شنبه 9 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه های حضور مهدی کروبی در دانشگاه اميرکبير، سحام نيوز

دقايقی بعد از خروج شيخ اصلاحات از دانشگاه امير کبير:دانشجوی سياسی در بند آزاد شد


سحام نيوز – به گزارش خبرنگار ما دقايقی بعد از پايان ديدار شيخ اصلاحات از دانشجويان دانشگاه اميرکبير و خروج ايشان، مجيد توکلی دانشجوی سياسی که از مدت ها قبل به دليل فعاليت های سياسی دستگير شده بود، پس از تلاش های مکرر کروبی، امروز آزاد و به جمع دانشجويان بازگشت.

*بعلت ممانعت مسولين دانشگاه از ورود کروبی به دانشگاه اميرکبير دانشجويان معترض نسبت به عملکرد نامناسب مسولين دانشگاه با شکستن درهای ورودی شيخ اصلاحات را به دانشگاه وارد کرده و خواستار استعفای رئيس دانشگاه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*مسئولان دانشگاه درب سالن اجتماعات را برای عدم ورود شيخ اصلاحات در جمع هواداران وی قفل کرده بودند که ايشان با دعوت دانشجويان در مسجد اين دانشگاه حضور پيدا کرد که با خيل عظيم هواداران روبه رو شدند.

*دانشجويان در هنگام سخنرانی شيخ اصلاحات با دادن شعارهای «کروبی کروبی حمايتت می کنيم»، کروبی با غيرت برس به داد ملت» «کروبی کروبی خدانگهدارتو قلب تمام ملت صندوق آرای تو» ُ«درود بر کروبی» از ايشان حمايت و با دادن شعارهای «نصرمن الله و فتح الغريب، مرگ به اين دولت مردم فريب» «۲۰:۳۰ حيا کن اصلاحات رو رها کن» «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» «کانديدای مستقل نمی خواهيم، نمی خواهيم» به عملکرد دولت فعلی اعتراض کردند.

*شيخ اصلاحات بعد از پايان سخنرانی در جمع دانشجويان حضور پيدا کرد که آنان با خواندن يار دبستانی وی را بدرقه کردند.

*بعد از خروج شيخ اصلاحات از دانشگاه دانشجويان با در دست داشتن پلاکاردهايی با متونی از جمله «رئيس جمهوری می خواهيم که خودش، وزيرش را انتخاب کند» «۵۰ احضار به کميته انضباطی، سه ترم ممنوعيت از تحصيل، ۸۰ بازداشتی، ۶۹۰ روز انفرادی، اما پلی تکنيک هنوز زنده است» «حامی دانشجويان، شبنم مددزاده را آزاد کنيد» «برای شکست احمدی نژاد در انتخابات حاضر می شويم» و «رئيس جمهور سيب زمينی نمی خواهيم» در محوطه دانشگاه و خيابان های اطراف راهپيمايی کردند.

* «کروبی باغيرت برس به داد ملت» «حامی دانشجو حمايتت می کنيم» «دانشجو می ميرد، ذلت نمی پذيرد» «دانشجوی با غيرت حمايت حمايت» «کانديدای بسيجی نمی خواهيم» «کروبی، کرباسچی نه يک تدارکاتچی» از جمله شعارهای دانشجويان در هنگام راهپيمايی بود.

*پس از طی حدود ۲۰۰ متر از درب دانشگاه نيروی انتظامی مانع ادامه راهپيمايی دانشجويان شد و دانشجويان با سر دادن شعار «تجمع قانونی حق مسلم ماست» نسبت به اين عملکرد اعتراض کردند.

*دانشجويان پس از خروج از دانشگاه به سمت ستادهای انتخاباتی شيخ اصلاحات حرکت کردند.

*در پی راهپيمايی و تجمع دانشجويان، يکی از فعالان دانشجويی دستگير و دوربين برخی از عکاسان و خبرنگاران توسط نيروی انتظامی ضبط شد.

سعيده ساعدی





















Copyright: gooya.com 2016