چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: برخی مديران به خاطر انتقاد از احمدی نژاد برکنار شده‌اند، ايلنا

مهدی کروبی ساعتی پيش با حضور در پارک علم و فن‌آوری شهر يزد با نخبگان و گروه‌های سياسی و صنفی استان يزد ديدار و گفت و گو کرد .
به گزارش ايلنا، مهدی کروبی کانديدای دوره دهم رياست جمهوری در اين نشست که تحت عنوان "از شعار تا عمل" هنگامی که در جمع نخبگان يزدی سخن می‌گفت در واکنش به انتقادات آنها از شرايط کنونی کشور ، نسبت به حذف مديران با تجربه اعتراض کرد و گفت: هم اکنون کشور ما در شرايط سخت اقتصادی به سر می‌برد البته آنچه امروز شاهد هستيم تازه شروع مشکلات است و تبعات و هزينه کارهايی را که آقايان انجام داده‌اند را در سال های آينده پرداخت می‌کنيم.
وی با بيان اينکه بعضی از اقدامات آثار خود را ديرتر نشان خواهند داد به عنوان مثال به بخش ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت و ساختمان متاسفانه شاهد رکود در کشور هستيم به گونه‌ای سرمايه گذاران و فعالان اين بخش از صنعت خارج شده اند و بازگرداندن آنها به اين صنعت بسيار دشوار است.
وی افزود: رکود ساخت و ساز در کشور يعنی رکود ده ها بلکه صدها شغل وابسته به صنعت ساختمان و با توجه به تقاضای زياد در بين مردم و عرضه کم در آينده بايد منتظر افزايش بيش از اندازه قيمت مسکن باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی راه حل خروج کشور از وضعيت نابسامان کنونی را تغيير دانست و گفت: تغيير مديريت در کشور کار آسانی نيست اما يک راه حل دارد و آن حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای است. به همين جهت است که عده‌ای در پی حضور گسترده مردم در انتخابات نيستند زيرا می‌دانند که مشارکت مردم در انتخابات به معنای شکست آنها خواهد بود.
رئيس مجلس ششم در بخشی ديگر از سخنان خود افزود: تا زمانی که خرد جمعی ، جامعه مدنی تظارب آرا را در بين خود نهادينه نکنيم وضعيت به همين گونه خواهد بود و تا وقتی که گروهی کوچک بخواهد برای جمعی بزرگ تصميم بگيرند بايد شاهد شکست های ديگری نيز باشيم.
کروبی افزود: بايد بينديشيم که چرا زمانی که مجلس ششم و دولت اصلاحات را در اختيار داشتيم در انتخابات شوراها شکست خورديم. آيا هرگز در اين باره آسيب شناسی شد.
کروبی تاکيد کرد: همان هايی که با عملکرد خود زمينه‌های شکست اصلاح طلبان را فراهم کردند امروز می‌خواهند برای ديگران تصميم بگيرند در حالی که فعاليت سياسی پادگان نيست که عده‌ای کوچک به چپ ، چپ و به راست، راست بگويند و مردم نيز از آنها تبعيت کنند
کروبی افزود: در آستانه انتخابات رياست جمهوری بسياری از مسائل طی مصاحبه‌ای خواهم گفت البته خودسانسوری خواهم کرد و برخی از موضوعات را نخواهم گفت تا موجب بيشتر شدن اختلافات نباشيم.
کروبی در بخشی ديگر از سخنان خود گفت: در طی سال های اخير کار به جايی رسيده بود که حتی می‌توانستيم از دموکراسی حرف بزنيم اما در سال ۷۶ با پيروزی آقای خاتمی شرايط و فضای سياسی کشور تغيير کرد و اکنون حتی مخالفين از دموکراسی و تظارب آرا و جامعه مدنی سخن می‌گويند.
وی با انتقاد از حذف مديران با تجربه گفت: اما اکنون در اين دولت کار به جايی رسيده است که فردی با سابقه سه دوره وزارت اکنون تنها مشاور است و علت آنهم انجام مصاحبه‌ای است که در آن گفته " عملکرد احمدی نژاد شباهتی با شهيد رجايی نداشته است " و بنابراين از کار برکنار شده است.
وی در پاسخ به سوال حاضرين در جمع در خصوص سياست خارجی خود و عملکرد دولت نهم در سياست های خارجی گفت: در اين دوره متاسفانه حرف‌های نسنجيده زيادی زده می‌شود که موجب دشمن تراشی در حوزه خارجی شده است . در زمان دولت‌های هاشمی و خاتمی نيز دشمنان تحرکاتی داشتند اما در اين دولت اتخاذ موضع گری های ناصحيح باعث شده است تا از بابت ضربه بخوريم .
وی تاکيد کرد: در صورت پيروزی در انتخابات در عرصه سياست خارجی به سمت آرامش حرکت خواهيم کرد.
وی در خصوص سوالی ديگری نيز گفت: " با مجموعه ای نيروهای کاردان در حوزه های اقتصاد، سياست خارجی، صنعت و غيره و با يک برنامه ريزی و صحيح شناسايی ضعف و رفع آنها سعی خواهيم کرد مجددا مملکت را بر پايه علم و دانش استوار کنيم . "
شيخ اصلاحات در ادامه با تاکيد بر اينکه ما خواهان ترقی، پيشرفت و توسعه هستيم،گفت: گاهی اشتباهاتی که از سوی حکومت صورت می‌گيرد به پای يک گروه مذهبی، نظامی، ملی و غيره نوشته نمی‌شود بلکه عملکرد به پای دين و روحانيت نوشته می‌شود. برای همين به گونه‌ای عمل کرد تا نسل‌های آينده ما نگويند روحانيت با تنگ نظری‌ها و عملکرد ناصواب موجب عقب افتادگی کشور شد . زيرا آنگاه ضربه جدی به ذخيره ۱۰۰۰ ساله روحانيت شيعه در کشور وارد خواهد آمد.
کروبی همچنين با اشاره به فداکاری‌های مردم يزد اين استان را از مناطق افتخارآميز کشور ناميد و گفت: اين استان دارای جايگاه علمی – مذهبی برجسته‌ای است و ما ضمن آنکه به ارزش‌ها و انقلاب خود پايبنديم اما در صحنه علم نيز اعتقاد داريم که بايد از تخصص و بينش استفاده تام و کامل را برد . "

شهردار سابق يزد :‌اميدوارم شاهد پيروزی اصلاح طلبان باشيم
محمدمهدی شرافت شهردار سابق يزد و رييس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در استان يزد طی سخنانی با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوری دهم از مردم درخواست کرد تا حضوری گسترده در عرصه اين انتخابات داشته باشند . وی در ادامه با تاکيد بر اينکه در اين دوره از انتخابات شاهد هماهنگی خوبی در بين اصلاح طلبان استان يزد هستيم ابراز اميدواری کرد که نتيجه اين هماهنگی ها پيروزی اصلاح طلبان در انتخابات آينده باشد.

پزشکان استان يزد به کروبی اعتقاد دارند
در ادامه اين نشست اوليايی نماينده انجمن پزشکان ضمن آنکه کروبی را کانديدای مطلوب دانشجويان ناميد گفت: پزشکان استان يزد نيز به کروبی و شعارهايش اعتقاد دارند.
شهردار اسبق يزد نيز در ادامه طی سخنانی شفافيت و صراحت کروبی را نکته‌ای مثبت عنوان کرد و همچنين با اشاره به وضعيت اقتصادی کشور گفت: مايليم که راهکارهای عملی آقای کروبی را جهت بهبود وضعيت اقتصادی کشور بدانيم که اگر ان‌شاءالله با رای مردم بر انتخابات پيروز شوند چگونه می‌خواهند در اين وضع نابسمان فائق آيند. فرشچی افزود: حضور پر فيض کروبی را به استان يزد خير مقدم می گويم و آن را به فال نيک می‌گيريم.

اعتراض فعالان يزد به توهين روزنامه کيهان به کروبی
قاسمی نيز به عنوان نماينده فعالان اصلاح طلب استان يزد ضمن خير مقدم به حضور کروبی در استان يزد گفت: به عنوان نسل اولی انقلاب می گويم امروز پس از ۳۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد بدترين بداخلاقی ها در زمينه های اجتماعی و سياسی، اقتصادی و غيره در جامعه هستيم .
وی افزود: انقلاب ما انقلابی برای ارزش ها بود اما متاسفانه اکنون کار به جايی رسيده است که امروز آقای کروبی به عنوان يار امام(ره) از سوی روزنامه رسمی و وابسته به نظام مورد بدترين توهين ها قرار می گيرد .
قاسمی در ادامه خطاب به کروبی اظهار داشت: امروز متاسفانه همه در برابر تخريب ها سکوت کردند و تنها صراحت و شجاعت شماست که در برابر اين موج تخريب ها ايستاده است.و شماييد که امروز بايد برای احيای ارزش های انقلاب فکری بينديشيد .
نماينده فعالان اصلاح طلب استان يزد در ادامه انتخابات رياست جمهوری آتی يکی از مهمترين رقابت های انتخاباتی دانست و گفت: نحوه مديريت آقای احمدی نژاد در ۴ سال اخير باعث شده است که بخش ها و سلايق مختلف کشور اين احساس مشترک را داشته باشند که مبادا خدای نکرده اين مديريت ۴سال ديگر ادامه پيدا کند .
وی همچنين تشکيل حزب اعتماد ملی از سوی کروبی را يکی از ارزش مندترين اقدامات وی دانست و گفت: يکی از ملزومات برای رسيدن به جامعه مدرن حضور احزاب پرقدرت جامعه است .
وی در پايان با بيان اينکه کروبی و ميرحسين موسوی هر دو از ياران امام و در پی احيای ارزش های امام اند خواستار اين شد که اصلاح طلبان يک اجماع دست يابند .





















Copyright: gooya.com 2016