پنجشنبه 14 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه های مناظره موسوی و احمدی‌نژاد از نگاه خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: مناظره تلويزيونی محمود احمدی نژاد و ميرحسين موسوی نامزدهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با حاشيه هايی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از منابع خبری، زنگنه ، شمقدری و شمار ديگری از اعضای ستاد انتخاباتی دو نامزد در حضور ضرغامی قرعه کشی کردند که کدام نامزد اول صحبت کند که نوبت اول به احمدی نژاد افتاد.
ساعت حدود ۱۰ شب آقايان موسوی و احمدی نژاد وارد ساختمان توليد صدا وسيما شدند و حدود ۷ دقيقه به آغاز مناظره ، ابتدا موسوی و بعد احمدی نژاد وارد استوديو شدند و در مقابل يکديگر نشستند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی قبل از مناظره در حالی که شماری از اعضای ستاد وی را همراهی می کردند در پاسخ به پرسش خبرگاران اعلام کرد پيش از مناظره مصاحبه نخواهد کرد .
چند نفر از کارشناسان وهمراهان دو نامزد که با دقت در اتاق رژی مصاحبه را پيگيری می کردند هنگام صحبت های نامزدهای مورد نظر خود در جاهايی ابراز رضايت ودر برخی مواقع نيزاظهارنارضايتی می کردند .
همراهان دو نامزد با تلفنهای همراه خود به شدت با افراد ديگری در خارج از صدا وسيما گفتگو می کردند و از آنها مشورت می گرفتند به گونه ای که در برخی دقايق بعضی همراهان ،همزمان با دو تلفن همراه حرف می زدند .
در پايان مناظره ميرحسين موسوی پيش از احمدی نژاد استوديو ضبط مناظره را ترک کرد و در مصاحبه با خبرنگاران مناظره را خوب توصيف کرد و گفت : اين روند را ادامه خواهد داد .
موسوی نحوه اجرا ورعايت وقت را مطلوب دانست و افزود : اما در کل برنامه های انتخاباتی صدا وسيما معتقدم عدالت رعايت نمی شود .
وی در پاسخ به پرسشی درباره ساير برنامه های خود گفت : در مناظره های آينده در اين باره صحبت خواهم کرد .
موسوی هنگاميکه وارد محوطه خروجی استوديوها شد شماری از اعضای ستاد ش او را تشويق کردند .
مجيد مجيدی ، عرب مازار ، بهزاديان ، حيدريان ، بهشتی ، ‌فتاح ، ‌زنگنه از جمله همراهان ميرحسين موسوی بودند ، ‌طهماسب مظاهری رئيس کل پيشين بانک مرکزی نيز در اين سالن حضور داشت .
زاهدی وفا ، کلهر ، بهمنی ،‌محرابيان ، رحيم مشاعی از جمله همراهان احمدی نژاد بودند .
به گزارش واحد مرکزی خبر، هنگاميکه احمدی نژاد از استوديو برای سوار شدن به خودرو بيرون آمد به ابراز احساسات جمعيتی که به سود وی شعار می دادند پاسخ گفت .
احمدی نژاد نيز ازمناظره ابراز رضايت کرد واداره ان را عادلانه خواند.
دقايقی بعددو نامزد سوار بر ماشينهای خود ساختمان توليد صدا وسيما را ترک کردند در حاليکه حدود ۲۰۰ نفر از خبرنگاران ، عکاسان ، تصوير برداران و شماری از اعضای ستاد دو طرف در محوطه حضور داشتند .
اين در حالی است که طرفداران دو نامزد در مقابل مسجد بلال صدا وسيما تجمع کرده به سود نامزد خود و ضد نامزد مقابل شعار می دادند .
در اين ميان طرفداران احمدی نژاد که جمعيت آنها در اين تجمع بيشتر بود در حالی که نامزد خود را پيروز مناظره می دانستند در مقابل درب مسجدبلال منتظر احمدی نژاد بودند .
به آنها گفته شد احمدی نژاد ا زدرب ديگر سازمان صدا وسيما خارج شده است اما نپذيرفتند وبا متراکم کردن تجمع خودخواستار حضور و سخنرانی احمدی نژاد شدند .
نيروی انتظامی نيزباچند زنجيره انسانی مقابل درب بلال ايستاده بود .
دقايقی بعد اعلام شد احمدی نژاد قصد حضور در جمع هوادارانش رادارد جمعيت با شنيدن اين خبرمتراکم تر شد .
هنگامی که احمدی نژاد از بالای يک وانت در مقابل درب بلال صدا وسيما حضور يافت طرفدارانش که احساساتشان به اوج رسيده بود به سمت وی هجوم آوردند اما ماموران نيروی انتظامی با زحمت فراوان تلاش کردند از هجوم انان جلوگيری کنند .
احمدی نژاد که به علت تراکم جمعيت وخود روها نمی توانست به ميان جمعيت برود ازآنان خواست آرام و بی سرو صدا به تجمع خود پايان دهند و بعد از درب ديگر سازمان خارج شد .
در اين حال جمعيت هوادار دو نامزد در دو طرف خيابان وليعصر حد فاصل درب جام جم تا چهار راه پارک وی بصورت پياده و يابا موتور و ماشين به طرفداری از نامزدهای خودشعار می دادند اين تجمع تا ساعت حدود ۴ بامداد ادامه يافت .در مناطق ديگر تهران نيز نظير چنين اجتماعی بر پا بود وطرفداران دو نامزد با برداشتهای متفاوت از نتيجه مناظره موسوی واحمدی نژادبه نفع نامزد خود شعار می دادند .
با وجود فشردگی فراوان اجتماع طرفداران دو نامزد ، نوعی رشدوتحمل فکری نيزدر آنها ديده می شد به گونه ای که در حدود شش ساعت ميتينگ غير رسمی طرفداران دو نامزد در خيابانهای تهران ، هيچ حادثه خاصی روی نداد .





















Copyright: gooya.com 2016