چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی تاج زاده:‌ موسوی از زمان نخست وزيری تاکنون به آزادی‌ها معتقد بوده است، ايلنا

- با حضور موسوی امکان تحقق حداقل حقوق شهروندی فراهم می‌شود
- بايد از کسی حمايت کنيم که در عين دفاع از حقوق مردم، وارد تنش با دنيا نشود
- با تغييرات ايجاد شده در آمريکا، فضا برای جايگزينی گفتمان صلح به جای گفتمان جنگ فراهم شده است


عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت:بايد از کسی حمايت کنيم که در عين دفاع از حقوق مردم، وارد تنش با دنيا نشود.
به گزارش خبرنگار ايلنا،مصطفی تاج زاده اظهار داشت: اولين عاملی که باعث شد پس از انصراف خاتمی از مهندس موسوی حمايت کنيم شخصيت وی است که دوست و دشمن به سلامت آن اذعان دارند و هيچ کس يک نقطه منفی در مورد سلامت وی و اطرافيانش سراغ ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: دليل ديگری که موجب حمايت ما از موسوی شد، صداقت وی بود و اين همان مولفه‌ای است که در اين ۴ سال کمبودش به شدت احساس می‌شود و در همين راستا مشاهده می‌کنيم که وقتی وی وارد عرصه انتخابات شد مهمترين شعاری که مردم سر دادند شعار “صلی علی محمد، بوی صداقت آمد” بود.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با اشاره به اين مطلب که همه بر قدرت و توان مديريت موسوی اذعان دارند، ادامه داد: نمی‌توان ادعا کرد موسوی توانايی اداره کشور را ندارد در عين حال ممکن است انتقاداتی در اين زمينه به وی وارد باشد، ولی در اين موقعيت کسی بايد بيايد که قطار کشور را در ريل خود قرار دهد.
مشاور سياسی سيد محمد خاتمی با بيان اينکه کشور در اين سال‌ها با مشکلات زيادی مواجه شده است، تاکيد کرد: در اين فضا بايد نامزدی بيايد که چشم انداز روشنی را برای ما ترسيم کند که در اين ميان موسوی يک‌بار امتحان خود را پس داده است و از جمعيت۴۰ ميليونی جوانان هم حداقل ۲۰ ميليون نفر آنان خواهان تغيير وضعيت موجود هستند و می‌توانند در اين چارچوب فعاليت کنند.
تاج زاده ادامه داد: موسوی از زمان نخست وزيری تاکنون به آزادی و در راس آن آزادی مطبوعات و انتخابات معتقد بوده که اگر اين آزادی‌ها تامين شود ساير آزادی‌ها نيز ايجاد خواهد شد. لذا با حضور ميرحسين امکان تحقق حداقل حقوق شهروندی فراهم می‌شود.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با اشاره به اينکه جامعه ما در اين چهار سال از ماجراجويی در سياست خارجی آسيب ديده و بيشترين آسيب هم در اين ميان به منافع ملی وارد شده است، گفت: با تغييراتی که در آمريکا رخ داده، فضای مساعدی فراهم شده که گفتمان جنگ جای خود را به گفتمان صلح بدهد.
وی افزود: مابايد از کسی حمايت کنيم که وارد تنش با دنيا نشود و در عين حال از حقوق مردم هم دفاع کند.
تاج زاده ادامه داد: واقعا دوم خرداد ۷۶ در حالی روی داد که طالبان و صدام حسين در همسايگی ما بودند و در سال‌های پس از آن نيز دو جنگ در همسايگی ما رخ داد و هنر خاتمی اين بود که آسيبی به ملت ايران وارد نشد و حداکثر کاری که بوش توانست انجام دهد محور شرارت ناميدن ايران بود.
وی تاکيد کرد: بارها گفته‌ام بعد از حادثه ۱۱سپتامبر اگر احمدی نژاد رئيس‌جمهور بود و سخنان فعلی خود را بيان می‌کرد آمريکا بعد از افغانستان به ايران حمله می‌کرد ولی خاتمی با حمايت ملت ايران توانست خطرها را رفع کند.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت دليل ديگر حمايت اصلاح طلبان از ميرحسين موسوی را موقعيت مناسب وی در نظر سنجی‌ها عنوان کرد و گفت: موسوی نسبت به ساير کانديداها رای منفی کمتری دارد و امکان عملی تغيير را هم بيش از ديگر نامزدها فراهم می‌کند.
تاج زاده در پاسخ به اين پرسش که چرا احزاب بطور مستقل از مهندس موسوی حمايت نمی‌کنند، اظهار داشت: تا زمانی که جامعه حزبی نباشد و يک حزب به تنهايی نتواند ۵۰ درصد آرا را داشته باشد بايد ائتلافی عمل کرد.
گفتنی است در اين نشست چند تن از جوانان و دانشجويان به بيان انتظارات خود از موسوی و انتقاد از وضع موجود پرداختند.





















Copyright: gooya.com 2016