یکشنبه 20 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: راه امام راه بقای نظام است، ايلنا

راهی که امام نشان داد راه بقای نظام هم هست و اگر امروز عزت، رفع مشکلات مختلف نظير بيکاری و شکوفايی، صنعت کشور را می‌خواهيم بايد به طور دائم به آن نگاه برگرديم؛ چرا که آن نگاه، ما را به عظمت فرا می‌خواند.


ميرحسين موسوی دقايقی پيش در جمع پرشور مردم شهرستان خمين در جوار بيت امام خمينی (ره) با آنها گفت‌وگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، نخست وزير دوران دفاع مقدس در جمع پرشور مردم خمين تاکيد کرد: امروز و هر روز اگر بخواهيم ايرانی پيشرفته داشته باشيم، ايرانی که در آن قانون رعايت و عدالت برقرار شود بايد به شخصيت عظيم امام خمينی (ره) برگرديم.
وی با بيان خاطره‌ای از سال‌های گذشته گفت: سال‌ها پيش سفری به برزيل داشتم و در آن‌جا شنيدم که کشيش‌های آزادی‌خواهی حضور دارند که مدافع مردم هستند و قرار شد ملاقاتی با آنها داشته باشم. در ملاقات با يکی از آنها وارد اتاق بسيار فقيرانه‌ای شديم که در همان نگاه اول مرا به ياد منزل امام (ره) در جماران انداخت. در آن اتاق پيرمردی آمد و اولين حرفی که زد نامی از امام خمينی (ره) برد و به من گفت، خمينی شما از اصطلاحی به نام مستضعفين استفاده می‌کند و بعد انجيل را باز کرد و معادل اين کلمه را در آن کتاب مقدس نشان داد. برای من بسيار جالب بود که يک کشيش در کشوری مسيحی از امام نام می‌برد و از اين مساله صحبت می‌کرد که او زنده‌کننده راه انبياست.
موسوی در ادامه با بيان اينکه نام خمينی نه تنها در بين کشورهای اسلامی بلکه در همه جهان بشری امروز جای خود را باز کرده، تاکيد کرد که اين نام موجب بيداری مردم خداپرست و موجب سرافرازی ما شده است.
نخست وزير دوران دفاع مقدس با بيان اين‌که پيش از پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) ما يک ملت سرافکنده و وابسته بوديم، تصريح کرد: امام (ره) ما را نجات داد و موجب سرافرازی ما شد. راهی که او نشان داد راه بقای نظام هم هست و اگر امروز عزت، رفع مشکلات مختلف نظير بيکاری و شکوفايی، صنعت کشور را می‌خواهيم بايد به طور دائم به آن نگاه برگرديم؛ چرا که آن نگاه، ما را به عظمت فرا می‌خواند.
وی با بيان اين‌که امام خمينی (ره) عزت مردم را باور داشت و به آنها احترام می‌گذاشت، افزود: خمين الهام‌بخش ملت ما و خمينی نشان‌دهنده راهی است که ملت ما در همه اعصار بايد در آن جهت حرکت کند.
ميرحسين موسوی در پايان يادآور شد: امام (ره) به دنبال اسلام ناب بود؛ اسلامی که پيشرفت کشور را می‌خواهد و به ما ياد می‌دهد به آزادی و عزت مردم احترام بگذاريم.





















Copyright: gooya.com 2016