده شهيد قهرمان انقلاب شهيد هاشمی نژاد از طرف بسياری از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ايثارگران به دستور خاتمی و به عشق خاتمی به ميرحسين موسوی رای خواهيم داد، با اشاره به آيه ای از قرآن که بر سپردن امانات الهی به اهلش تاکيد می‌‌کند اظهار داشت:امانات الهی را بايد به اهلش سپرد و قرار بود خاتمی که اهليت کافی داشت امانت را به دست او بسپاريم ولی او مصلحت ديد اين امانت به دست موسوی سپرده شود.
وی با اشاره به حضور پرشکوه جمع حاضر گفت: اين جمع را من همه جا همراه موسوی می بينم وبه کسانی که می گويند نسل جوان موسوی را نمی شناسند می‌خواهم بگويم پس اين جمع حاضر که اکثر آن جوانان تشکيل می دهند چه چيز را ثابت می‌کند؟
وی با تمجيد از آيت الله صانعی گفت: در کشور ما رسم شده که هرکس نترس و آزاد است او را از صحنه بيرون برانند ولی آيت الله صانعی در صحنه است و من می خواهم نقل قولی از ايشان خطاب به ميرحسين موسوی برای شما بگويم که گفته اند “من شما را خلاصه مديريت امام می دانم و نسل جوان که مديريت امام را نديده است انشاءالله با پيروزی شما درعرصه انتخابات خواهد ديد“
برادر شهيد هاشمی نژاد با بيان اينکه ميرحسين موسوی ر ابيش از ۳۰ سال می‌شناسم و او را انسانی صادق ، مخلوص ، باصفا وعاشق جوانان می‌دانم، گفت: برخی افراد به ما گفتند اگر اينگونه سخنان را ادامه دهم برخوردهايی با من می‌کنند من می خواهم بگويم ۱۲ سال زير شکنجه رژيم شاه نهراسيدم والان هم قاطع خواهم ايستاد.
وی با بيان اينکه در اين کشور هيچ کس نبايد به جرم ابراز عقيده زندانی شود خواستار آزادی زندانيان سياسی شد وتاکيد کرد: مگر در قانون اساسی نيامده کسی نبايد به خاطر آزادی بيان زندانی شود پس بايد روند موجود در اين خصوص اصلاح شود.

دکتر فهيمی فر: شرايط جامعه دانشگاهی بسيار ناگوار است
رئيس سابق دانشگاه امير کبير تاکيد کرد: اکثريت قاطع اعضای هيات علمی ،دانشجويان و کارکنان دانشگاه از طرفداران اصلی اصلاحات هستند و به طور قاطع به ميرحسين موسوی رای خواهندداد.
دکتر فهيمی فر نيز در همايش موج سوم سخنرانی با بيان اينکه رای دانشجويان و اعضای هيات علمی دانشگاه به ميرحسين موسوی است و با اين رای شرايط بحرانی دگرگون خواهد شد ،گفت: شرايط جامعه دانشگاهی ما متاسفانه در شرايط بسيار ناگواری است و استقلال دانشگاه به کلی فراموش شده است وآزادی بيان ، آزادی قلم در دانشگاه ديگر جايگاهی ندارد.
وی تصريح کرد:حتی فعاليت های علمی به خاطر افسردگی که درمحيط دانشگاه وجوددارد اعم از دانشجويان ، هيات علمی وکارکنان در سطح بسيار ناگواری است و فعاليت های علمی که در جريان است ناشی از سرمايه گذاری های است که دردولت اصلاحات انجام شده واميدوارم در انتخابات آينده تحول جدی در جامعه علمی و به خصوص دردانشگاه به وجود بيايد.
فهيمی فر با اظهار اميدواری نسبت به پيروزی ميرحسين موسوی در انتخابات آينده ، گفت: اميدوارم در انتخابات آينده تحولی جدی در دانشگاه ها به خصوص در زمينه آزادی بيان، تشکيل تشکل های دانشجويی بدون فشار و بدون بخشنامه به وجود بيايد.

محمدرضا بهشتی: جوانان ما مساله نيستند
فرزند شهيد آيت الله بهشتی تاکيد کرد: جوانان ما نيروهای پرشوری هستند که با انديشه خود و فعاليت های گسترده نيروی بزرگی را برای آينده ايران تشکيل می‌دهند.
محمدرضا بهشتی که در همايش موج سوم سخن می‌گفت با بيان اينکه در جمع جوانان پرشوری هستم که نسبت به مسايل جامعه خود با نگاه تزبينانه می‌نگرند،اظهار داشت: جوانانی که ويژگی اصلی آنها صداقت و حقيقت طلبی است و آن هم حقيقت طلبی که مشهور به هيچ ملاحظه ای است نبايد به آن‌ها به ديد مساله نگريست .
وی تصريح کرد: بسيار سخن گفته می‌شود که جوانان ما مساله هستند در حالی که می خواهم بگويم جوانان مساله نيستند و جوانان نيروی پرشوری هستند که با انديشه خود و فعاليت‌های گسترده خود نيروی بزرگی را برای آينده ايران شکل دهی می‌کنند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه چه بسا بسياری از کج فهمی‌ها که ما در مسير زندگی دچار آن شده‌ايم و نگاه‌های تصلب آميزی که در ما وجود دارد درجوانان وجود ندارد، تاکيد کرد: جوانان ممکن است زاوايايی را در زندگی ببيند که از ديد ما پنهان باشد و جوانان ما ممکن است پرسش‌ها و انديشه‌های آنها گاه با لحنی بيان شود که اندکی برای ما تلخ باشد ولی اين تلخی رابايد برای صداقتی که در آن نهفته است به جان بخريم.
وی با بيان سخنی از آيت الله بهشتی که می گفت: " من تلخی سخن صادقانه را به شيرينی صحبت منافقانه ترجيح می دهم"، اظهار داشت: بايد با صعه صدر و صداقت با جوانان برخورد کرد.
محمدرضا بهشتی با بيان اينکه آيت الله بهشتی هيچ گاه عصا برای نقدها منصفانه بلند نمی‌کرد خطاب به ميرحسين موسوی و خاتمی گفت: اين صداقت ، تزبينی وصفايی که در جوانان وجوددارد بايد ارج بنهيم و دغدغه های آنها را به عنوان فرصتی قلمداد کنيم.

حمايت داود رشيدی از ميرحسين موسوی
داود رشيدی تاکيد کرد در انتخابات آينده از ميرحسين موسوی حمايت خواهدکرد.
اين هنرمند باسابقه تئاتر ، سينما و تلويزيون که در همايش موج سوم سخن می‌گفت با بيان اينکه من اولين بار است که در متينگ انتخاباتی شرکت می کنم و اين به خاطر علاقه به آقای خاتمی است، گفت: من به دعوت آقای خاتمی به اينجا آمدم تا از ميرحسين موسوی حمايت کنم به خاطر دوران درخشان نخست وزيری داشتم و به خاطر احترام به فرهنگ و هنر و در اين ۲۰ سال احترام ميرحسين موسوی به فرهنگ و هنر زبانزد بود.

آرمين: مير حسين موسوی منتظر گاز خردل سياسی باشد
سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب تاکيد کرد:پرتاب گاز خردل در سخنرانی مشهد موسوی يک نشانه است ،ايشان بايد منتظر گاز خردل سياسی و کارناوال عاشورای ديگری باشند.
محسن آرمين که ديگر سخنران اين همايش بود با بيان اينکه اقتدارگرايان در ساليان گذشته همواره از اصول و اصولگرايی دم زدند، گفت: اقتدارگرايان مدعی بودند که تنها متوليان دين و حاميان انقلاب هستند و تمام دغدغه و انگيزه‌ آنان در عرصه‌ عمل سياسی دفاع و پاسداری از انقلاب است اما با حمايت بی‌چون و چرا از قدرت تلاش کردند کسانی را که نگران جمهوری اسلامی هستند قانع کنند که انتخاب ميان اصلاح‌طلب و اصولگرا انتخاب ميان کفر و اسلام است.
وی افزود: کفن‌پوشی‌ها، متهم کردن اصلاح‌طلبان به طرفداری آزادی جنسی به جرم دفاع از مردم‌سالاری در برخی تريبون‌های محترم، اتهام به دريافت چمدان‌های دلار و به طور خلاصه آن بحران‌سازی‌های هر ۹ روز يک بار با پايبندی‌های دروغين به اسلام و انقلاب صورت می‌گرفت.
عضو ارشد سازمان مجاهيدن انقلاب خاطرنشان کرد: امروز مير حسين موسوی نخست‌وزير امام (ره) پا به عرصه‌ی انتخابات رياست جمهوری نهاده است. او چهر‌ه‌ای خوشنام و باسابقه در دوران پيش و پس از انقلاب است و هيچکس در وفاداری او ترديدی ندارد تا جايی که برخی به غلط فکر کردند اين پايبندی فرصت را از او برای حضور ستانده است.
وی با بيان اينکه صداقت و سلامت شخصيت مير حسين موسوی مورد اتفاق همگان است، گفت: اکنون با اين اوصاف اين سوال مطرح است که اگر درک و دغدغه‌ی آن جماعت ،انقلاب است چرا مير حسين موسوی را نمی‌پذيرند و بلکه تداوم اين مديريت ناکارآمد را حتی به قيمت ادامه‌ خطرآفرين وضعيت کنونی کشور و آينده‌ی تاريک ، به مير حسين موسوی ترجيح می‌دهند.
آرمين با بيان اينکه اگر اين جماعت مدعی ارزش‌های دفاع مقدس هستند چرا مديريتی را که هيچ نسبتی با دفاع مقدس ندارد بر نخست‌وزير دفاع مقدس ترجيح می‌دهند.،اظهار داشت:چرا اقتدارگرايان به رغم خصومت‌هايی که با مديريت کنونی دارند او را به مير حسين موسوی ترجيح می‌دهند. آيا مديريت کنونی نسبت به مير حسين موسوی پايبندی بيشتری به اصول اخلاقی و اسلامی دارد؟
وی با بيان اينکه به استثنای عده‌ای انگشت‌شمار از اصولگرايان اسلام‌خواهی در قاموس اصولگرايی نام مستعار خودکامگی و قدرت‌پرستی است،اظهار داشت: مشکل اين جماعت نه رنگ باختن اصول است و نه استحاله‌ آرمان‌های انقلاب و نه رنگ باختن دين. بلکه نگرانی آنان برچيده شدن بساط خودکامگی است.
نائب رئيس مجلس ششم ياد آورشد:اصل و اصول اين جماعت قدرت است که برای حفظ آن هر حرام و خلاف شرعی را حلال و مباح می‌دانند اما برای بدنه‌ اين جريان که تاکنون تصور کرده که دعوا بر سر مقدسات است موضوع شکل متفاوتی پيدا کرده و حضور مير حسين موسوی پرسش‌هايی را در بدنه‌اين جريان ايجاد کرده که البته نتيجه‌ای جز رسوايی آنان نخواهد داشت.
وی باتاکيد بر اينکه انتخابات تنها پايان دادن به مديريت ناکارمد امروز نيست،گفت:اين انتخابات تنها فرصت برای نجات کشور لز وضعيت کنونی نيست بلکه فرصتی است برای آشکار شدن ماهيت اقتدارگرايان که قدرت‌طلبی خود را در پشت آرمان‌های انقلاب و خون شهيدان پنهان کرده‌اند و برای تحقق اين هدف نيازی نيست تا روز رای‌گيری صبر کنيم اين اتفاق در حال وقوع است.
آرمين با بيان اينکه حضور مير حسين موسوی در عرصه‌ انتخابات شايد بدون آنکه خود بخواهد عامل پرده برانداختن از چهره اين جماعت است، اظهار داشت: البته اين جرم کمی برای ايشان نيست. پرتاب گاز خردل در سخنرانی مشهد ايشان يک نشانه است که ايشان بايد منتظر گاز خردل سياسی و کارناوال عاشورای ديگری باشند.
آرمين خطاب به مير حسين موسوی گفت: امروز دست تقدير مسووليت مهم ادامه‌ راه سيد محمد خاتمی و پايان دادن به جفايی که به انقلاب و اسلام و امام (ره) و زدودن بدبينی نسل جوان به گذشته را بر دوش شما قرار داده است.
وی در پايان تاکيد کرد: امروز نجات کشور از بداخلاقی، دروغ و تظاهر و فسادی که هر روز بيشتر گسترش می‌يابد تا حدی که نهادهای ارزشی را آلوده است برعهده‌ شماست و مسووليت پايان دادن به تحقير و توهينی که به ملت می‌رود بر دوش شما قرار داده شده است. اصلاح‌طلبان حامی شما همانند خاتمی معتقدند که با دفاع از مردم‌سالاری است که می‌توان ديو خودکامگی را در شيشه کرد. حمايت ما از شما در اين راه حمايت از خاتمی است و همراهی ما با شما ادامه مسيری است که با خاتمی پيموديم .





















Copyright: gooya.com 2016