سه شنبه 12 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمی دانيم داد خود را به کدامين دادگاهی ببريم! نامه دوم پدر مددزاده ها به رياست قوه قضائيه، مجموعه فعالان حقوق بشر

آنچه در پی می آيد متن دومين نامه عبدالعلی مددزاده ، پدر فرزاد و شبنم مددزاده ، فعال دانشجويی در بند خطاب به رياست قوه قضاييه است


رياست محترم قوه ی قضاييه
حضرت آيت الله هاشمی شاهرودی

با سلام

اينجانب عبدالعلی مددزاده در حالی نامه ی دوم را جهت درخواست پيگيری وضعيت فرزندانم برای حضرت عالی می نويسم که ايشان، شبنم و فرزاد مددزاده صد و دو روز است که در بازداشت موقت به سر می برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آيت الله شاهرودی؛

بعد از اولين ملاقات بنده و مادر و خواهران فرزندانم که در روز دوشنبه، ۲۸ ارديبهشت ماه صورت گرفت، جناب آقای علوی، که تحت عنوان کارشناس در ملاقات ما را همراهی می کرد به ما اعلام کرد که بازجويی های شبنم تمام شده است و وی از نظر ايشان آزاد است و با وثيقه ی ۵۰ ميليون تومانی می تواند آزاد شود و در امتحانات پايان ترم دانشگاه شرکت کند، وحتی از ما خواست تا کتاب های درسی دخترم را به وی برسانيم تا در زندان خود را برای شرکت در امتحانات آماده کند. دو روز بعد، زمانی که با وکيل فرزندانم به دادگاه مراجعه کرديم، جناب آقای حسينی قاضی بازپرس پرونده، به بنده گفتند که در صورتی که عدم تمکن مالی ما باعث شود نتوانيم وثيقه را تهيه کنيم، ايشان از هيچ کمکی مضايقه نخواهند کرد و از ما خواستند تا روز دوشنبه جهت آزادی دخترم به دادگاه مراجعه کنيم و هم چنين قول مساعد دادند تا تمام تلاش خود را برای آزادی پسرم نيز انجام دهند. هم چنين مجوزی را جهت ملاقات ديگری با فرزندانم با ما دادند. صبح روز بعد و روز شنبه که برای ملاقات به زندان مراجعه کردم، با و جود اخذ مجوز ملاقات از بنده با برخورد بسيار بدی، من و دخترم را از زندان بيرون کردند و گفتند که خبری از ملاقات نيست. هم چنين از پذيرش کتاب های درسی دخترم نيز خودداری کردند. زمانی که روز دوشنبه ۴ خرداد ماه به دادگاه مراجعه کرديم، شبنم و فرزاد که به گفته ی آقای حسينی برای آخرين دفاعيه به دادگاه آمده بودند را در دادگاه ملاقات نموديم. جناب آقای حسينی با پذيرش کفالت ۵۰ ميليونی حسن نيت خود را ثابت نمود و برگه ی آزادی را جهت تاييد نزد آقای قاضی حداد بردند که ايشان اجازه ی آزادی را ندادند و گفتند که لازم نيست دخترم آزاد شود! و اتهامات فرزندانم را محاربه و تبليغ عليه نظام اعلام کردند!

جناب آقای شاهرودی، من و مادر فرزندانم نمی دانيم داد خود را به کدامين دادگاهی ببريم تا کسی به ما بگويد فرزندان ما که به گواهی خداوند از برگ گل پاک ترند، چرا به اتهام محاربه و تبليغ در زندانند؟ فرزندان من مگر اسلحه به دست گرفته اند؟ فرزندانی که صدايشان را در تمام طول عمر بر احدی بلند نمی کردند حال با اتهام محاربه در زندان اند؟!

جناب آقای شاهرودی، سعه ی صدر و بلند نظری حضرت عالی در موقعيت های مختلف بر همگان ثابت شده است. اميد ما بعد از خداوند به شماست که ارشد ترين مقام قضايی اين کشور هستيد. خواهشمندم هر چه سريع تر دستور آزادی فرزندانم را صادر فرماييد.

با احترام
عبدالعلی مددزاده





















Copyright: gooya.com 2016