جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدعلی ابطحی: هر کانديدای اصلاح‌طلبی به دور دوم راه يابد همه جبهه اصلاحات پشت سر او خواهند بود، ايسنا

سيدمحمدعلی ابطحی گفت: اگر حضور حداکثری مردم را در ۲۲ خرداد ماه پای صندوق‌های رای داشته باشيم، بسياری از نگرانی‌ها از بين می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خزر- مشاور مهدی کروبی در يک نشست مطبوعاتی در رشت افزود: نيامدن خاتمی، حزبی نبودن جامعه و اميد بستن بعضی از کانديدای اصلاح‌طلب به آرای اصول‌گرايان در انتخابات دوره قبل رياست‌جمهوری سبب ايجاد شرايط فعلی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه در انتخابات شوراها علی‌رغم اعلام حمايت خاتمی از کانديدای اصلاح‌طلبان، آرا به آن شکل که انتظار می رفت در صندوق‌ها ريخته نشد، اظهار کرد: عمده دليل اين امر همان نداشتن حزب و فرد محوری در جامعه است.

ابطحی تصريح کرد: ما بايد به ياری هم افراد بيشتری را برای شرکت در انتخابات ترغيب کنيم، هر کدام از کانديدای اصلاح طلبان که رای بيشتری آورد و همراه با احمدی‌نژاد به دوره دوم راه يابد، همه جبهه اصلاحات پشت سر او خواهند بود.

معاون پارلمانی دولت خاتمی ادامه داد: کانديداها به صورت قابل قبولی در جامعه پيشرفت کرده‌اند و کروبی و موسوی هر کدام حمايت‌هايی را از سوی نخبگان دارند، اين دو، هم پوشانی رای ندارند؛ لذا بدين طريق بخش بيشتری از جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهند.

ابطحی درباره سياست خارجی کروبی نيز گفت: آمريکا يک واقعيت مهم سياست خارجی است که هر کانديدی بلافاصله پس از پيروزی با آن مواجه می‌شود، ايجاد اجماع برای اوباما سهل است، از اين رو هم می‌تواند فرصت خوبی برای ايران و هم می تواند خطرناک تر از بوش باشد. من معتقدم مسائل اقتصادی، سياسی و حتی بين‌المللی ما منوط به رابطه ايران و آمريکاست، لابی‌های جدی فعال شدند که اين رابطه تيره شود که اسرائيل و کشورهای خليج فارس مهم‌ترين آنها هستند؛ چرا که اگر ارتباط درستی بين اوباما و ايران باشد سياست‌های منطقه بر اساس مصلحت دوجانبه شکل می‌گيرد و اسرائيل به شدت از آن می هراسد. هوشمندی کروبی در اين است که سياست درستی در ارتباط با آمريکا اعمال کند.

وی تصريح کرد: ارتباط با آمريکا نه به معنای تسليم و نه مقابله با عزت ايرانی است، مهم منافع ايران است و رييس‌جمهور منتخب بايد به فکر منافع کشور خود باشد.





















Copyright: gooya.com 2016