یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس‌جمهور ميانه رو خواهم بود، گفتگوی فرانس پرس با کروبی، اعتماد ملی

«مهدی کروبی» نامزد انتخابات رياست جمهوری گفت که در صورت پيروزی در انتخابات سياست «اعتدال و ميانه روی» را برای اجرای اصلاحات موردنظر خود در پيش خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کروبی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه با ابراز تاسف از «فرصت طلايی» که اصلاح‌طلبان تحت رياست جمهوری خاتمی از دست دادند، تاکيد کرد که مخالف تکرار اشتباهات صورت گرفته برای «راديکاليزه» کردن جنبش اصلاحات است و می‌خواهد رويکرد اعتدال و ميانه روی را در اجرای اصلاحات در پيش بگيرد. به گزارش فرانس پرس، کروبی که توزيع سهام صنعت نفت ميان مردم از جمله وعده‌های اوست اعلام کرد: «مقابله با گرفتاری‌های اقتصادی در اولويت برنامه‌های اصلاحاتی بنده قرار دارد.» اين نامزد اصلاح طلب در خصوص تورم ۲۵ درصدی و نرخ بيکاری ۱۳ درصدی نيز گفت: «اولين گام بايد کنترل وضعيت نامناسب اقتصادی باشد.» کروبی که در دفتر خود در شمال تهران با خبرنگار فرانس پرس گفت و گو می‌کرد افزود: «در صورتی که در اين دوره از انتخابات پيروز شوم يک تيم از اقتصاددانان باتجربه را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گردهم خواهم آورد.» وی همچنين با وعده اتخاذ يک «سياست تنش زدايی» با ساير کشورها گفت که قصد دارد سرمايه گذاری‌های خارجی را جذب و اقتصاد کشور که ۸۰ درصد آن تحت کنترل دولت است را به بخش خصوصی واگذار کند. کروبی در اين مصاحبه دوساعته سياست‌های اقتصادی احمدی نژاد را به باد انتقاد گرفت و قول داد سبک تصميم گيری‌های رئيس‌جمهور فعلی درباره اقتصاد کشور را دنبال نکند. وی در اين باره افزود: «اين تصميم‌گيری‌های يک نفره... نحوه توزيع پول، برداشت مقادير زياد از صندوق ذخيره ارزی و کنار گذاشتن شخصيت‌های بسيار خوب اقتصادی از جمله اقدامات گذشته است که من اين روال را دنبال نخواهم کرد.»
کروبی خاطرنشان کرد: «اگر دقت کنيد، ترميم کابينه تحت دولت احمدی نژاد بی‌سابقه بوده است. ظرف کمتر از چهار سال ما سه رئيس جديد در بانک مرکزی، سه وزير کشور و دو وزير اقتصاد داشته‌ايم.» اين نامزد اصلاح طلب همچنين درباره اصلاحات اجتماعی مورد نظر خود گفت: «اگر رئيس‌جمهور شوم خودروهای گشت ارشاد را به طور کامل از خيابان‌ها جمع خواهم کرد.» کروبی در ادامه قول داد که در مسائل اجتماعی رويکردی «صميمانه، دلسوزانه و مسوولانه» را در پيش خواهد گرفت. براساس اين گزارش، رئيس سابق مجلس ايران پس از شکست سياست‌های اصلاح‌طلبی در سال‌های تحت رياست جمهوری خاتمی اکنون محتاط شده و می‌گويد: «ما نتوانستيم از فرصت پيش آمده برای جنبش اصلاحات استفاده کنيم چه آنکه اگر از اين فرصت استفاده می‌شد الان در اين وضع نبوديم.»
دبيرکل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: «دليل اصلی اين قضيه، اهمال برخی اصلاح‌طلبان بود. آنها يا ناتوان بودند يا اينکه نمی‌دانستند چگونه از اين فرصت بهره بگيرند.» وی ادامه داد: «در مرحله‌ای جنبش اصلاحات، ديگر در دست آقای خاتمی يا دستان ما نبود... آن يک فرصت طلايی بود که از دست رفت.» کروبی همچنين درباره برنامه اتمی ايران نيز گفت: «برنامه هسته‌ای متوقف نخواهد شد، موضوع هسته‌ای در حوزه اختيارات من نيست بلکه در حوزه رهبری قرار دارد.»





















Copyright: gooya.com 2016