شنبه 19 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در اعتراض به کشيده شدن ديوار حائل جنسيتی

دانشجويان دانشگاه آزاد تهران مرکز در اعتراض به کشيدن ديوار حائل به منظور جداسازی جنسيتی درکتابخانه اين دانشگاه تجمعی اعتراضی برگزار کردند و جلوی ساخت آن را گرفتند. ماجرا از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته ماموران انتظامات و حراست مجتمع نيايش(دانشکده فنی و معماری) با حضور سوال برانگيز خود در کتابخانه اين مجتمع محدوديت های بی ضابطه و خارج از عرفی را در مورد نحوه نشستن،مطالعه و ارتباط دانشجويان اعمال می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئولين اين دانشکده در ساعات شلوغ مطالعه و ازدحام کتابخانه تصميم به کشيدن اين ديوار که مصالح و لوازم آن از پيش به محل مورد نظر آورده شده بود می گيرند. با سر و صدای زياد دانشجويان در اعتراض به اين حرکت و درگيری ماموران انتظامات دانشکده با دانشجويان فضای کتابخانه به شدت متشنج می شود. نيروهای انتظامات و رييس حراست سراسيمه و به سرعت در محل کتابخانه حاظر می شوند تا با برخورد و تهديد دانشجويان جلوی اعتراض دانشجويان را که لحظه به لحظه بر تعدادشان اضافه می شد بگيرند. رييس انتظامات هدف از ايجاد اين ديوار را جلوگيری از "کثافت کاری دانشجويان" ذکر می کند که اين جملات با اعتراض شديد دانشجويان و هو کردن وی همراه می شود.
در نهايت با ادامه يافتن اوضاع حدود ۲۰۰ نفر از دانشجويان معترض با ايستادن در مسير کشيده شدن ديوار و دست زدن به تجمعی خود جوش دانشگاه را مجبور به عقب نشينی می کنند و موفق می شوند جلوی کشيده شدن اين ديوار را بگيرند. در پايان دانشجويان مصرا از مسوولين دانشکده خواستند که از چنين اقداماتی که توهين به شعور دانشجويان محسوب می شود خودداری کنند و تهديدکردند که اگر دانشگاه اقدام به هرگونه تفکيک جنسيتی در محيط دانشگاه بنمايد جلوی آن خواهند ايستاد .
البته رئيس دانشکده هدف از اين اقدام را ايجاد محيطی برای کتابخانه ديجيتال عنوان نموده است که با گفته رئيس انتظامات دانشکده در تضاد قرار دارد.
لازم به ذکر است تفکيک جنسيتی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اخيرا شدت بيشتری پيدا کرده است که می توان يه ساخت راه پله های جدا برای دانشجويان دختر و پسر در دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنين جداسازی کلاس های دروس عمومی اشاره کرد.





















Copyright: gooya.com 2016