سه شنبه 12 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مشترک محتشمی‌پور و الويری: لزوم هوشياری حاميان کروبی و موسوی در برابر برخی تنش‌آفرينی‌های تصنعی، ايلنا

بروز تنش، ايجاد درگيری و دامن زدن به حرکات ايذايی معطوف به فضاسازی‌های تصنعی است که معمولا به منظور بهره‌برداری‌های خاص و از جمله امنيتی کردن فضا و مساله‌دار کردن انتخابات صورت می‌پذيرد.


علی‌اکبر محتشمی‌پور عضو ستاد ميرحسين موسوی و مرتضی الويری عضو ستاد مهدی کروبی در اطلاعيه‌ای مشترک از هواداران اين دو نامزد خواستند هوشياری خود را در برابر برخی تنش‌آفرينهايی که تصنعی خوانده‌اند، حفظ کنند.
به گزارش ايلنا،‌ متن اين بيانيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با اوج‌گيری تبليغات نامزدهای رياست‌جمهوری طی چند روز اخير شاهد آن بوده‌ايم که به موازات تشديد فعاليت‌های تخريبی عليه برخی کانديداها و اقدامات جهت‌دار و سازماندهی شده‌ای که برای بر هم زدن جلسات و نشست‌های انتخاباتی صورت می‌پذيرد، در حرکتی تامل برانگيز برخی درگيری‌ها بين افراد منتسب به ستادهای انتخاباتی آقايان کروبی و موسوی حادث و در اين لوا حملاتی به ستادهای انتخاباتی آقايان انجام پذيرفته است. اينک با ابراز تاسف از بروز اين قبيل حوادث مطالبی چند در اين خصوص ارائه می‌شود.
حساسيت شرايط کشور در آستانه انتخابات و اهميت انتخابات پيش‌ رو که از هم‌اکنون به خيزشی عمومی انجاميده که طليعه حضور شکوهمند مردم در عرصه و اقبال دوباره آنان به جريان اصلاحات را به نمايش می‌گذارد که اين خيزش عظيم که نويدبخش تغيير خط مشی اجرايی کشور و دگرگونی شيوه اداره امور است، گويی که برخی را به تحرکات ايذايی با هدف بر هم زدن بازی رقابت سياسی وا داشته است، اما در جبهه خودی بر عهده همه طرفداران و آنان که خود را در منظومه اصلاح‌طلبی باز يافته و تعريف می‌کنند است که در کمال هوشياری و با درک حساسيت‌های موجود و با وقوف به بازی خطرناک برخی اهتمام خود را معطوف به حفظ آرامش و پرهيز از هرگونه تنش و همه توان خويش را صرف ترغيب و تشويق شهروندان به شرکت در انتخابات در جهت نفی وضعيت نامطلوب و تلاش برای فردايی بهتر برای ايران کنند.
اصلاح‌طلبی آرمانی ملی است که از آبشخور اصول و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، مشی و راه امام راحل (ره) و خواستها، آرزوها و مبارزات تاريخی ملت ايران تغذيه می‌کند و قابل مصادره توسط هيچ شخص و دسته و گروهی نخواهد بود. از اين منظر آنچه مهم است بالندگی حرکت اصلاحی مردم ايران صرف نظر از حاملان و نمايندگان آن است و لذا تمايزی بين کانديداهای موسوم به اين جنبش نخواهد بود و اتفاقا اگر تنوع و تکثيری در اين عرصه وجود دارد می بايست آن را در چارچوب تفاوت تاکتيک‌ها و سلايق تفسير نمود و لاغير؛ از اين رو همه طرفداران و دوستداران دو بزرگواری را که به نمايندگی از ملت و ذيل جريان اصلاح‌طلبی وارد عرصه رقابت شده‌اند و خود را در معرض انتخاب جمهور قرار داده‌اند به همدلی و همراهی و هم‌افزايی در راستای هدف استراتژيک و بزرگ کسب پيروزی فرا می‌خوانيم. بديهی است گزينش هر کدام از اين بزرگان پيروزی ملت و مشی اصلاح‌طلبی خواهد بود. طبيعی است اگر يکی از نامزدهای اصلاح‌طلب در مرحله اول اکثريت مطلق آراء را کسب کرد بر همه ما مبارک خواهد بود، در غير اين صورت کليه اصلاح‌طلبان با تمام توان از نامزدی که به مرحله دوم راه يافته است پشتيبانی خواهند کرد.
با عطف توجه به اينکه بروز تنش، ايجاد درگيری و دامن زدن به حرکات ايذايی معطوف به فضاسازی‌های تصنعی است که معمولا به منظور بهره‌برداری‌های خاص و از جمله امنيتی کردن فضا و مساله‌دار کردن انتخابات صورت می‌پذيرد، به فعالان و اعضاء ستادهای انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب و هواداران اين نامزدها گوشزد می‌شود که چه بسا اصل انتساب اين حرکت‌ها به هر کدام از کانديداهای مذکور غيرواقعی و درگيری‌ها و حملات صورت گرفته به اين عنوان جعلی و ساختگی باشد که با هدف ايجاد تشتت در صفوف اصلاح‌طلبان و دامن زدن به تنش به منظور چنين فضاسازی‌هايی صورت پذيرفته است. موثرترين اقدام در جهت خنثی کردن اين توطئه حضور هشيارانه در صحنه، افشای هويت واقعی تنش‌آفرينان و پرهيز از هرگونه حرکت تنش‌زا و تلاش برای حفظ آرامش عمومی خواهد بود. تاکيد می‌گردد تنها در پرتو آرامش عمومی است که با حضور مردم در صحنه مجال برای ظهور و بروز خواست واقعی آنان که در افق موجود طرحی نو را نويد می‌دهد، مهيا می‌شود و لذا به هر وسيله می‌بايست از اين فضا حفاظت کرد و مانع از امنيتی شدن آن شد.





















Copyright: gooya.com 2016