دوشنبه 4 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا پهلوی: هیچ انتظاری از انتخابات ایران ندارم، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی

رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران در مصاحبه با روزنامه فرانسوی "ژورنال دو دیمانش" گفته است که او هیچ انتظاری از انتخابات ریاست جمهوری ایران ندارد و به همین خاطر از کشورهای غربی خواسته است که برای سرنگون کردن رژیم اسلامی ایران از مردم این کشور پشتیبانی کنند.

رضا پهلوی افزوده است : "حتا گمانه زنی در مورد اقبال این یا آن نامزد انتخاباتی یا تلاش برای متمایز کردن احمدی نژاد از رقبایش، بمنزله افتادن در دام روحانیان حاکم بر ایران است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا پهلوی انتخابات ایران را "صحنه گردانی" حکومت این کشور برای "گمراه کردن جامعۀ جهانی" توصیف کرده، در حالی که، به گمان او، خود ایرانیان دیگر خارج از نظام موجود زندگی می کنند.

رضا پهلوی اعتقاد به تفاوت میان نامزدهای انتخاباتی ایران و یا احتمال انجام اصلاح در ساختار حکومتی این کشور را بیهوده دانسته و افزوده است : "چه اصلاحاتی در دورۀ خاتمی پدید آمد؟ بعد از خاتمی، احمدی نژاد سر کار آمد و این منطق رژیم اسلامی است. اگر در مواجهه با آن خواستار کاهش تنش باشید در عمل جنگ درو می کنید و سقوط آن را به تأخیر می اندازید."

رضا پهلوی در جای دیگری از مصاحبه اش ضمن انتقاد از سیاست گشایش دولت باراک اوباما در قبال حکومت اسلامی ایران افزوده است : "من نمی گویم که باید گفتگو را با رژیم ایران قطع کرد. زیرا، اجبارهای سیاست خارجی را می شناسم. اما، غرب هرگز نباید القاء کند که می تواند حقانیتی به جمهوری اسلامی ایران که در اصل نظامی تمامیت خواه است ببخشد."

در پایان رضا پهلوی ضمن مخالفت با حملۀ نظامی به ایران گفته است که چنین سناریویی تنها به تقویت رژیم اسلامی منجر می شود. او گفته است باید به مبارزه مردم ایران با رژیم اسلامی اعتماد کرد که، به گمان رضا پهلوی، رژیمی است نااستوار که مالاً به سرنوشت رژیم های سابق اروپای شرقی دچار خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016