چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس عبدی: کروبی زير بار تدارکات‌چی شدن نمی رود، سحام نيوز

عباس عبدی با بيان اينکه مهدی کروبی با محمد خاتمی فرق دارد، سابقه زندانی سياسی بودن کروبی را يکی از ويژگی‌های مهم وی عنوان کرد و گفت: کسی که سابقه زندان سياسی دارد به سهولت زير بار تدارکات چی شدن نمی رود.

عباس عبدی عصر دوشنيه در ستاد تحول خواهان حاميان کروبی در کرمانشاه افزود: برنامه کروبی مشخص و شفاف است و جسارت کافی دارد ضمن آنکه تفاوت سابقه سياسی و منش انسانها با يکديگر متفاوت است.

مشاور عالی کروبی ، ديگر ويژگی کروبی را سياستمدار بودن وی دانست و گفت:
کروبی سياستمدار فيلسوف و روشنفکر نيست و سياستمداری است که اگر سياستش را به پيش نبرد، شب خوابش نمی‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حامی کروبی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: مطالبه محوری بارزترين ويژگی دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری می‌باشد و اين خصيصه در کروبی بيش از ساير کانديداها مشهود است.

وی افزود: انتخابات در ايران طرح مطالبات است و برخی از مطالبات را رييس جمهور می‌تواند با اختيار خود برقرار کند.

وی با بيان اينکه بی‌توجهی به مطالبه محوری يک عمل غير اخلاقی است، گفت:
نفس پاسخگويی از سوی کانديداها به مطالبات مردم نيز ترازوی مقابل مطالبه محوری است که در انتخابات دهم وجود دارد و ترکيب اين دو باعث شفاف‌سازی و پيشبرد جامعه می‌شود.

عبدی ادامه داد: اين مسير در دور دهم انتخابات رياست جمهوری کشور توسط آقای کروبی انتخاب شد و ساير نامزدها نيز در اين زمينه از وی پيروی کردند و گاهی اوقات می‌توان به وضوح ديدکه بقيه کانديداها از برنامه‌ها و جوابگوييهای کروبی به مطالبات مردم تقليد می‌کنند.

عبدی تصريح کرد: رقبای کروبی هنگاميکه می‌بينند اين ستاد به مطالبات پاسخ می‌دهد آنها هم سعی می‌کنند اين روند را ادامه دهند که اين امر سبب شکل گيری اين دوره از انتخابات به معنای دقيق کلمه در کشور می‌شود و همگی کوشش می‌کنند تا اعتبار و قدرت خويش را به رای مردم مشروط کنند.

وی با اشاره به موفق بودن کانديداهای مطالبه محور در انتخابات دهم گفت:
معتقدم در ميان کانديداها، کروبی بيش از ساير رقبا مطالبات را به شکل عملی و منسجم پاسخ داد که جای توجه دارد.

مشاور سياسی کروبی با بيان اينکه وضعيت کلی تبليغات انتخاباتی تمام کانديداها در کشور کمابيش سرد است ، مدعی شد: سياست رسمی صدا و سيما که برگرفته از سياست رسمی حکومت است برگزاری انتخابات دهم با چراغ خاموش آرا به دو علت می‌باشد.

وی ادامه داد: هر چه تبليغات کانديداها بيشتر شود اشکالات دولت کنونی آشکارتر می‌شود و از سوی ديگر انتخابات پرشور باعث بالا رفتن حجم آرای کانديداهای غير رسمی حکومت می‌شود که هر دوی اين عوامل شانس برنده شدن کانديدای رسمی حکومت در انتخابات دهم را کاهش می‌دهد.

با حضور عبدی، ستاد دانشجويی ياران بامداد و ستاد دانش آموختگان ادوار تحکيم وحدت بنام شهروند آزاد در حمايت از کانديداتوری رياست جمهوری کروبی در کرمانشاه گشايش يافت.

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ‪ ۲۲‬خردادماه جاری در کشور برگزار می شود.





















Copyright: gooya.com 2016