جمعه 18 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۲۹ نفر داوطلب نامزدی در انتخابات رياست جمهوری شدند، مهر

رئيس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۲۲۹ نفر برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوری دهم خبر داد و در عين حال تاکيد کرد که هيئت های اجرايی در استانها و شهرستانها تشکيل شده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو رئيس ستاد انتخابات کشور ، عصر جمعه در جمع خبرنگاران حاضر در اين ستاد با اشاره به انيکه تاکنون تنها يک نفر از چهره های شاخص سياسی نام خود را در فهرست داوطلبان انتخابات رياست جمهوری ثبت کرده است و اعلام کرد از بين تعداد کل ثبت نام کنندگان ۲۱۳ نفر مرد و ۱۶ نفر خانم هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در روز اول ثبت نام ۶۰ نفر در روز دوم ۳۶ نفر در روز سوم ۸۴ نفر و تا اين لحظه از روز چهارم ثبت نام از انتخابات رياست جمهوری دهم ۴۹ نفر ثبت نام کرده اند.

دانشجو با اشاره به اينکه مسن ترين افراد ثبت نام کننده در انتخابات رياست جمهوری ۸۶ سال و جوانترين آنها ۱۹ سال داشته است ، تصريح کرد: از بين داوطلبين ۱۰ نفر بين ۲۵ سال، ۲۰ نفر بين ۲۵ تا ۳۰ سال، ۶۰ نفر بين ۳۰ تا ۴۰ سال، ۵۹ نفر بين ۴۰ تا ۵۰ سال، ۵۸ نفر بين ۵۰ تا ۶۰ سال و ۲۲ نفر از ۶۰ سال به بالا دارند.

رئيس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مدارک تحصيلی ثبت نام کنندگان در انتخابات رياست جمهوری دهم گفت: يک نفر از ثبت نام کنندگان دارای درجه اجتهاد، يک نفر دارای مدرک تحصيلی فوق دکترا، ۲۳ نفر دکترا و ۱۰۱ نفر دارای مدرک ليسانس و فوق ليسانس و مابقی ثبت نام کنندگان در انتخابات رياست جمهوری زير ليسانس هستند.

وی اضافه کرد: ۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات رياست جمهوری دهم اعضای هيئت علمی دانشگاه، ۸ نفر پزشک، يک نفر نماينده فعلی مردم و مابقی آنها وکيل، قاضی، کارمند، فرهنگی و دارای شغل آزاد هستند که البته ۲۷ نفر در فرم های ثبت نام، شغل خود را درج نکرده اند.

دانشجو با اشاره به تشکيل هيئت های اجرايی در استانها و شهرستانها اظهار داشت: هم اکنون در ۳۳۸ شهرستان و ۵۵۸ بخش کشور هيئت های اجرايی انتخابات تشکيل شده است.

رئيس ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه تشکيل هيئت های اجرايی طبق زمانبندی ارائه شده انجام شده است، خاطر نشان کرد: جلسات هيئت های اجرايی از امروز تشکيل شده است و آنها تا آخر وقت روز يکشنبه وقت دارند که تعداد شعب اخذ رای و مکان آن را مشخص کرده و به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند.

دانشجو اعلام کرد: ما پس از اعلام تعداد و مکان های شعب اخذ رای از سوی هيئت های اجرايی در کل کشور می توانيم در روز ۲۰ ارديبهشت ماه جاری تمام شعب اخذ رای را از حيث تعداد و مکان اعلام کنيم البته پيش بينی ما ۴۸ هزار شعبه اخذ رای بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016