چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور حذف تبليغات کروبی از سطح شهر، اعتماد ملی

گروه سياسی: در حالی‌که محمود احمدی‌نژاد کانديدای اين دوره انتخابات رياست‌جمهوری بدون هيچ مشکلی فعاليت‌های تبليغاتی خود را انجام می‌دهد و حتی از امکانات رياست‌جمهوری برای برگزاری کنفرانس خبری استفاده کرده و با خبرنگاران داخلی و خارجی مصاحبه می‌کند، و بنرهای تبليغاتی او در سطح شهر نيز ديده می‌شود، برای ديگر نامزدهای انتخابات، خصوصا مهدی کروبی، ممانعت از فعاليت‌های تبليغاتی افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته فرمانداری تهران با ارسال نامه‌ای به مهدی کروبی از او خواست که پلاکاردها و بنرهای تبليغاتی خود را از سطح شهر جمع‌آوری و آنها را از بين ببرد. استناد آنها به اين است که اين تبليغات خارج از ضوابط قانونی است. اين در حالی است که ستاد محمود احمدی‌نژاد، در سطح شهر و ميدان‌های تهران از جمله ميدان هفت‌تير بنرهای بزرگی نصب کرده است.
افزايش محدوديت تبليغاتی برای نامزدهای اصلاح‌طلب، اين روزها مختص تهران نيست. از برخی شهرها و استان‌های ديگر نيز خبر می‌رسد که چنين محدوديت‌هايی با نزديک شدن به زمان انتخابات افزايش يافته است.
از ديگر سو گروه‌ها و افراد ناشناسی اقدام به پاره کردن پوستر و پلاکاردهای تبليغاتی مهدی کروبی می‌کنند. بعضی افراد مغرض در برخی از نقاط تهران که پلاکاردهای کروبی نصب شده است، اقدام به پاره کردن آنها کرده‌اند. از همين زاويه در جلسات و سخنرانی‌های مهدی کروبی، حاميان محمود احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند و تلاش دارند که جلسات او را برهم زنند.
مهدی کروبی با شعار تغيير و با دست گذاشتن بر نقاط ضعف و بی‌برنامه‌گی‌های احمدی‌نژاد، او را به چالش کشيده و ۴ سال رياست‌جمهوری او را ضعيف خوانده است. به همين دليل حاميان احمدی‌نژاد چه در بدنه دولت و چه در برخی از نهادها تلاش می‌کنند، برای فعاليت‌های انتخاباتی کروبی محدوديت ايجاد کنند و مانع از آن شوند که صدای او به مردم برسد.
مهدی کروبی اولين نامزد اصلاح‌طلب بود که از سال پيش رسما اعلام کرد در انتخابات شرکت می‌کند. در اين دوره از انتخابات مهدی‌کروبی برنامه‌های مختلفی را برای شهروندان و ايرانيان اعلام کرده است. او اعلام کرد که سود فروش سهام نفت‌وگاز را به تمام مردم ايران واگذار می‌کند و خبر داد که اگر رئيس‌جمهور شود ۷۵ درصد هزينه تحصيلی دانش‌آموزان و دانشجويان توسط دولت پرداخت خواهد شد. او همچنين در خصوص اقوام و اقليت‌ها نيز برنامه‌های ديگری ارائه کرد که در بيانيه چهارم او به طور مبسوط آمده است.





















Copyright: gooya.com 2016