پنجشنبه 14 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: مناظره من با موسوی و احمدی‌نژاد چالشی‌تر است، فارس

خبرگزاری فارس: کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گفت: مناظره من با موسوی و احمدی‌نژاد چالش‌دارتر و مفصل‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مهدی کروبی چهارشنبه شب قبل از ترک گيلان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سردار جنگل رشت حضور مردم در صحنه انتخابات را خوب ارزيابی کرد و افزود: با توجه به فضايی که به وجود آمده و نيازهايی که همه گروه‌ها به آن رسيده‌اند بايد شرکت در انتخابات خوب باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اين موضوع، هر چقدر به جلو می‌رويم می‌بينيم فشردگی به سمت بعضی‌ها است و نمی‌خواهم مدعی شوم که وضعم خوب است ولی احساس می‌کنم که جهش‌ها بالا و پايين می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کروبی در مورد وضعيت گيلان پس از رياست جمهوری خود اظهار داشت: گيلان، استان فوق‌العاده‌ای است و کشاورزی آن و انتصاب مدير بومی مهم بوده و حتما از گيلان يک وزير و يا معاون در کابينه خود خواهم داشت و به تناسب نيازها در استان‌های کشور کار می‌کنم.
وی در خصوص مناظره خود با محسن رضايی خاطر نشان کرد: نواقص و کاستی‌ها به دولت فعلی برمی‌گردد و در اين مناظره ابتدا به ما گفتند که اگر قرار است در ارتباط با کسی که اينجا نيست صحبت کنيم او حق دارد غيابا از خود دفاع کند ولی در مجموع مناظره با رضايی خوب بود و نخواستيم بحث کنيم.
کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری به ديگر مناظره‌های خود در آينده اشاره کرد و گفت: مناظره من با موسوی و احمدی‌‌نژاد چالش‌دارتر و مفصل‌تر است ولی با رعايت همه جوانب اين کار انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در مناظره من با اين افراد تهمت، افترا و تضعيف نيست اما بحث‌های جديد‌تری وجود دارد.
کروبی در خصوص سياست خود در بحث انرژی هسته‌ای اظهار داشت: انرژی صلح آميز را پيگيری می‌کنم و از تنش می‌پرهيزم و می‌دانم حوادثی که پيش آمده مربوط به انرژی هسته‌ای نبود و اين سخت‌گيری‌ها مربوط به حرف‌های نسنجيده و نپخته‌ای بود که در محافل گفته شد و دردسر آفريد.
وی به رابطه با آمريکا اشاره کرد و افزود: با آمريکا مشکل طولانی داريم اما غير از اسراييل بايد تلاش کنيم اوضاع با همه کشورها عادی شود.
کروبی وجود رهبری را يک مانع ندانست و گفت: رهبری در راس قوا است.
بر پايه اين گزارش کروبی همچنين عصر روز گذشته ديداری با آيت‌الله قربانی نماينده ولی فقيه در گيلان داشت که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
وی همچنين با نحبگان گيلان در هتل کادوس رشت ديدار کرد و به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت و ترجيح داد که حرف‌های خود را در نزد مردم اين شهر در ورزشگاه تختی بزند.
کروبی همچنين بر مزار آيت‌الله احسانبخش نماينده فقيد ولی فقيه در گيلان و امام جمعه رشت حضور يافت و فاتحه خواند.





















Copyright: gooya.com 2016