سه شنبه 22 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود بهمنی از رياست بانک مرکزی استعفا داد، ايلنا

رييس کل بانک مرکزی به دليل عدم تشکيل شورای پول و اعتبار، برداشت‌های بی‌رويه از حساب ذخيره ارزی و اختلاف نظر با برخی اعضای هيات دولت از سمت خود استعفا داد.


ايلنا: محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی به دليل عدم تشکيل شورای پول و اعتبار، برداشت‌های بی‌رويه از حساب ذخيره ارزی و اختلاف نظر با برخی اعضای هيات دولت از سمت خود استعفا داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، سومين رييس کل بانک مرکزی در دولت نهم در حالی از سمت خود استعفا داده که در متن نامه استعفای خود به اجرا نشدن مصوبه قانونی مجلس برای تشکيل جلسات شورای و پول و اعتبار اعتراض کرده و از تذکرهای پياپی نمايندگان مجلس نسبت به ناديده گرفتن قانون ابراز تاسف کرده است.
استعفای محمود بهمنی از سمت خود در حالی عنوان شده است که وی طی ۸ ماه حضور در دولت نهم به عنوان رييس کل بانک مرکزی تحت فشارهای بسيار سيستم بانکی را راهبری کرد و بارها به دليل همراهی با دولت مورد انتقاد اقتصاددانان برجسته و کارشناسان مسايل پولی و بانکی قرار گرفت.
اين در حالی است که وی نيز همانند روسای قبلی بانک مرکزی به اين نتيجه رسيده است که تصميم‌گيری در حوزه مسايل پولی و بانکی مستلزم بحث و تبادل نظر در فضای علمی است.
پيشتر نيز داوود دانش جعفری، وزير برکنار شده اقتصاد در دولت نهم در واکنش به برکناری مظاهری و انتصاب بهمنی اعلام کرده بود بايد منتظر چهارمين رييس کل بود.
اگرچه هنوز رييس جمهوری با استعفای محمود بهمنی موافقت نکرده است اما بعيد به نظر می‌رسد که در آستانه انتخابات اين تغيير و تحول صورت پذيرد؛ مگر آنکه از نيروهای بالقوه‌ای همچون صمصامی و داوودی در بانک مرکزی استفاده شود.
بانک مرکزی منتظر تعيين چهارمين رئيس کل خود در دولت نهم پس از ابراهيم شيبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی است.





















Copyright: gooya.com 2016