چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: تدوين قانون جديد برای شوراها از اولين کارهايی است که انجام خواهيم داد، ايسنا

ميرحسين موسوی در ديدار برخی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر ضرورت توجه هرچه بيشتر به شوراها به عنوان راه‌حلی برای مشکلات کشور تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، موسوی در اين جلسه تشکيل شوراها را از آرمان‌های انقلاب و امام(ره) دانست که به دليل همين اهميت درقانون اساسی هفت اصل به آن اختصاص يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی در ادامه با بيان اين عقيده که با فاصله گرفتن از اوايل انقلاب اهميت نهاد شورا در ذهن برخی مسوولان کاهش يافته، شوراها را دوای بسياری از دردها دانست و گفت:« بايد نگاهمان را به شوراها تغيير دهيم.متاسفانه نگاههای تنگ‌نظرانه، نقش شوراها را محدودتر کرده است. برای نمونه موضوع جمع شدن شوراها زير نظر معاونتی در وزارت کشور اگر تنگ‌نظری نباشد، ديدی محدودنگر به شوراهاست و با قانون اساسی سازگار نيست.»

ميرحسين موسوی در ادامه با مروری بر شرايط دوران دفاع مقدس و دلايل اجرا نشدن قانون شوراها در آن زمان تا دوران دولت خاتمی، گفت:« آن زمان به عنوان مشاور آقای خاتمی برداشتم اين بود که حداقل فايده تشکيل شوراها شکل گيری ذخيره انسانی برای مديريت کشور درسطوح مختلف است و امروز هم از برکات شوراهاست که نيروی انسانی عظيمی از ميان توده‌های مردم بيرون آمده که نقشش درحفظ نظام و نظارت عمومی بالاست.»

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه شوراها را از بهترين راه‌حل‌های برخی مشکلات مربوط به قوميت‌ها دانست و گفت:«يکی از بهترين روش‌ها برای حضور نيروهای محلی در مديريت و رشد تدريجی آن‌ها شوراهاست.»

وی ادامه داد:« شوراها همچنين می‌توانند نقش نظارتی در پروژه‌های محلی و استانی داشته باشند.شوراها می‌توانند حتی لوايح وطرح‌هايی هم به مجلس ارائه دهند که اين نشان دهنده گشوده شدن دروازه‌ی بزرگی به روی تصميمات ماست.»

موسوی تصريح کرد:«اين را به عنوان تعهد مطرح می‌کنم که تدوين قانون جديد برای شوراها از اولين کارهايی است که انجام خواهيم داد و اين کار متناسب با مجموعه‌ اصول قانون اساسی صورت خواهد گرفت.»





















Copyright: gooya.com 2016