جمعه 18 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: همواره مدافع ولايت فقيه هستم، روحانيت مستقل از دولت باشد، سحام نيوز

سحام نيوز :‌ موسوی در جمع اعضای مجمع روحانيون مبارز تاکيد کرد: دولت آينده بايد مدافع روحيه احترام به ارزشهای انقلاب ، روحانيت و اسلام باشد به گونه ای که قلوب همه به سوی آن جلب شود. وی در انتقاد از مظلوم واقع شدن روحانيت در برخی مسائل کشور اظهار داشت: هر حرکتی را که نسبت به اسلام و روحانيت انجام دهيم ، واکنش در پی خواهد داشت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی خاطر نشان کرد: يکی از دغدغه های حضرت امام (ره) اين بود که خدشه ای به حيثيت نظام و روحانيت وارد نشود. وی با اشاره به شرايط کنونی کشور در آستانه انتخابات اظهار داشت : قشر روحانی چه بخواهد و چه نخواهد در قضاوت مردم موثر است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه روحانيت و مرجعيت اگر استقلال خود را از دست بدهند، ضايعه ای ناگوار برای کشور به بار خواهد آمد، ضمن بيان خاطره ای گفت : متاسفانه چندی پيش به حاج آقا ادب تهمت دريافت حقوق ۵ ميليون تومانی زدند که ايشان بارها به رياست جمهوری مراجعه و مدارک خود را ارائه داد اما قبول نکردند و نهايتا هم وی دار فانی را وداع گفت.
نخست وزير سابق کشور در پاسخ به سئوال يکی از روحانيان حاضر در جمع مبنی بر اينکه آيا شما مدافع روحانيت دولتی هستيد گفت: به هيچ عنوان اين گونه نيست، من معتقدم روحانيت هر چه مستقل تر از دولت باشد نظام ما سرافراز تر خواهد بود . وی تاکيد کرد که با وجود روحانيت مستقل اگر زمانی دولت عمل اشتباهی را مرتکب شد روحانيان می توانند با توجه به جايگاه مستقل خود، عليه دولت موضع نقادانه داشته باشند واين موقعيت نظام را بهتر خواهد کرد. مير حسين موسوی با اشاره به اينکه همواره از مقام ولايت فقيه دفاع کرده و خواهد کرد، اعلام کرد: هم اکنون نيز بهترين رابطه را با رهبر معظم انقلاب دارم.





















Copyright: gooya.com 2016