شنبه 19 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش گردهمايی در شهر کلن در محکوميت اعدام دلارا دارابی و اعتراض به ساير موارد نقض حقوق بشر در ايران

"جوانان در ايران به بهشت می روند"

پيکر دلارا دارابی بعد از اعدام در گورستان "بهشت رضوان" در شهررشت به خاک سپرده شد. برهمين اساس در تيتر اعلاميه ای به زبان آلمانی که برای گرد هم آيی ۸مای دررابطه بااعدام دلارا وساير موارد نقض حقوق بشر درجمهوری اسلامی نگاشته شده وبرای رسانه های خبری ارسال شده بود به رفتن جوانان ايرانی به بهشت،گورستان،در مقايسه با جهنم، زندگی و اعدام در جمهوری اسلامی، اشاره شده بود که موجب توجه بسياری از وسايل ارتباط جمعی گرديد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گرد هم آيی ۸ مای از ساعت۱۸و۳۰ دقيقه در مقابل فرستنده تلويزيونی و.د.ر در شهر کلن شروع شد .تصوير بزرگ دلارا که به چوبه دار می نگرد همراه با دهها شمع در وسط دايره ای قرار داشت که دهها تن از ايرانيان شرکت کننده آن را تشکيل داده بودند و به فواصل زمانی متون آلمانی در رابطه با موارد نقض شديد نقض خشن حقوق بشر در جمهوری اسلامی از پشت بلندگو خوانده می شد.

در متون آلمانی به ۴ برابر شدن تعداد اعدامها در ايران در فاصله سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ و اين که جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که کودکان رانيز اعدام می کند ونيز موارد متعدد مرگ زندانيان سياسی نظير اميد رضا مير صيافی،امير حشمت ساران وحسن بادوزاده، هموطن کرد اشاره شده بود.

نکته قابل توجه ديگر که به آن دراين رابطه اشاره شد، تظاهرات سازمان عفو بين الملل در محکوميت اعدام دلارا در ۲۲ کشور جهان در مقابل نمايندگی های جمهوری اسلامی است که در نوع خود بی سابقه است .

و نکته آخر آن که در اعلاميه های جمعيت دفاع اززندانيان سياسی ايران –کلن،دعوت کننده اين گردهم آيی، تعداد انسانهايی که در سال ۲۰۰۹ در جمهوری اسلامی اعدام شده اند ۱۴۰ تن ذکر شده است که در فاصله نگارش و ارسال اين اعلاميه ها، با اعدام ۱۸ تن ديگر، که يک زن هم در ميان آنان است، اين تعداد به ۱۵۸ تن ،تا به امروز رسيد!

جمعيت دفاع از زندانيان سياسی ايران - کلن
۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸





















Copyright: gooya.com 2016