پنجشنبه 14 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد: احمدي نژاد بغض فروخورده محرومان را منفجر كرد

به گزارش دولت يار،‌ سخنان دليرانه دكتر احمدي نژاد در مناظره با موسوي و افشاي گوشه كوچكي از مافياي ثروت و قدرت كه كشور و انقلاب را ملك خود مي دانند بازتاب گسترده اي در ميان ملت بزرگ ايران و نخبگان متعهد داشت كه عمق و ابعاد گسترده آن در آينده مشخص خواهد شد.خبرگزاري فارس در گفتگو با فعالان سياسي به بررسي بخشي از ابعاد آن پرداخت كه در ادامه مي خوانيد.

سخنان دليرانه دكتر احمدي نژاد در مناظره با موسوي و افشاي گوشه كوچكي از مافياي ثروت و قدرت كه كشور و انقلاب را ملك خود مي دانند بازتاب گسترده اي در ميان ملت بزرگ ايران و نخبگان متعهد داشت كه عمق و ابعاد گسترده آن در آينده مشخص خواهد شد.خبرگزاري فارس در گفتگو با فعالان سياسي به بررسي بخشي از ابعاد آن پرداخت كه در ادامه مي خوانيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيلي: احمدي‌نژاد بغض فروخورده محرومان را درمقابل جريان قدرت و ثروت فرياد كرد

ميثم نيلي گفت: اگرچه احمدي‌نژاد در اين مناظره تمام حرفهاي خود را مطرح نكرد، اما بغض فروخورده محروماني كه سالها مورد تعدي عناصر فاسد اقتصادي قرار گرفته بودند را فرياد كرد به گونه‌اي كه مردم حتي حرفهاي ناگفته‌ احمدي‌نژاد را نيز به خوبي درك كردند.

ميثم نيلي مسئول كميته سياسي ستاد هماهنگي حمايت‌هاي مردمي از احمدي‌نژاد با اشاره به مناظره احمدي‌نژاد و موسوي گفت: در اين مناظره آنچه كه ملت ايران سالها در انتظار آن بودند اتفاق افتاد و آن عبارت بود است ديدن تقابل چرخه قدرت و ثروت در مقابل جريان مردم.
وي افزود: چرخه قدرت و ثروت سالها مانند يك خار در گلوي مردم باقي مانده بود كه احمدي‌نژاد اين جريان را نمايان ساخت و به وضوح در مقابل چشمان مردم ايران ديده شد.
نيلي ادامه داد: در اين مناظره مشخص شد كه 16 سال پيش از اين دولت به هم متصل بوده و علاوه بر آن 8 سال پيش از آن نيز با آن 16 سال مرتبط بوده است و در اين 4 سال در حقيقت احمدي‌نژاد مانند استخوان در گلوي جريان قدرت و ثروت و كساني بوده است كه بر ايران احساس مالكيت مي‌كردند.
وي با بيان اينكه احمدي‌نژاد در اين مناظره به وعده خود عمل كرد ادامه داد: در اين مناظره آقاي موسوي به روشني به مردم پيغام داد كه من امتداد جريان 16 سال قبل از اين دولت هستم.
نيلي تصريح كرد: اگرچه آقاي احمدي‌نژاد در اين مناظره تمام حرفهاي خود را مطرح نكرد اما بغض فروخورده محروماني كه سالها مورد تعدي عناصر فاسد اقتصادي قرار گرفته بودند را فرياد كرد به گونه‌اي كه مردم حتي حرفهاي ناگفته‌ احمدي‌نژاد را نيز به خوبي درك كردند به گونه‌ايي كه قطعاً در قضاوت نهايي، رأي خود را در مقابل جريان قدرت، ثروت، فساد و رانت‌خواري به نمايش خواهند گذاشت.
وي گفت: نفس اين مناظره يك پيروزي براي جبهه عدالت‌خواهي در كشور بود و موسوي در حقيقت در اين مناظره جريان مقابل عدالت‌خواهي را همراهي مي‌كرد و اگرچه ما معتقديم كه آقاي موسوي سلسله جنبان چنين جرياني نبود اما اين اتفاق افتاد.
نيلي در پايان با اشاره به پيروزي قاطع احمدي‌نژاد در اين مناظره خاطرنشان كرد: موج مردمي حمايت از احمدي‌نژاد پس از اين مناظره كه نقطه‌عطف محسوب مي‌شود خود را بيش از پيش نشان خواهد داد.

خضريان: احمدي‌نژاد خواب مافياي قدرت و ثروت را آشفته كرد

عضو سابق شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل گفت: احمدي‌نژاد با افشاگري‌هاي خود در مناظره با موسوي، خواب مافياي قدرت و ثروت را آشفته كرد.

علي خضريان عضو سابق اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در خصوص مناظره احمدي‌نژاد و موسوي، اظهار داشت: اين مناظره از چند منظر قابل تحليل است، يك بعد آن اين بود كه برخلاف تحليل‌هاي چند روز اخير كه گفته مي‌شد به احمدي نژاد توصيه شده وارد بحث مفاسد اقتصادي نشود، او به عهد خود با مردم عمل كرد و تا حدودي اسامي اين مفسدان را اعلام كرد.
وي با اشاره به اينكه در اين مناظره مشخص شد ميرحسين مرد ميدان‌هاي سخت نيست، ادامه داد: ميرحسين در يك مناظره كه بين دو فرد ايراني، انقلابي وطن‌دوست و در خط امام و امانت خدمت بودند، نتوانست به خوبي صحبت كند و از بيان و قدرت تكلم خوبي برخودار نبود پس ايشان چطور مي‌تواند در جوامع بين‌المللي از حقوق ملت ايران دفاع كند؟
اين فعال دانشجويي ادامه داد: ميرحسين در خيلي از موارد صادقانه پاسخگو نبود و برخلاف آن‌چيزي كه احمدي‌نژاد بيان كرد كه برخي افراد پشتيبان‌هاي ستاد او هستند، ميرحسين به شدت تلاش مي‌كرد كه نقش آنها را در ستادهايش پنهان كند و اين شبهه را در ذهن‌ها ايجاد كرد كه اين افراد حاميان مالي ستاد موسوي هستند.
خضريان در پايان با اشاره به اينكه احمدي‌نژاد برخي از مسائل را بصورت پازل‌وار مطرح كرد، ادامه داد: احمدي‌نژاد بخشي از بحث‌ها را مطرح نكرد و بحث‌هايشان را بگونه‌اي مهندسي كرده بودند كه بخشي از صحبت‌هايشان در جلسات ديگر مناظره گفته شود، در نتيجه برنامه امشب بصورت تك بعدي قابل بررسي نيست و اين اطمينان را به ما مي‌دهد كه مناظره‌هاي ديگر وي نيز مثل امشب پربيننده باشد زيرا نوع ادبيات و گفتمان احمدي‌نژاد جذابيت لازم را براي جلب بيننده فراهم مي‌كند.

بياتيان:قدرت بيان و صداقت كلام احمدي نژاد او را پيروز مناظره با موسوي كرد

دبير سابق دفتر تحكيم وحدت گفت: قدرت بيان و صداقت كلام احمدي نژاد در مقابل افرادي كه اين قدرت و توانايي را ندارند اين اطمينان را در هر بينيده‌اي به وجود مي آورد كه پيروز قاطع اين مناظره كسي جز محمود احمدي نژاد نمي‌توانست، باشد.

محمد بياتيان دبير سابق دفتر تحكيم وحدت ، در خصوص پيروزي احمدي‌نژاد در مناظره با ميرحسين موسوي ، اظهار داشت: من هم مانند تمام كساني كه قلبشان براي دولت عدالت محور و دولت مهروز كه تمام گفتمان و رويكردش گفتمان امام و انقلاب بود مي‌پتبد، از اين پيروزي قاطع خوشحالم.
وي با اشاره به پيروزي احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي، گفت: قدرت بيان و صداقت كلام احمدي نژاد اين اطمينان را در هر بينيده‌اي به وجود مي آورد كه پيروز قاطع اين مناظره كسي جز محمود احمدي نژاد نمي‌توانست، باشد و در واقع احمدي‌نژاد شش بر صفر موسوي را شكست داد.
وي افزود: احمدي نژاد در مقابل هوچي‌گري اصحاب زر و زور و قدرت كه با در دست داشتن رسانه، قصد تزوير فضاي جامعه را عليه احمدي نژاد داشتند توانست با ارائه استدلال ها و مدارك مستند، پيروز شود.
دبير اسبق دفتر تحكيم وحدت در ادامه تاكيد كرد: با درخشش ايشان در مناظره امشب اراده ملت بر اين قرار خواهد گرفت كه دولت مردمي احمدي نژاد بار ديگر با راي قاطع خود نور اميدي را در دل همه مستضعفان و حاميان اصلي نظام روشن كند و اين پيروزي دولت محور اين فضا را به وجود آورد كه احمدي نژاد با قدرت بيشتر سياست هاي اصلي نظام را در زمينه هاي گوناگون فرهنگي، اقتصادي، سياست خارجه و مبارزه با صهيونيسم جهاني با قدرت و نيروهاي تازه نفس كه به ميدان خواهند آورد، قلب ولي عصر(عج) و نائب بر حقشان مقام معظم رهبري را روشن كند.
بياتيان تصريح كرد: با توجه به شناختي كه از احمدي نژاد داشتيم مطمئن بوديم كه ايشان از قبل نيز پيروز قاطعي اين ميدان خواهد بود و مطمئن بوديم كه سكوت ايشان در اين مدت به خاطر تدبيري است كه ايشان همواره در كارها دارند و به دنبال فرصت مغتنمي كه همين مناظره است، بود تا مخالفان خود را خلع سلاح كند و در يك برنامه‌اي كه ميليون‌ها بيننده دارد بر خلاف تبليغات سوء كه عليه ايشان در اين مدت به راه افتاده بود افكار عمومي را نسبت به وقايع اخير آگاه كند.
وي در پايان تاكيد كرد: نبايد از ذهن دور كرد كه قدرت بيان و صداقت كلام احمدي نژاد در مقابل افرادي كه اين قدرت و توانايي را ندارند اين اطمينان را در هر بينيده‌اي به وجود مي آورد كه پيروز قاطع اين مناظره كسي جز محمود احمدي نژاد نمي‌توانست، باشد.

ستاريان: احمدي‌نژاد باز هم حقانيت سخنان خود را نشان داد

عضو شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت با اشاره به مناظره بين ميرحسين موسوي و احمدي‌نژاد گفت: احمدي‌نژاد باز هم حقانيت سخنان خود را در مناظره با موسوي به مردم نشان داد.

حنيف ‌حسين ستاريان عضو شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت با اشاره به مناظره بين ميرحسين موسوي و احمدي‌نژاد، اظهار داشت: امشب اولين شبي بود كه مردم شاهد برگزاري يك مناظره به مفهوم واقعي آن بودند زيرا برنامه مناظره رضايي و كروبي بيشتر شبيه يك گفتمان بود تا مناظره و البته اين برنامه مي‌توانست در 2 قسمت 45 دقيقه‌اي بين كانديداها برگزار شود كه آنها راحت‌تر حرف‌هاي خود را مي‌زدند.
اين فعال دانشجويي در ادامه با بيان اينكه شاهديم مشي و منشي كانديداها كه به صورت جدي وارد صحنه انتخابات شده‌اند مبارزه با احمدي‌نژاد است، تصريح كرد: رويكرد اين افراد براي مردم مشخص است و در واقع مردم با مشاهده مناظره به اين نتيجه رسيدن كه سه كانديد ديگر و اطرافيانشان سعي در تخريب چهره احمدي‌نژاد را داشته‌اند و در واقع در طول ايام تبليغات انتخاباتي برنامه‌اي به صورت جدي ارائه نكردند و هدفشان از همان ابتدا حمله به دولت بود.
وي با اشاره به افشا سازي‌هاي رئيس‌جمهور در مناظره تلويزيوني خود با موسوي، تصريح كرد: احمدي‌نژاد حرف‌هايي كه سال‌ها در دل مردم بود ولي جرات بيان ‌آن‌ها را نداشتند را بيان كرد.
عضو شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت خاطرنشان كرد: ‌چگونه مي‌توان هم مدعي خط امام (ره) بود و هم از ايشان هزينه كرد اما هواداران و طرفداراني متشكل از افكار و عقايد گوناگون را گرد خود جمع كرد كه بسياري از اين حاميان با افكار امام مخالف هستند، مانند مجموعه‌اي كه زير پرچم بعضي آقايان ليبرالي حركت مي‌كنند و بديهي است آنها از خط امام خميني (ره) فاصله گرفته و در جهت منافع خود حركت مي‌كنند.
ستاريان به دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: ‌اين دانشگاه به صورت تمام قد و كامل در خدمت يكي از جريانات مخالف احمدي‌نژاد قرار گرفت و به ستاد انتخاباتي وي تبديل شد و شاهديم كه مقادير هنگفتي از پول بيت‌المال را بعضي آقايون چگونه براي جرياني خاص در اين دانشگاه هزينه مي‌ كنند چگونه اين افراد اين اقدامات را انجام مي‌دهند و هيچ پاسخي نيز به ملت نمي‌دهند.
وي با بيان اينكه در مناظراتي كه يك طرف آن احمدي‌نژاد نباشد باز هم شاهد برگزاري سخنراني به جاي مناظره هستيم، تاكيد كرد: اگر در مناظرات چالشي وجود داشته باشد بين احمدي‌نژاد و ديگران است كه البته اين مسئله از جاي ديگري آب مي‌خورد كه مردم از بانيان اصلي آن و دلايلش آگاه هستند.

عليپور: اگر چندين مناظره ديگر نيز برگزار شود باز احمدي‌نژاد به پيروزي خواهد رسيد

دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران با بيان اينكه پيروزي احمدي‌نژاد در اين مناظره از قبل نيز مشخص بود، گفت: حتي اگر چندين مناظره ديگر نيز برگزار شود باز احمدي‌نژاد به پيروزي خواهد رسيد زيرا كسي كه اسناد، مدارك و دلايلي براي استدلال دارد در يك مناظره منطقي بدون شك پيروز خواهد شد.

مرتضي عليپور دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران با اشاره به پيروزي احمدي‌نژاد در مناظره با ميرحسين موسوي، اظهار داشت: پيروزي احمدي‌نژاد در اين مناظره از قبل نيز مشخص بود و حتي اگر چندين مناظره ديگر نيز برگزار شود باز احمدي‌نژاد به پيروزي خواهد رسيد زيرا كسي كه اسناد، مدارك و دلايلي براي استدلال دارد در يك مناظره منطقي بدون شك پيروز خواهد شد.
وي ادامه داد: اين يك قائده كلي است كه هر فردي كه سند و مدركي نداشته باشد و فقط بر مبناي غوغا سالاري و جنجال و تكنيك‌هاي جنگ رواني پيش برود وقتي پاي مناظره منطقي پيش بيايد نمي‌تواند برنده باشد و هر عقل سليمي و هر فردي كه قدرت فكر داشته باشد مي‌تواند بفهمد كه اين فرد بازنده خواهد بود.
وي افزود: برگزاري مناظره براي كوبيدن فرد خاصي نيست، بلكه ميدان مناظره جايي است كه برنامه و روش كانديداها ارائه مي‌شود و بر پايه دليل و منطق بحث مي‌شود.
اين فعال دانشجويي در ادامه گفت: وقتي كسي اعتراف مي‌كند به دليل اينكه چندين سال از صحنه سياست دور بوده نمي‌تواند پيچيدگي‌هاي فضاي انتخابات را درك بكند، چطور مي‌تواند فضاي خارج از كشور و سياست خارجي را درك كرده باشد و اين براي كسي كه مي‌خواهد زمام امور را بدست گيرد بسيار مشكل است.
عليپور با اشاره به اينكه برگزاري مناظرات فضا را فراهم مي‌كند تا تخريب‌هاي صورت گرفته عليه كانديدا به فرصت دفاع براي آنها تبديل شود ادامه داد: وقتي كانديدايي به جاي ارائه برنامه به تخريب ديگر كانديداها كه البته اين تخريب‌ها متوجه عده‌ خاص است نه همه كانديدا بايد در مناظره پاسخگوي اين تخريب كردن‌ها باشد.
وي در پايان تاكيد كرد: كسي كه به شعور و فهم مردم احترام بگذارد و شعور آنها را زير سوال نبرد، همواره مردم را در نظر مي‌گيرد نه فقط زمانيكه مردم طرفدار او هستند، آنها را شهروند خطاب كرده و وقتي مردم به او پشت مي كنند آنها را تبديل به مردمي عوام و نادان و بدبخت كند همچنانكه اين انحصار طلبي در روحيه برخي از كانديداها وجود دارد كه قطعاً به ضرر مردم و كشور خواهد بود و اصلاح طلبان و اصول‌گرايان بايد اين نكته را به ياد داشته باشند كه مردم هستند كه به آنها راي مي‌دهند و آنها فقط خدمتگزار مردمند.

داوري: احمدي‌نژاد تاريك‌خانه اشباح انتخابات را روشن كرد

عبدالرضا داوري گفت: آقاي احمدي‌نژاد در اين مناظره تاريك‌خانه اشباح انتخابات و كساني كه صحنه‌گردان پشت پرده مخالفان دولت هستند را روشن كرد.

عبدالرضا داوري پژوهشگر و تحليلگر مسائل سياسي با اشاره به مناظره حمدي‌نژاد با موسوي گفت: سخنان آقاي احمدي‌نژاد در اين مناظره بغض 4 ساله‌اي بود كه از حجم توهين بي‌سابقه به دولت و شخص رئيس جمهور در اين برنامه سرباز كرد.
وي افزود: آنهايي كه در 4 سال اخير دولت را به بدترين شيوه متهم مي‌كردند در اين مناظره نشان دادند كه در مقام اثبات ادعاهاي خود دستشان كاملاً خالي است.
داوري احمدي‌نژاد را پيروز قطعي اين مناظره دانست و اظهار داشت: هربيننده‌اي متوجه مي‌شد كه يك طرف اين مناظره بدون هيچ دليل دولت را متهم مي‌كرد و در سوي ديگر رئيس دولت در همه موارد مستدل و مستند مطالب خود را عنوان كرد.
اين تحليلگر مسائل سياسي با اشاره به برخي اشارات رئيس جمهور به رانت‌خواري‌ها و مفاسد اقتصادي برخي افراد خاطرنشان كرد: آقاي احمدي‌نژاد در اين مناظره تاريك‌خانه اشباح انتخابات و كساني كه صحنه‌گردان پشت پرده مخالفان دولت هستند را روشن كرد.
داوري تأكيد كرد: آقاي مهندس موسوي يك سرمايه براي اين نظام بود كه اين سرمايه در اين انتخابات با كمترين استفاده از بين رفت و آقاي موسوي سرمايه خود را در يك حضور حزبي و جناحي از دست داد.


فاطمه رهبر:‌ موسوي قادر به پاسخگويي به سؤال‌ها نبود

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: موسوي محورهايي را از روي كاغذ مي خواند كه احتمالا تئوريسين هايش براي او جمع آوري كرده بودند. موسوي قادر به پاسخگويي سئوال هاي احمدي نژاد نبود.

فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ، با اشاره به مناظره تلويزيوني ميرحسين موسوي و احمدي‌نژاد گفت: مشخص بود مطالبي كه موسوي از روي كاغذ مطرح مي‌كند از پيش تعيين‌شده و محورهايي بود كه احتمالا تئوريسين‌هاي وي طرح كردند از سوي وي مطرح مي‌شد.
وي افزود: ميرحسين موسوي سؤالات زيادي را بايد پاسخ مي‌داد كه قادر به پاسخگويي به آن سؤال‌ها نبود و از سوي ديگر احمدي‌نژاد با ارائه مستندات مسائلي را مطرح مي‌كرد كه جاي تعجب داشت كه ميرحسين موسوي اين سياست را در پيش گرفته بود كه خود را از هاشمي و خاتمي دور مي‌كرد. اين در حالي است كه هاشمي و خاتمي در عرصه انتخابات از وي حمايت كرده بودند.
اين نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان تصريح كرد: مطالبي را كه احمدي‌نژاد مطرح كرد مردم تا حدي از آن خبر داشتند ولي اينكه وي اين مطالب و اطلاعات را با مردم در ميان گذاشت در اثر انتخابات بود و البته هركس كه وارد اين عرصه هم بشود بايد بداند كه خيس هم خواهد شد.


چيتي: احمدي‌نژاد پايه‌هاي كانون‌هاي قدرت و ثروت را به لرزه درآورد

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا در خصوص مناظره ميرحسين موسوي و احمدي‌نژاد، اظهار داشت: محمود احمدي‌نژاد با ارائه دلايل مستند و با بياني قاطع پيروز واقعي مناظره با موسوي بود و با سخنان افشاگرانه خود كانون‌هاي قدرت و ثروت را به هم ريخت.

سميه چيتي دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا درخصوص مناظره ميرحسين موسوي و محمود احمدي‌نژاد، گفت: در واقع برگزاري اين مناظره با توجه به سخناني كه بسياري از جريانات سياسي در ايام تبليغات انتخاباتي در خصوص انتقاد به عملكرد دولت نهم بيان مي‌كردند و دفاع و سخناني كه احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي گفت حقايق فراواني را براي مردم روشن ساخت.
چيتي با اشاره به سخنان احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي، اظهار داشت: احمدي‌نژاد بسياري از سخنان و حرف‌هايي كه سال‌ها كسي جرات بيانش را نداشت، گفت.
وي افزود: احمدي‌نژاد امشب پايه‌هاي پوشالي كانون‌ها قدرت و ثروت در كشور را نابود كرد و باز هم نشان داد كه براي احياي حق مردم تلاش مي‌كند.
اين فعال دانشجويي با بيان اينكه در روزهاي تبليغات انتخاباتي اخبار فراواني در خصوص دولت نهم از طريق جريان‌هاي گوناگون منتشر شد، تصريح كرد: گفته مي‌شد بسياري از اين آمار بدون سند بوده و مردم به همين دليل براي مشاهده مناظره احمدي‌نژاد و بحث پيرامون اين آمار روز‌شماري مي‌كردند تا مشاهده كنند كه در آخر چه كسي سخن حق را مي‌زند و چه كسي بدون سند سعي در مسموم كردن فضا دارد.
چيتي خاطرنشان كرد: با توجه به سخنان احمدي‌نژاد در مقابل اتهامات موسوي در مناظره، احمدي‌نژاد به مردم نشان داد كه مواضع به حقي داشته است زيرا حاضر به شركت در مناظره شد تا بتواند حقانيت سخنان خود را به مردم اثبات كند.
دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا عنوان كرد: مردم در مناظره موسوي و احمدي‌نژاد به طور قاطع صحت حرف‌هاي رئيس جمهور را مشاهده كردند و مطمئنا آحاد جامعه با مشاهده اين مناظره مي‌توانند در روز 22 خرداد انتخاب درستي را انجام دهد.


آليا: احمدي نژاد شجاعانه براي دفاع از ملت محافظه كاري نكرد

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: باز هم بايد شجاعت احمدي‌نژاد را تحسين كرد كه در مقابل ملت براي عزت و دفاع از ملت و براي خدمت محافظه‌كاري نكرد.

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: باز هم بايد شجاعت احمدي‌نژاد را تحسين كرد كه در مقابل ملت براي عزت ملت و البته براي خدمت محافظه‌كاري نكرد.
وي افزود: اين مشي يك خدمتگزار از جنس مردم است كه خود را در صف ملت مي‌بيند و فرياد ملت را كه سالها به صورت بغضي در گلو نهفته بود در اين مناظره متجلي مي‌كند و ضمن احترام و اشاره به برخي خدمات دولتهاي گذشته مشكلات كشور را كه رقباي متحد با هم ناجوانمردانه به وي نسبت مي‌دادند را براي ملت تبيين مي‌كند.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: فرزند ملت امشب ريشه مشكلات را شجاعانه با ملت در ميان گذاشت اما رقيب وي از اين شاخه به آن شاخه مي‌پريد و باز هم قدرت بعضي از شخصيت‌هاي حامي خود را به رخ مي‌كشيد.
آليا اضافه كرد: دليل اينكه مردم به احمدي‌نژاد در دور اول رأي داده بودند اين بود كه وي گفته بود در مقابل پيوند قدرت و ثروت سكوت نمي‌كنم و اين پيوند براي اين ملت كه شهيد داده دردي بزرگ است لذا امشب بار ديگر احمدي‌نژاد از قدرت و ثروت براي مردم سخن گفت.
وي با اشاره به انتقادهاي صورت گرفته از سياست خارجي دولت احمدي‌نژاد تأكيد كرد: دوست و دشمن سياست خارجي دولت احمدي‌نژاد مؤثر قلمداد مي‌كنند ولي بسيار متأسفم كه موسوي براي كسب قدرت پا روي حقيقت مي‌گذارد.
نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: براساس مستندات تخلفات اين دولت نسبت به دولت‌هاي گذشته بسيار كمتر بوده است ولي موسوي بازهم كلي‌گويي كرد و حتي به دليل اينكه پاسخي براي مردم نداشت، تمركز خود را نيز داشت از دست مي‌داد .


اسماعيلي: از فردا باندهاي قدرت و ثروت حمله هتاكانه به دولت را آغاز مي‌كنند

خبرگزاري فارس: اسماعيلي استاد دانشگاه گفت: مشخص است كه از فردا حتما باندهاي قدرت و ثروت كه به صورت زنجيره‌اي به هم متصل هستند در تريبون‌ها و رسانه‌هاي خود به شكل هتاكانه‌اي به دولت حمله خواهند كرد.

محمد مهدي اسماعيلي استاد دانشگاه و كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس مناظره احمدي‌نژاد و موسوي را يك تقابل نسلي دانست و گفت: در اين مناظره مطالبات فرزندان اصيل انقلاب از مديريت‌هاي نادرست دوره‌هاي گذشته كه محملي براي بيان آنها وجود نداشت، مطرح شد.
وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد در اين مناظره انحرافاتي كه از خط اصلي انقلاب صورت گرفته بود و تا حالا شفاف به آنها پرداخته نشده بود را مطرح كرد و اينها مطالبات مردم بود كه توقع داشتند رئيس جمهور باندهاي مافيايي قدرت و ثروت كه موتور حركت كشور را دچار خلل كرده بود معرفي كند؛ آقاي احمدي‌نژاد در اين 4 سال از بيان صريح اسامي اين باندها اجتناب مي‌كرد اما وقتي گروه‌هاي رقيب با پشتوانه باندهاي مافيايي شروع به تخريب دولت با عناوين مشمئز كننده مانند دروغ‌گويي، ديكتاتوري و بي‌قانوني كردند، مردم نيز از رئيس جمهور توقع داشتند كه پشت پرده اين باندها را افشا كند و رئيس جمهور نيز با يك شجاعت بزرگ اين كار را انجام داد.
اسماعيلي تصريح كرد: مشخص است كه از فردا حتما باندهاي قدرت و ثروت كه به صورت زنجيره‌اي به هم متصل هستند در تريبون‌ها و رسانه‌هاي خود به شكل هتاكانه‌اي به دولت حمله خواهند كرد اما قطعا حقيقت آن است كه احمدي‌نژاد خواسته عموم مردم را اجابت كرد و ناگزير بود كه پشت پرده اين مافيا را افشا كند و شايد اگر چيزي در اين زمينه نمي‌گفت ظلم به حق ملت بود.


روانبخش: در مناظره رفسنجاني به عنوان ليدر مافياي قدرت و ثروت معرفي شد

دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن، گفت: احمدي‌نژاد با معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان ليدر مافياي قدرت و ثروت، ريشه اصلي مشكلات كشور را در برابر مردم نمايان كرد.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن اظهار داشت: احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي بسيار قوي و مسلط بر همه مسائل كشور و جهان ظاهر شد اما ميرحسين به دليل 20 سال دوري از مسائل نسبت به تحولات دنيا اطلاع چنداني از مسائل نداشت.
وي افزود: مناظره احمدي‌نژاد با موسوي به نفع احمدي‌نژاد تمام شد و به نظرم دوستان آقاي موسوي در حق او جفا كردند كه در خصوص مسايل روز دنيا و كشور اطلاعات درست در اختيار وي قرار ندادند و اين مناظره به ضرر او تمام شد.
اين عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) اظهار داشت: آقاي موسوي بعد از افشاگري رئيس جمهور در خصوص پرونده تحصيلي خانم رهنورد بر اعصاب خود تسلط نداشت و دست‌وپاي خود را گم كرد و ديگر نتوانست مناظره را با آرامي پيگيري و مباحث خود را جمع‌بندي كند.
روانبخش افزود: آقاي موسوي همچنين به جاي پرداختن به برنامه‌هاي كلان وارد مسائل جزئي شد و در اظهاراتي تعجب‌آور به بيان مسائلي پرداخت كه در دولت خود او دهها برابر بيش از دولت فعلي اتفاق افتاده بود كه به نظرم باعث تحير مردم شد.
وي ادامه داد: آقاي موسوي مدعي شد روابط ايران و عربستان در دولت نهم دچار تيرگي و نابساماني شد در حالي كه در زمان نخست‌وزيري وي روابط دو كشور متأثر از ناكارآمدي دستگاه ديپلماسي دچار افول شده بود و نه تنها حج تمتع متوقف شد، بلكه چپ‌هاي تندرو و در رأس آنها جريان سيدمهدي هاشمي به عربستان سلاح برده بودند كه در فرودگاه جده دستگير شدند.
دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن با اشاره به افشاگري‌هاي احمدي‌نژاد در خصوص صحنه‌گرداني هاشمي رفسنجاني عليه دولت نهم اظهار داشت: احمدي‌نژاد با معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان ليدر مافياي قدرت و ثروت ريشه اصلي مشكلات كشور را در برابر مردم نمايان كرد و آنچه مي‌خواست طي 4 سال گذشته بيان كند اما به خاطر مصالح كشور سكوت را ترجيح داد به صراحت به اطلاع ملت رساند.
احمدي‌نژاد گفت: مشكلاتي كه براي مردم در 4 سال گذشته به دليل ايجاد موانع در برابر تلاش‌ها و خدمات دولت نهم بوجود آمد ناشي از فعاليت‌هاي پشت پرده هاشمي رفسنجاني و در واقع براي اولين‌بار عوامل ويژه‌خواري‌ها در كشور را به مردم معرفي كرد.
وي تصريح كرد: گرچه پيش از اين قانون تصويب شد كه براساس آن اسامي مفسيدن بايد بعد از محكوميت در دستگاه قضايي معرفي شود اما در اين زمينه اهمال‌هايي صورت گرفت و مردم همواره خواستار افشاگري مفسدين اقتصادي بودند و آنچه امشب احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي بيان كرد گوشه‌اي از حقايق بود كه در پاسخ به مطالبه ملت بيان شد.
دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن اظهار داشت: امروز مردم در اقصا نقاط كشور سؤال مي‌كنند كه چرا در معرفي مفسدان اقتصادي و برخورد با آنها و پايان دادن به دست‌اندازي چپاولگران بيت‌المال كوتاهي مي‌شود و رئيس جمهور ملت در برابر ملت بغض فروخورده خود را شكست تا آنها بدانند ريشه مفاسد و تبعيض كجاست؟.
روانبخش افزود: اگر قرار بود همه منتظر بنشينند دستگاه قضايي مفسدين را به مردم معرفي كند كاري از پيش نمي‌رفت و در جريان شهرام جزايري ديديم كه با سهل‌انگاري به او فرصت گريز از چنگال قانون داده شد و اگر افشاگري‌ روزنامه كيهان نبود اين مجرم اقتصادي فرصت فرار پيدا مي‌كرد.
وي خاطرنشان كرد: امكان دارد برخي مراكز قدرت حتي با رئيس جمهور به دليل اعلام اسامي مفسدان اقتصادي به بهانه تخلف از قانون برخورد كنند اما اين اتفاق بايد مي‌افتاد تا مردم در جريان گوشه‌اي از حقايق و واقعيت‌ها در كشورمان قرار گيرند.
اين عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) درباره احتمال بروز خطر براي جان رئيس جمهور به دليل مباحثي كه در مناظره با موسوي مطرح كرد، گفت: اسرائيلي‌ها مدتي است كه تنها راه برداشتن احمدي‌نژاد از سر راه خود را ترور او مي‌دانند و بارها علني اين موضوع را مطرح كرده‌اند و بعد از اين مناظره به دليل برملا شدن برخي مسائل داخلي احتمال خطر افزايش يافته كه بايد حفاظت از رئيس جمهور بيشتر شود.
روانبخش با بيان اينكه رقابت اصلي بين احمدي‌نژاد و موسوي صورت مي‌گيرد، به صداوسيما پيشنهاد داد به اين دو كانديدا فرصتي 90 دقيقه‌اي براي مناظره‌اي ديگر بدهد تا آنها مسائل مورد نظر خود را بيشتر تبيين كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد قطعاً سياست‌هاي فعلي را استمرار مي‌دهد اما هنوز از برنامه‌هاي موسوي اطلاع نداريم در اين مناظره نيز به اين موضوع پرداخته نشد و خوب است صداوسيما به جاي پخش فيلم مستند هر دو كانديدا و يا با كاهش فيلم‌ها و سريال‌ها مناظره ديگري ميان اين دو برگزار كند.

مجيري: قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اقتصادي رئيس‌جمهور را حمايت كند

دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به اعلام اسامي برخي مفسدان اقتصادي توسط رئيس‌جمهور، گفت: قوه قضائيه بايد در مبارزه با مفاسد اقتصادي رئيس جمهور را حمايت كند.

مجيد مجيري دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به مناظره محمود احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي، اظهار داشت: تخريب‌هاي زيادي در اين 4 سال عليه دولت نهم صورت گرفت، اما احمدي‌نژاد در مناظره خود با يكي از نمايندگان جريان منتقد، توانست به ادعاهاي واهي آنان پاسخ دهد.
وي ادامه داد: احمدي نژاد در اين مناظره با سعه صدر و ارائه مستندات نشان داد كه در واقع بيگناه بوده و مورد تهاجم و تخريب جريان‌هاي ثروت و قدرت قرار گرفته است.
اين فعال دانشجويي در ادامه با بيان اينكه موسوي نشان داد كه مسائلي را كه به عنوان انتقاد طرح مي‌كند، توسط افراد ديگري به وي منتقل شده است، خاطرنشان كرد: موسوي بعد اينكه مشخص شد ادعاهايش اشتباه است بايد به اشتباه خود اذعان كرده و از احمدي‌نژاد عذرخواهي مي‌كرد.
دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به اينكه احمدي‌نژاد به مبارزه با مافياي موجود در سيستم اقتصادي كشور پرداخت و تصريح كرد: احمدي‌نژاد در مناظره خود با موسوي مسائلي را مطرح كرد كه خواست تشكل‌هاي دانشجويي و آحاد مردم بود.
وي اضافه كرد: اعلام اسامي مفسدان اقتصادي از زبان رئيس جمهور بايد باعث شود تا قوه قضائيه نيز در اين حركت از احمدي‌نژاد حمايت كرده و در اين عرصه وي را تنها نگذارد.
مجري تاكيد كرد: نبايد سيستم نظارتي كشور بصورتي باشد كه رئيس جمهور مجبور شود در مناظره انتخاباتي خود به مفاسد موجود در سيستم اقتصادي كشور بپردازد.

كوچك زاده: افشا شدگان رئيس جمهور در صدد دادگاهي كردن او برمي آيند

نماينده مردم تهران تاكيد كرد: احمدي نژاد با افشاي كانون‌هاي قدرت و ثروت خود را فدا كرد و پيش‌بيني مي‌كنم كه افشا شوندگان عليه رئيس جمهور فداكار اعلام جرم كرده و به انحاي مختلف در صدد دادگاهي كردن او برآيند.

مهدي كوچك‌زاده نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افشاگري‌ها و سخنان محمود احمدي‌نژاد كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم در مناظره با موسوي، گفت: علي‌رغم ادعايي كه آقاي موسوي در مناظره شان مبني بر پيروي از خط امام داشتند، براي ما مشخص شد كه چقدر از ديدگاه امام و رهبر معظم انقلاب دور هستند.
وي با تأكيد براينكه رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند رئيس جمهور منتخب نبايد فردي باشد كه از مطرح كردن جنايات صهيونيست‌ها در مجامع بين‌المللي خجالت بكشد، افزود: با اظهارات موسوي نسبت به عملكرد عزتمندانه رئيس جمهور در اجلاس دوربان و طرح هولوكاست مشخص شد كه چه كساني از مطرح كردن جنايات صهيونيست‌‌ها در تريبون‌هاي جهاني مي‌ترسند.
وي گفت: احمدي‌نژاد به‌ حق فرزند راستين امام و انقلاب است و همانطور كه در اين 4 سال خود را فداي ارزشهاي انقلاب كرد و در برابر كانون‌هاي قدرت و ثروت ايستاد،با افشاگري در اين مناظره بار ديگر خود را فدا كرد.
كوچك‌زاده با اشاره به افشاگري مهم احمدي‌نژاد در خصوص تأمين منابع مالي ستادهاي موسوي از سوي برخي كانون‌هاي قدرت و ثروت تأكيد كرد: از آقاي موسوي اين سؤال را داريم كه چه كساني با پول‌هاي هنگفت و هزينه‌هاي فراوان ستادهاي لوكس ايشان را مي‌گردانند؛ مگر به غير از اطرافيان آقاي هاشمي رفسنجاني و ياران شفيق آقاي خاتمي همچون سازمان نامشروع مجاهدين و حزب مشاركت هستند كه رئيس جمهور نام آنها را در مناظره افشا كرد.
وي با اشاره به ذكر خاطره‌ موسوي از حضرت امام مبني براينكه راه قدس از كربلا مي‌گذرد، خطاب به موسوي خاطرنشان كرد: امام هيچگاه نگفت كه اول شكم‌مان سير شود و پس از آن به فلسطينيان كمك كنيم؛ آقاي موسوي جواب دهند كه چرا به چالش كشيدن صهيونيست‌ها با مطرح كردن هولوكاست را افراطي‌گري مي‌خوانند در حالي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها فرمودند كه سياست خارجي اين دولت تهاجمي و شعار‌هاي امام و انقلاب را احمدي‌نژاد احيا كرده است؛ آقاي موسوي بدانند كه سياست خارجي جمهوري اسلامي را رهبر انقلاب تعيين مي‌كنند نه فلان كارمند وزارت خارجه.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود به افشاگري مهم رئيس جمهور از كانون‌هاي قدرت و ثروت و مفسدان اقتصادي اشاره و تأكيد كرد: بنده به عنوان كسي كه در كميسيون اصل 90 بارها اين پرونده‌‌ها را ديده و رسيدگي كرد‌ه‌ام و مي‌گويم افشاگري احمدي‌نژاد كاملاً حقيقت داشت و اعلام مي‌كند كه وي خود را فدا كرد و پيش‌بيني مي‌كنم كه افشا شوندگان عليه رئيس جمهور فداكار اعلام جرم مي‌كنند.
وي در پايان تأكيد كرد: احمدي‌نژاد به‌ حق فرزند راستين امام و انقلاب است و همانطور كه در اين 4 سال خود را فداي ارزشهاي انقلاب كرد و در برابر كانون‌هاي قدرت و ثروت ايستاد، با افشاگري در اين مناظره بار ديگر خود را فدا كرد.

كوشكي: احمدي‌نژاد مجبور به افشاي اسامي برخي مفسدين اقتصادي بود

عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه‌نصير گفت: احمدي‌نژاد به دليل عدم كارآمدي سيستم‌هاي نظارتي و قضايي كشور در طول سال‌هاي گذشته، و تخريب هاي 4 ساله مجبور بود از طريق رسانه ملي به افشاي اسامي مفسدين اقتصادي بپردازد.

محمدصادق كوشكي عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه‌نصيرالدين طوسي و كارشناس مسائل سياسي با اشاره به مناظره تلويزيوني احمدي‌نژاد و موسوي، اصل گفتگوهاي اين‌چنيني ميان جريانات و جناح‌هاي سياسي را امري ضروري دانست و اظهار داشت: متأسفانه اين مسئله در جامعه تاكنون مغفول مانده و به نظر من برگزاري اين مناظره‌ها به نوعي فتح باب در مسير برپايي چنين گفتگوهايي است.
وي افزود: اين گفتگوها مي‌تواند موجبات شفافيت را فراهم كرده و در عين حال يك زمينه عمومي مناسب براي نقد زمينه‌هاي فساد و قدرت در جامعه ايجاد كند.
عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه‌نصير با بي‌سابقه خواندن چنين مناظره‌هايي در جامعه، ادامه داد: طبيعتاً شاهد مواردي در رفتارهاي هر دو طرف مناظره بوديم كه با فلسفه مناظره و شفافيت آن سازگاري نداشت، اما همين نقطه ضعف نشان مي‌دهد كه بايد به تقويت اين فرهنگ گفتگو، نقادي و شفافيت در جامعه بپردازيم.
كوشكي در ادامه با بيان اينكه افشاگري‌هاي احمدي‌نژاد در حقيقت نمايش ناكارآمدي سيستم‌هاي نظارتي و قضايي كشور بود، اظهار داشت: علي‌رغم اشتهار اين پرونده‌ها و اشخاص در طول سال‌هاي گذشته هيچ حركتي جهت بررسي اين پرونده از سوي دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي صورت نگرفت تا جايي كه شخص رئيس جمهور احساس كرد با اعلان عمومي اين پرونده‌ها مي‌تواند به مقابله با آن‌ها برخيزد.
وي افزود: كاملا مشخص است كه پرونده‌هاي تعامل فساد سياسي و مفاسد اقتصادي آنچنان از پيچيدگي برخوردارند كه با افشاگري‌هاي اين چنين معالجه نخواهد شد و اين افشاگري‌ها صرفا موجبات رضايت كساني را فراهم مي‌آورد كه سال‌ها از ناكارآمدي و ناتواني دستگاه قضايي و نظارتي در مقابله با مفاسد اقتصادي و سياسي رنج برده‌اند.
عضو هيات علمي دانشگاه خواجه‌نصير در پايان يادآور شد: اين مسئله به هيچ وجه موجب برخورد حقيقي با اين پرونده‌ها نخواهد شد، همانگونه كه افشاگري مفصل در دادگاه شهرام جزايري عليه بسياري از شخصيت‌هاي سياسي كشور پيامد خاصي به دنبال نداشت.

محمدي: احمدي نژاد تمام خطوط قرمز مافياي قدرت و ثروت را زير پاي ملت گذاشت

كارشناس مسايل سياسي گفت: احمدي نژاد مجددا و براي چندمين بار طي سالهاي اخير همه را غافلگير كرد و تمام خطوط قرمز مافياي قدرت و ثروت را زير پاي ملت قرار داد و در حقيقت فرصتي به وجود آورد تا مردم در نهايت شفافيت قادر به انتخاب ميان دو تفكر باشند.

مهدي محمدي كارشناس مسائل سياسي با اشاره به مناظره احمدي نژاد و موسوي گفت: صحبت هاي دكتر احمدي نژاد به نمايندگي از ملت ايران صريح ترين سخناني بود كه تا امروز عليه مافياي قدرت و ثروت كه خود را همواره مصون از هر گونه تعرض مي‌دانست، ايراد شده است.
وي افزود: احمدي نژاد بغض‌هاي فرو خورده رهبري و ملت را پس از 4 سال سكوت و تحمل فرياد كرد.
محمدي ادامه داد: آقاي مهندس موسوي در اين مناظره به وضوح حرفي براي گفتن نداشت و صرفا به طرح پي در پي اتهاماتي پرداخت كه از پيش برايش آماده شده بود كه البته در خواندن همين متن از پيش نوشته شده هم موفق نبود.
اين كارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: آقاي موسوي از يك طرف حاضر نبود با دولت‌هاي هاشمي و خاتمي مرز بندي كند و از سوي ديگر قادر به دفاع از اعمال و رفتار آنها هم نبود و اين استراتژي متناقض براي او دردسر بزرگي ايجاد كرد.
محمدي افزود: احمدي نژاد مجددا و براي چندمين بار طي سالهاي اخير همه را غافلگير كرد و تمام خطوط قرمز مافياي قدرت و ثروت را زير پاي ملت قرار داد و در حقيقت فرصتي به وجود آورد تا مردم در نهايت شفافيت قادر به انتخاب ميان دو تفكر باشند.
وي تصريح كرد: طي يك هفته آينده آقاي مهندس موسوي بايد معلوم كند نماينده آن تفكري كه احمدي نژاد آن را افشار كرد، هست يا نه.
اين تحليلگر مسائل سياسي اظهار داشت: برنامه ريزي هاي مفصلي در داخل و خارج براي نا آرام كردن فضاي كشور طي يك هفته آينده وجود دارد و مافياي قدرت و ثروت تصميمي گرفتند هزينه هاي حمايت از احمدي نژاد را براي مردم تا حداكثر مقدار ممكن بالا ببرند.
محمدي تصريح كرد: بنده معتقدم در 22 خرداد 88 كار ناتمام 3 تير 84 تمام خواهد شد و اين بار 22 خرداد يك هفته است، نه يك روز.

طوسي: احمدي‌نژاد در عين ادب و احترام و آرامش به ادعاهاي موسوي پاسخ داد


دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل گفت: محمود احمدي‌نژاد در عين ادب و احترام به ادعاهاي موسوي پاسخ داد و موضوع مدرك همسر موسوي را نيز در برابر سخنان موسوي راجع به موضوع كردان و محصولي مطرح كرد.

مهدي طوسي دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به اينكه راديوهاي بيگانه براي توجيه شكست موسوي اينگونه اينگونه القا مي‌كنند كه احمدي‌نژاد تندروي كرد، اظهار داشت: اين در حالي است كه احمدي‌نژاد با رعايت ادب و احترام و بارها با اشاره به علاقه شخصي خود به ميرحسين موسوي، نكاتي را به وي گوشزد كرد.
وي افزود: اتفاقا متأسفانه شاهد آن بوديم كه آقاي موسوي در قسمتي از اين مناظره، مي‌خواست اينگونه القا كند كه منتخب مردم ايران يك ديكتاتور است و ديديم كه احمدي‌نژاد بدون عصباني شدن از اين موضوع، با ادب و متانت وي را متوجه اشتباه خود كرد.
دبير سياسي اتحاديه انجمن‌‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به قسمتي از مناظره احمدي‌نژاد و موسوي كه راديوهاي بيگانه بر روي متمركز شده‌اند، تصريح كرد: احمدي‌نژاد در اين مناظره سه‌بار از موسوي پرسيد كه آيا مايل است موضوع تخلف آن خانم مطرح شود كه پس از پاسخ مثبت موسوي، اقدام به طرح اين موضوع كرد.
طوسي خاطرنشان كرد: در عين حال، احمدي‌نژاد موضوع مدرك همسر آقاي موسوي را در برابر سخنان موسوي درباره مدرك تحصيلي كردان مطرح كرد .
طوسي ادامه داد: احمدي‌نژاد در طول اين مناظره همواره لبخندي به چهره داشت و موسوي را با احترام خطاب مي‌كرد اما موسوي با چهره‌هاي عبوس و گرفته بر روي صندلي نشسته بود.





















Copyright: gooya.com 2016