شنبه 9 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجويان درب دانشگاه را شکستند؛ کروبی وارد پلی تکنيک شد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: صبح امروز همزمان با حضور مهدی کروبی در دانشگاه پلی تکنيک تجمعی در داخل و خارج درب اصلی دانشگاه صورت گرفت. با آنکه مديريت دانشگاه اميرکبير، روز گذشته اعلام کرده بود که مجوزی برای برگزاری اين مراسم وجود ندارد اما صبح امروز مجبور به عقب نشينی و پذيرش خواست دانشجويان شده و اعلام کرد مجوز مراسم برای روز چهارشنبه صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از آنکه ماموران حراست و انتظامی دانشگاه از حضور دانشجويان در دانشگاه ممانعت می کردند، دانشجويان با شکستن درب دانشگاه، برای حضور در اين مراسم وارد دانشگاه شدند. دانشجويان با شعارهای مختلفی از جمله «دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد»، «رهايی رهايی استعفا استعفا» به اعتراض در صحن دانشگاه و در مقابل آمفی تاتر پرداختند. از صبح امروز نيز تعدادی از فعالين دانشجويی پلی تکنيک به دانشگاه ممنوع الورود شدند.

مخالفت رهايی با برگزاری اين مراسم در حالی است که طی هفته گذشته اعلام کرده بود به دليل حمايت های مهدی کروبی از دانشجويان بازداشت شده اميرکبير، وی اجازه سخنرانی کروبی در پلی تکنيک را نخواهد داد. اما پس از مطلع شدن رهايی بر اصرار دانشجويان برای برگزاری اين مراسم، وی با عقب نشينی، سعی کرد با تغيير زمان برنامه و مشکل تراشی، در برگزاری مراسم اخلال ايجاد کند.

روز گذشته مسئولين دانشگاه در ابتدا با اعلام اينکه تقاضايی برای برگزاری اين مراسم ارائه نشده است، تلاش خود را برای ممانعت از برگزاری مراسم نشان دادند اما صبح امروز روابط عمومی دانشگاه اميرکبير مجددا با صدور اطلاعيه ای از اعطای مجوز برای برگزاری سخنرانی کروبی در روز چهارشنبه خبر داد.

شب گذشته نيز عليرضا رهايی و ميراحمدی نماينده نهاد رهبری در دانشگاه با تماس با کرباسچی از وی خواستند، مراسم امروز سخنرانی کروبی در دانشگاه ها لغو شده و يا به اواخر هفته موکول شود.

از صبح امروز با شکسته شدن درب دانشگاه درگيری هايی نيز بين مامورين انتظامات و دانشجويان به وجود آمده است که در پی اين درگيری ها چند نفر از دانشجويان دچار جراحاتی شدند.





















Copyright: gooya.com 2016