دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: به تملق گويان دولت‌های مستکبر غربی رأی ندهيد، ايلنا

- اگر در پی انتخابات، کسانی روی کار بيايند که بجای ادامه راه امام و ترويج اصول و ارزش‌های امام و انقلاب، بخواهند با تملق گويی دولت‌های مستکبر غربی، به خيال خود موقعيتی برای ايران دست و پا کنند، اين برای ملت يک مصيبت است.


حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمين روز از سفر به استان کردستان، صبح امروز در اجتماع پرشکوه مردم مومن، پرمحبت و نجيب بيجار، سه عنصر «اتحاد، حضور و آگاهی» را تضمين کننده ادامه "پيشرفت و اقتدار و ابهت ملت ايران" خواندند و با تأکيد بر حضور آگاهانه ملت در انتخابات رياست جمهوری افزودند: کسانی را روی کار بياوريد که راه امام و ارزش‌ها و اصول آن بزرگوار را ادامه دهند و ايستادگی در مقابل زورگويان جهانی را، «ارزش» بدانند.
به گزارش ايلنا،حضرت آيت الله خامنه‌ای، ارتحال مرجع بزرگوار و فقيه عارف حضرت آيت الله بهجت را حقيقتاً داغدار کننده خواندند و از پروردگار متعال مسئلت کردند آن عالم ربانی را با پيامبر اسلام و اوليای الهی محشور فرمايد.
ايشان در تبيين عناصر شکل دهنده و پيروزی بخش انقلاب عظيم اسلامی، به «اتحاد ملی» اشاره کردند و افزودند: وحدت کلمه آحاد ملت با قوميت‌ها و مذاهب گوناگون و پيروی آنان از امام بزرگوار، تمدن و جريان جديدی در انديشه سياسی جهان ايجاد کرد که آثار هدايت بخش آن در مسئله فلسطين، ‌لبنان و ديگر مسائل آشکار است و تأثير بيدار کننده آن از شمال آفريقا تا شرق آسيا رو به گسترش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی، استمرار وحدت اقوام ايرانی و جريانهای گوناگون سياسی را در دفاع از پرچم برافراشته شده اسلام در اين سرزمين، کاملاً ضروری و ضامن آينده درخشان ملت دانستند و بار ديگر خطاب به مردم کردستان تأکيد کردند:‌ عزيزان شيعه و سنی، وحدت پر برکت اسلامی را با همه وجود حفظ کنيد.
ايشان «حضور مردم در صحنه های مختلف» را دومين عنصر تضمين کننده پيشرفت و عظمت ملت خواندند و به ملت توصيه کردند: ‌در انتخابات حضور پرابهت داشته باشيد و در عرصه های اقتصادی سازندگی و ديگر عرصه ها نيز حضور موثر و تعيين کننده خود را حفظ کنيد.
حضرت آيت الله خامنه‌ای ،«آگاهی» را عنصر ضروری امروز و فردای کشور برشمردند و در اشاره ای کوتاه به برخی از برکات آگاهی ملت، افزودند: اگر ايستادگی آگاهانه مردم در پشت سر امام خمينی نبود، عناصر متزلزل سالهای اول انقلاب که عقيده ای به آرمانهای ملت نداشتند و به علت هراس از امريکا، به فکر نرمش و تواضع درمقابل زورگويان جهانی بودند، همچنان در رأس کار می ماندند که در اينصورت از عزت و پيشرفت و ابهت جهانی ملت خبری نبود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آگاهی نسل جوان،‌خاطرنشان کردند: اين آگاهی عمومی، همچون تمامی صحنه های ديگر، در انتخابات نيز جلوه کند تا حضور آگاهانه ملت مانع از سرکار آمدن کسانی شود که بخواهند در مقابل دشمنان تسليم شوند و آبروی ملت را ببرند.
حضرت آيت الله خامنه‌ای در تکميل معيارهای انتخاب صالح ترين فرد به رياست جمهوری افزودند: اگر در پی انتخابات، کسانی در مراکز گوناگون سياسی و اقتصادی روی کار بيايند که بجای ادامه راه امام و ترويج اصول و ارزش‌های امام و انقلاب، بخواهند با تملق گويی دولت‌های مستکبر غربی، به خيال خود موقعيتی برای ايران دست و پا کنند، اين برای ملت يک مصيبت است.
حضرت آيت الله خامنه‌ای در اين ديدار که در ورزشگاه ۱۷ شهريور بيجار برگزار شد، با يادآوری افتخارات تاريخی مردم بيجار و گروس، حضور مردم اين منطقه در حوادث مختلف سی سال اخير از جمله دفاع مقدس را، معيار قضاوت درخشان تاريخ درباره مردم دلاور و پرشور بيجار دانستند و افزودند: مردم شيعه و سنی محب اهل بيت و بخصوص شيعيان که پيرو مکتب اهل بيت هستند از آزمايشهای بزرگ سربلند بيرون آمده اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سياستهای رژيم طاغوت در ناديده گرفتن اقوام مختلف خاطرنشان کردند: امروز به برکت اسلام و انقلاب، هر فرد ايرانی در هر نقطه از اين کشور عظيم و عزيز، دارای شخصيت و ارزش مستقلی است و مجموعه اين ارزشها و شخصيتهای مصمم و با اراده،‌ملت بزرگی را شکل داده است که با ايستادگی مثال زدنی، الگوی ديگر ملتها شده است.
ايشان دستور امام خمينی (رض) را برای اعزام اولين گروه عمران به کردستان، نشان دهنده توجه ويژه نظام به مناطق «دور افتاده و عقب مانده در دوران طاغوت» دانستند و افزودند: اگر چه مخالفان اين ملت و دشمنان قوم کرد، با ايجاد ناامنی، وقفه ای در خدمت رسانی نظام بوجود آوردند اما دستگاههای مختلف توانسته اند در سه دهه گذشته کارهای فراوانی در اين منطقه انجام دهند و دولت خدمتگزار نيز برای جبران بيشتر کمبودها،‌تصميمات خوبی گرفته است که اميدواريم با کمک مردم شهرهای مختلف کردستان از جمله شهر بيجار، کاملاً محقق شود.
ايشان در بخش ديگری از سخنانشان، برخی مهاجرتها از بيجار به مناطق ديگر را، مانع از پيشرفت اين منطقه خواندند و به مردم اين شهر خاطرنشان کردند: مسئولان دولت و استان، مسائل بيجار را بخوبی می دانند و برای حل آنها برنامه های گسترده و باارزشی دارند، بنابراين قدر اين شهر و دشتهای خرم و پربرکت آن را بدانيد و با کمک کردن به مسئولان به حرکت رو به پيشرفت استان، شتاب دهيد.
در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين «مروی»، امام جمعه بيجار گفت: وحدت شيعه و سنی، حضور بسيار فعال و آگاهانه در انتخابات و استعداد سرشار جوانان، از جمله وی‍ژگی های مردم مومن و انقلابی اين منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمين مروی با اشاره به برخی مشکلات از جمله کمبود آب کشاورزی گفت: حل اين مسئله به پيشرفت بيجار کمک فراوانی خواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016