دوشنبه 14 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: اطاعت از ولايت فقيه بيشتر از گفتار در رفتار معنی می يابد، مهر

مير حسين موسوی با انتقاد از تصميمات شتابزده و آنی از جمله انحلال شوراهای عالی توسط دولت ، در خصوص تبعيت از فرامين رهبری گفت: سخن گفتن از اطاعت از ولی فقيه ساده است ، اما اصل اجرای آن و انطباق رفتار و اعمال با نظر ولی فقيه است.
به گزارش خبرنگار مهر، ميرحسين موسوی درادامه سفرهای انتخاباتی خود پيش از ظهر دوشنبه با حضور در دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر اظهار داشت: بايد از فضای تيره و مبهم عبور کرده و به سمت فضای روشن جدای از ترس و رهايی در جامعه حرکت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در سياست، فرهنگ و اقتصاد شاخصهای روشنی در کشور نداريم و اين باعث کم فروغ شدن اميدها شده است افزود: در سياست خارجی با ماجراجويی هايی که ارتباطی با اصول، ارزشها و منافع ملی ما نداشته است باعث خصومت هايی در جهان عليه خود شده ايم که يک نمونه آن در سوئيس بود.

موسوی افزود: احساس عدم امنيت و فضايی که احساس می شود ايرانيها در بين مردم جهان تنها هستند به نفع کشور ما نيست و اينها باعث آسيب خوردن ما درجهان شده است. درسياستهای اقتصادی هم همين مشکلها را داريم و عمده کارهای ما در اين حوزه آنی و برای منافع کوتاه مدت است که سمبل و نماد اين مسئله تعطيل کردن سازمان مديريت و برنامه ريزی است.

وی خطاب به دانشجويان گفت: شما در دانشگاه تحصيل می کنيد و با مديريت آشنا می شويد، متاسفانه در کشور تمام ساختارهايی که می تواند مشکلات مردم را مديريت و حل کند را از بين برده ايم که از جمله آن از بين رفتن شوراهای مهم تصميم گيری است که ظرف مدت يک شب اين تصميم اتخاذ شده است برای همين اصلا غير عادی نيست که ظرف سه سال نقدينگی در اقتصاد به بيش از دو برابر افزايش يابد.

نخست وزير کشورمان در دوران دفاع مقدس با اشاره به ادعای دولت مبنی بر عدم ارتباط افزايش نقدينگی و تورم در جامعه اظهار داشت: نتيجه اين تصور پايين آمدن قدرت خريد مردم، ايجاد مشکلات بيشتر برای مستضعفان و به خاک نشستن زارعان ماست و اگر به نحوه تصميم گيری در چند سال اخير رجوع کنيم اين نوع تصميم گيريها مربوط به دوران قاجار است.

موسوی با تاکيد براينکه سازمان برنامه ريزی برای نظارت بيشترمجلس برهزينه های دولت و نحوه خرج کرد بودجه ايجاد شده بود، تصريح کرد: جلوگيری از تخلفات و نظارت بر بودجه وظيفه مهم اين سازمان و نهادهايی همچون آن بود که متاسفانه همه آنها را ويران کرده و شکستيم.

وی با بيان اينکه مسئله بودجه مسئله کليدی درباره نظرات مجلس بر عملکرد دولت است، خاطر نشان کرد: بيشتر فسادها مبتنی بر خرج کرد بودجه است .

نخست وزير سابق کشور ادامه داد : ما هر نوع امکانی که بتواند به مجلس اجازه بدهد هزينه ها و نحوه خرج کرد آن را کنترل کند از دست داده ايم و مجلس در حال حاضر تنها می تواند بر اساس گزارشهای ديوان محاسبات عمل کند برای همين هنوز برای ما روشن نيست که نزديک به ۳۰۰ ميليارد دلار درآمد ما کجا رفته است.

موسوی خطاب به دولت اظهار داشت: ما می پذيريم که هزينه های شما روشن است اما چرا ليست خرج کرد اين هزينه ها را به مردم ارائه نمی کنيد تا مردم بدانند پولهايی که در اقتصاد صدقه ای پخش می شود از کجا می آيد و ببينند که چقدر اين هزينه ها مطابق برنامه است.

وی با بيان آنچه که تورم مالياتی خواند که اغنيا از فقرا می گيرند ادامه داد:تورم ۲۵ درصدی، يعنی پايين آمدن قدرت خريد مستضعفان به نفع عده ای خاص .

اين کانديدای رياست جمهوری با تاکيد بر اينکه دولت بايد بستر ساز فضای فرهنگی باشد و خود دست به توليد فرهنگی نزند، تصريح کرد: امروز به سمتی حرکت می کنيم که بيش از اينکه يک دولت فرهنگی داشته باشيم يک فرهنگ دولتی پيدا کرده ايم.

وی در پايان خاطر نشان کرد: ما ميزان پايبندی دولت بر اطاعت از ولايت فقيه را هم درجدا سازی سازمان حج علی رغم دستور رهبر معظم انقلاب ديديم ، چون گفتن اطاعت از ولی فقيه ساده است اما اصل اجرای آن است.





















Copyright: gooya.com 2016