جمعه 18 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات: ستاد تبليغاتی از طرف خودم ندارم، ايسنا

*کسی حق ندارد به اسم طرفداری ازمن به ديگران تعرض کند

دکترمحمود احمدی‌نژاد، عصر روز جمعه پس از ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوری دهم در وزارت کشور در جمع خبرنگاران حضور پيدا کرد و ضمن اشاره به اهميت انتخابات به ارائه توصيه‌هايی به طرفداران خود پرداخت.

به گزارش به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، احمدی‌نژاد در اين مصاحبه مطبوعاتی بعد از سخنان خود به خبرنگاران گفت که به زودی در يک کنفرانس مطبوعاتی حضور پيدا خواهد کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر محمود احمدی‌نژاد ،کانديدای دهمين انتخابات رياست جمهوری ، در بخشی از سخنان خود در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گفت:« لازم است اينجا چند نکته را خطاب به ملت عزيز ايران بيان کنم؛ اول اينکه بنده از طرف خودم هيچ ستاد تبليغاتی ندارم، ستادی که رسما مديريت و هدايت آن برعهده بنده باشد ندارم و وظيفه من اعلام آمادگی برای خدمت به مردم است و هيچ منابع مالی برای تبليغات ندارم و اگر هم داشتم ضرورتی نمی‌ديدم درتبليغات هزينه شود.»

رييس‌جمهور گفت:‌« اما عزيزانی هستند که به صورت داوطلب و مردمی به دنبال برنامه‌ريزی برای مديريت تبليغات انتخاباتی هستند. من ضمن تشکر از تمام کسانی که به صورت داوطلب و مردمی مصمم هستند که در مسير انتخاب بهتر و انتخابات بهتر تلاش کنند چند نکته را خطاب به آنها عرض می‌کنم.»

رييس جمهور ادامه داد:«‌ همه ما مصمم هستيم که فضای انتخابات، فضای بانشاط و دوستی باشد و کسی حق ندارد به اسم طرفداری از بنده به ديگران تعرضی کند و يا عليه ديگری صحبت کند و نبايد فضای تخريبی ايجاد کند و کسانی که درجهت تخريب فضای سالم انتخابات حرکت و اين فضا را تخريب کنند، هيچ ارتباطی با بنده ندارند و مطلقا مورد تائيد نيستند. همه بايد کمال ادب و احترام را رعايت کنيم و توجه داشته باشيم که اخلاق انتخاباتی يک اصل است.»

رييس‌جمهور گفت:« ‌کسانی که می‌خواهند بنده را معرفی کنند فقط عملکردها را بگويند؛ آن هم اگر لازم است، و اين مساله را نيز در حد واقعيات بگويند و کسی حق ندارد بزرگ‌نمايی کند.»

رييس‌جمهور افزود:« کسی حق ندارد در برابر انتقادات درست و بيان برخی از ضعف‌ها که طبيعی يا غيرطبيعی است مقاومت کند و عرصه انتخابات بايد عرصه‌ای باشد جهت شناسايی نقاط قوت و ضعف و برنامه‌ريزی درست برای آينده.»

رييس جمهور گفت:« آنها(طرفداران) نبايد دچار اسراف شوند، ‌نبايد مزاحم مردم شوند و من توصيه می‌کنم اگر کسی برای تبليغ می‌خواهد هزينه کند آن هزينه را در جهت کمک به محرومان جامعه به کار بگيرد و بهترين روش تبليغ، گفت‌وگو، صبحت کردن و ارائه منطق است و هيچ کس حق گرفتن پول به اسم بنده را از مردم را ندارد و هيچ کس حق ندارد از مردم به نام بنده وجهی بگيرد و احدی حق ندارد از بيت المال و امکانات عمومی برای تبليغات استفاده کند و اگر استفاده کرد از ما نيست و محکوم است.»

وی ادامه داد:« اگر کسانی به عنوان وظيفه زحمت می‌کشيدند من از آنها تشکر می‌کنم ولی بايد توجه کرد که تلاش در ستادهای مردمی انتخاباتی حقی را ايجاد نمی‌کند و آن عزيزان نبايد توقع داشته باشند که کار آنها در ستادهای مردمی در تصميم‌گيری‌ها و عزل و نصب‌ها نقشی را ايفا کند.»

رييس‌جمهور ادامه داد:« انتخابات و جريان انتخابات هيچ تاثيری بر روند کار و خدمتگذاری دولت نخواهد داشت و همکاران من در دولت حق ندارند ثانيه‌ای را جهت خدمت به مردم فروگذاری و از اين امرغفلت کنند و دولت با همان شتاب و سرعت و با استفاده از تمام لحظه‌ها به خدمت خود به فضل الهی ادامه می‌دهد و بايد ادامه دهد تا ثانيه‌ای که مردم بخواهند.»

وی گفت: « من از خداوند متعال می‌خواهم که بهترين سرنوشت و آينده را برای ملت عزيز ايران و تمام ملت‌ها رقم بزند و اعلام می‌کنم که انشاءالله در آينده نزديک يک کنفرانس خبری کامل و با وقت مناسب خواهيم داشت و انشاءالله به سوالات همه کسانی که علاقمند به پرسش هستند؛ پاسخ خواهم گفت.»

رييس جمهور بار ديگر از تمام ملت ايران و همچنين خبرنگاران تشکر و قدردانی و تاکيد کرد که انشاءالله بهترين انتخابات برگزار شود.

احمدی‌نژاد همچنين در ابتدای سخنان خود گفت:« خداوند را سپاسگذارم که ملت عزيز ايران قدم بر صراط مستقيم الهی گذاشته و با اراده ملی و با همبستگی عمومی دست‌اندکار برپايی جامعه‌ای نمونه، شاهد و الگو است.»

رييس‌جمهور گفت:« بايد حيات طيبه در جای جای ميهن عزيز ما جاری و ساری باشد و ترديدی نيست که رسيدن به حيات طيبه و قله‌های پيشرفت نيازمند پاسخ مثبت به دعوت پيامبر اسلام (ص) و صالحان است. امروز ملت ايران در مسير حرکت به سمت قله‌های عزت و عظمت است. ملت بزرگ ايران با مجاهدت بی‌نظير خود و با عزم الهی و انقلابی خود در مسير عدالت، عدالت‌خواهی و در مسير عزت و عزت‌خواهی و در مسير پيشرفت و کمال همه جانبه درحال حرکت است. امروز ملت ايران در عرصه ‌های گوناگون اقتصادی، سياسی و اجتماعی در حال شکوفايی است و امروز ملت ايران گام‌های بلند خود را برای رسيدن به قله‌های پيشرفت با استحکام و تدبير برداشته است.»

رييس‌جمهور ادامه داد:« در فرهنگ ملت ايران و نظام برآمده از اراده ملت ايران خدمتگذاری يک امتياز است. خدمتگذاری به ملت در حقيقت توفيق و لطف الهی است.»

وی گفت:« ملتی که در مسير الهی حرکت می‌کند شايسته همه‌گونه فداکاری است. ملتی که قصد برقراری جامعه‌ نمونه دارد، اين ملت در نزد ملائکه الهی و نزد همه صالحان، پاکان و آزادگان عزيز، سربلند و مقرب است. امروز ملت ايران پرچم‌دار عدالت‌خواهی، عزت و کرامت انسان‌ها درسطح جهانی است و در مسير تعالی خود با شجاعت ايستاده و خدا را از همبستگی بی‌نظير و وحدت مثال زدنی و آرمان‌خواهی ملت ايران سپاسگذاريم.»

رييس‌جمهور به اهميت انتخابات در جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت:« در جمهوری اسلامی ايران انتخابات حق مردم و يک امر اصيل است و بدون مشارکت و نظارت مستمر و همه‌جانبه‌ آحاد مردم امکان تحقق آرمان‌ها و هدف‌ها وجود ندارد؛ اصل حرکت متعلق به مردم است و برای مردم است و در خدمت مردم است. هر انتخاباتی بايد نقطه‌ی شروع حرکت جديد و سکوی پرش به قله‌های بلند‌تر و آغازی دوباره برای ملت ما باشد. انتخابات صحنه حضور تمام ملت و جوشش اراده‌ها و پربا داشتن شرايطی جديد و حرکتی نوين است. انتخابات بايد مقوم محبت‌ها، دوستی‌ها وبرادری‌ها باشد. انتخابات بايد مقوم همبستگی ملی و انگيزانده برای حرکت سريع‌تر در مسير کمال و پيشرفت باشد. انتخابات يک جشن ملی است. يک ميثاق عمومی برای پافشاری بر هدفها و حرکت دسته‌جمعی در راه تحقق هدف‌ها است.»

وی ادامه داد:« در ايران انتخابات يک امر اصيل است و هر انتخاباتی بايد يک گام و يک سکو ملت ما را به سمت هدف‌ها نزديک‌تر کند. فضای انتخابات بايد فضای نشاط، شور و انديشه باشد. فضای انتخابات بايد مملو از پاکی‌ها، صداقت‌ها و محبت‌ها باشد.»

رييس‌جمهور گفت: « انتخابات رياست جمهوری دهم در راه است؛ در انتخابات بايد تمام داشته‌های ملت به صحنه بيايد چرا که سرنوشت چهار سال آينده رقم می‌خورد. برای تحقق اين هدف نيازمند فضای منطقی، منصفانه، دوستی و برادری هستيم. قبلا هم عرض کردم که انتخابات متعلق به تمام ملت است و رهبر عزيز انقلاب در اول فروردين با اعلام اينکه فقط يک رای دارند، فضای زيبايی را ترسيم می‌کنند که همه بتوانند توانمندی‌های خود و انديشه‌های نو، ابتکار عمل‌های خود و برنامه‌ريزی‌های خود را به صحنه آورند و در خدمت پيشرفت کشور قرار دهند.»

رييس‌جمهور گفت:«‌ باور من اين است که بايد همه تلاش کنيم که انتخابات بهترين باشد. بنده به عنوان خادم ملت و يکی از آحاد ملت مثل بقيه يک رای دارم و خود من هم بايد تمام توان خود را به کار گيرم که بهترين انتخابات برگزار شود.»

در هنگام حضور رييس‌جمهور در ستاد انتخابات وزارت کشور، ‌کلهر، شيخ‌الاسلام، مشايی، ثمره، الهام و سعيدلو او را همراهی می‌کردند.





















Copyright: gooya.com 2016