جمعه 15 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن صفايی فراهانی: از احمدی نژاد به قوه قضاييه شکايت خواهم کرد، ايلنا

آقای احمدی‌نژاد چرا نمی‌گويد چگونه وزيری با مدرک تحصيلی تقلبی را برگزيدند. ايشان نمی‌گويند چگونه وزيری را انتخاب کرده‌اند که در دوران جنگ در سپاه و ظرف بيست سال گذشته بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان ثروت اندوزی کرده است.


ايلنا: محسن صفايی فراهانی گفت: من به طور حتم از آقای احمدی‌نژاد شکايت خواهم کرد. از آقای رئيس جمهور به دليل نشر اکاذيب به قوه قضاييه شکايت خواهم کرد.
قائم مقام وزير اقتصاد در دولت اصاحات در گفت‌وگو با ايلنا ادامه داد: آنچه به عنوان منابع مالی در اختيار دارم، کاملا روشن است و هيچ مشکلی ندارم که نهادهای نظارتی برای بررسی منابع مالی بنده وارد عمل شوند. به طور حتم از آقای احمدی نژاد شکايت خواهم کرد و از طريق قوه قضاييه اين جريان را پيگری می‌کنم و اميداوارم قوه قضاييه هم شهامت رسيدگی به اين مسئله را داشته باشد تا برای مردم همه چيزه مشخص شود. به طور حتم برای مناظره با آقای احمدی‌نژاد هم آمادگی کامل دارم.
محسن صفايی فراهانی در واکنش به ادعاهای رئيس جمهور در برنامه مناظره تلويزيونی با ميرحسين موسوی، گفت: آقای احمدی نژاد در طول دوران رياست جمهوريشان دوبار از من نامی به ميان آورده‌اند. اولين بار ايشان در راه سفر به مکه در گفت‌وگوی تلويزيونی نام مرا آوردند. ايشان قرار بود به مکه سفر کنند و پس از بازگشت اطلاعاتی در مورد فوتبال منتشر کنند و به قول خودشان مردم را آگاه سازند. اين گفته‌های آقای احمدی نژاد منجر به شرکت من در برنامه نود و مناظره با مسؤلان سازمان تربيبت بدنی شد. نکته جالب اين بود که آقای احمدی نزاد برخلاف وعده‌ای که داده بودند، هيچ اطلاعاتی در مورد فوتبال به مردم ندادند. يعنی بازهم حرف بی عمل زدند. بار دوم ايشان در مناظره تلويزيونی که قرار بود به محلی برای بررسی عملکرد دولتشان بدل شود، به ناگاه از من نام بردند. در اين مورد دو نکته را می‌گويم. اولا خوشحال و خرسندم در دولت آقای موسوی در سال‌های جنگ تحميلی خدمت کردم. در دولت ايشان از سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران کارم را آغاز کردم و تا قائم مقامی وزارت صنايع سنگين پيش رفتم و خوشحال در تمام آن مدت در منزلی ۱۵۰ متری زندگی می‌کردم و پس از دولت آقای موسوی هم کماکان در همان منزل ۱۵۰ متری زندگی می‌کنم. قصد دارم نکته‌ای را خدمت مردم ايران عرض کنم و اميداوارم آنچه می‌گويم به همين صداقت گفتارم، از سوی آنان تفسير شود. پيش از انقلاب شرکتی پيمانکاری داشتم و منزل مسکونيم هم يک واحد ۵۰۰ متری در خيابان فرمانيه تهران بود. پس از انقلاب به صورت خود خواسته شرکتم را واگذار کردم و به اشتغال در دولت روی آوردم. آنچه می‌گويم به معنای اين است که از درآمد خصوصی به حقوق دولتی بسنده کردم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در تشريح سال‌‌های خدمت خود در دولت بيان داشت: فعاليت‌هايی که در دوران جنگ انجام دادم برای تمام کسانی که از نزديک در جريان وقايع بودند واضح و آشکار است. در سال‌های جنگ به صورت شبانه‌‌روزی محصولات دفاعی وزارت صنايع سنگين را به حدی رساندم که بيش از توليدات دفاعی، صنايع دفاع بود. تمام ثروت اندوزی من هم در سال‌های جنگ توليد ثروت برای صنايع کشور بود و خوشحالم که در هيچ‌گونه توزيع رانت و مال اندوزی خلاف قانون و اخلاق شرکت نداشتم. در سال‌های جنگ مسؤوليتم اين بود که تلاش کنم کارخانه‌های وزارت صنايع سنگين به صورت شبانه‌روزی محصولاتی توليد کنند و آنها را در اختيار جبهه‌ها قرار دهند. به شهادت آقای محسن رفيق‌دوست که آن زمان وزير سپاه و طرف قراردادهای وزارت صنايع سنگين بودند نيز تمامی مسؤوليت‌های ما در وزارت صنايع سنگين به درستی انجام شد و هيچگاه با مشکلی همراه نبود. در تمام اين سال‌ها حتی از امکاناتی که وزارت صنايع سنگين به معاونت‌های خود می‌داد نيز استفاده نکردم. در آن سال‌ها معاونان خودرويی از محصولات پارس‌خودرو تحويل می‌گرفتند ولی من حتی از اين امکان هم استفاده نکردم.
او افزود: در دولت ايشان به عنوان مديرعامل شرکت توانير انتخاب شدم. اما در همان دوره بازهم اتفاقاتی رخ داد. وزير نيرو در مورد حضورم در توانير التيماتوم داده بودند. در دوران جنگ تمام حاموشی‌ها را از بين برده بودم ولی جريان اقتدارگرا حضور افراد غيرخودی را بر نمی‌تافت. به همين دليل توانير را رها ساختم و شرکت مديريت نيروگاهی ايران «مپنا» را تاسيس کردم. تصور می‌کنم اين شرکت امروز از افتخارات جمهوری اسلامی باشد. اين شرکت با خودکفايی کامل نيروگاه می‌سازد و سندی برای توانمندی مهندسان و کارآفرينان کشور شده است. اين شرکت حاصل تلاش‌ها و مهندسی بنده برای دولت بوده است. خوشبختانه پس از رفتنم از اين شرکت، سازمان بازرسی کل کشور در مورد فعاليت‌های مالی مپنا وارد عمل شد و تحقيقات گسترده‌ای را انجام داد.
قائم مقام سابق وزارت اقتصاد عنوان کرد: سازمان بازرسی سال‌ها در مورد اين شرکت تحقيق می‌کرد تا سوء سابقه مالی از خريدهای ميليونی مپنا بدست آورد ولی خوشبختانه هيچ‌گونه سوء سابقه و تخلف مالی از سوی سازمان بازرسی کل کشور در مورد اين شرکت در دوران مسؤوليت من گزارش نشد.
شرکت مپنا خريدهای بسيار سنگينی انجام می‌داد و رقم‌های ميليونی در اين شرکت گردش داشت ولی هيچگاه تخلف مالی حتی به اندازه يک ريال در اين شرکت در دوران مسؤوليتم صورت نگرفت و اين جريان را گزارش‌های مستند سازمان بازرسی کل کشور تاييد می‌کند. در همان دوران تنها با حقوق کارمندی در اين شرکت حضور داشتم و هيچ امتياز و حقوق و مزايای اضافی دريافت نکردم.
پس از آن به عنوان نماينده مجلس انتخاب شدم. سابقه من در مجلس هم روشن است. در تمام مدت نمايندگی مجلس حتی يک امتياز ويژه نيز برای خود نگرفتم. آقايان که اکنون مدعی شده‌اند، يک يادداشت از من به بانکی خصوصی يا دولتی نشان دهند تا برای مردم روشن شود چه کسی فساد کرده است.
وی ادامه داد: در تمام طول فعاليت در مجلس حتی يک نامه هم به فردی مسؤول برای کاری شخصی ارسال نکرده‌ام. افتخارم اين است در تمام سال‌های حضورم در وزارت صنايع سنگين حتی يک دوچرخه از امتيازات اين وزارت‌خانه نگرفتم. آن زمان به مديران دولتی امتيازاتی می‌دادند ولی حتی به اندازه يک دوچرخه از اين امتيازات نصيب نبردم و قبول هم نداشتم که حقوق مردم برای مديران هزينه شود.
محسن صفايی فراهانی بيان داشت: هيچگاه به غير از حقوقی که اعداد آن هم مشخص است، از امتيازی ويژه استفاده نکرده‌ام. پس از مجلس هم به وزارت امور اقتصاد و دارايی رفتم و فعاليت‌هايم دراين وزارتخانه هم مشخص است. امروز هم پس از ۲۹ سال فعاليت مديريتی ارشد که برای جمهوری اسلامی انجام داده‌ام، اگر همچنان کاری انجام ندهم، زندگيم اداره نمی‌شود. مديری هستم که در آپارتمان ۲۵۰ متری زندگی می‌کنم و از مسؤولان می‌خواهم تمام زندگيم را بررسی کنند. وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و تمامی نهادهای نظارتی می‌توانند تمامی زندگی مرا بازرسی و بازبينی کنند. آنها می‌توانند شهادت دهند زندگی من چگونه است. اين درخواست را بازهم به صراحت بازگو می‌کنم که آمادگی دارم از تمام زندگيم بازرسی صورت گيرد. آقای احمدی نژاد در مناظره خود ادعاهای بی‌پايه و اساس مطرح کرده‌اند. از همين تريبون از ايشان می‌خواهم اگر نام من به عنوان سهامدار و يا مديرعامل در هر شرکتی وجود دارد، به صراحت نام شرکت‌ها را اعلام کنند.
در تمام سال‌هايی که در دولت فعاليت می‌کردم هيچگاه از دو جا حقوق نگرفته‌ام. به طور مثال زمانی که در فدراسيون فوتبال بودم از فدراسيون حقوقی دريافت نمی‌کردم به دليل اينکه در همين دوران از مجلس حقوق دريافت می‌کردم.
او در تحليل رفتار احمدی‌نژاد چنين نظر داد: ايشان عوام‌فريبی را به بالاترين حد خود رسانده است و امروز می‌خواهد با عوام‌فريبی مشکلات انتخاباتی خود را حل کند. ايشان اگر راست می‌گويند و هنوز بر ادعاهای خود استوار هستند بايد با مدرک حرف بزنند. اگر نامی از من برده‌اند بايد با مدرک بگويند در کجا فسادی از من ديده شده است؟ ايشان بايد بگويند من مانند وزير کشورشان در کجاها ثروت دارم؟ کدام برج تهران متعلق به من است؟ کدام سهام بزرگ کارخانجات برای من است؟ کدام املاک و دارايی‌ها برای من است؟ خوسحالم که به همراه خانواده‌ام همچنان با کار و تلاش مدام زندگی خود را اداره می‌کنيم. اگر همين امروز من و خانواده‌ام کار و فعاليت را کنار بگذاريم مطمئن باشيد زندگی ما نمی‌چرخد و اصلاَ هم از اين شرايط ناراضی نيستيم. متاسفم از اينکه رئيس دولتی با عوام‌فريبی و بيان مطالب کذب در يک مصاحبه تلويزيونی از فردی که در آن جلسه حضور ندارند نام می‌برد بدون اينکه هيچ اطلاعاتی داشته باشد و يا به مردم ارائه دهد.
وی تصريح کرد: آقای احمدی‌نژاد اگر را به عنوان مفسد می‌شناسند و اعتقاد دارند، ثروتی از محل رانت و غير بدست آورده‌ام به عنوان رئيس دولت موظف بودند در طول ۴ سال گذشته درخواست می‌کردند به اموال من رسيدگی شود. اگر چنين اعتقادی داشتند و عملی انجام ندادند نشان‌دهنده ناتوانی و بی‌عملی ايشان در اداره کشور است. ايشان مسؤول قوه مجريه بودند. چرا طی ۴ سال هيچ اقدامی انجام ندادند؟ مگر ايشان اختيار نداشتند؟ مگر ايشان مسؤول نبودند؟ اگر رانتی برده شده است، معنای آن سوء استفاده از بيت‌المال است. اگر آقای احمدی نژاد مسلمان است و اعتقاد دارد، منافع ملت بايد حفظ شود بايد در جهت حفظ اين منافع درخواست می‌کردند که زندگی من بررسی شود و آنچه به ناحق برده شده است به صندوق بيت‌المال بازگردد. چرا در طول ۴ سال چنين کاری را انجام ندادند؟ مگر وظيفه قانونی ايشان حفظ اموال بيت‌المال نيست؟ به چه حقی کوتاهی کرده‌اند؟ ايشان مسؤوليت حراست از اموال بيت‌المال را داشتند پس چرا ۴ سال سکوت کرده‌اند؟ ايشان که ادعای مسلمانی و عدالت محوری دارند بايد از تمام مراجع قضايی و اطلاعاتی می‌خواستند که موارد رانتی که نصيب من شده را بررسی کارشناسی می‌کردند و اسناد را به مردم ارائه می‌دادند. ايشان بايد از قوه قضاييه می‌خواستند با بدست آوردن رانت مقابله شود نه اينکه در يک بيانيه تلويزيونی يک‌جانبه به اين مسئله بپردازند.
صفايی فراهانی بيان داشت: همين جا اعلام می‌کنم اگر آقای احمدی‌نژاد رئيس جمهوری هستند که به صداقت گفته‌هايشان ايمان دارند به صورت رسمی و در حضور مردم به مناظره با شخص محسن صفايی فراهانی اقدام کنند. از ايشان دعوت می‌کنم اگر ادعايی دارند به مناظره بيايند.
همانظور که چند ماه قبل در برنامه نود هم اعلام کردم آمادگی کاملی دارم با شخص ايشان مناظره‌ای ترتيب دهم تا معلوم شود، من ثروت اندوز هستم يا ياران ايشان از کنار جنگ ثروت اندوزی کرده‌اند و امروز در خانه‌های چند ده ميلياردی زندگی می‌کنند.
يابد مشخص شود من رانت‌خواری کرده‌ام يا ياران صميمی ايشان بجای همراهی با جبهه‌ها به دنبال ثروت اندوزی رفته بودند. بايد برای مردم مشخص شود که ياران ايشان از رانت‌های حکومتی استفاده کرده‌اند يا من. امروز بازهم می‌گويم پس از ۲۹ سال مديريت ارشد در کشور اگر حقوق کارمندی من قطع شود، امکان امرار معاش ندارم. آقای احمدی‌نژاد بايد در مناظره‌ای شرکت کنند و اگر برصدافت گفته‌های خود اطمينان دارند به دفاع از ادعاهايشان بپزدازند. برای مردم بايد روشن شود که رئيس‌جمهور سالمی داشته‌اند يا تنها می‌خواهند با عوام‌فريبی ذهن مردم را منحرف سازند. اگر آقای احمدی نژاد حاضر نشوند در مناظره تلويزيونی شرکت کنند بايد در صدافت تمامی گفته‌های ايشان شک کرد. مردم بايد بدانند چه اطلاعاتی را از ايشان کسب می‌کنند.
قائم مقام وزارت صنايع سنگين در دولت مهندس موسوی افزود: صراحت لهجه و گفتارم نه برای روزنامه‌نگاران، نه مديران دولتی و نه برای مردمی که حرف‌هايم را می‌خوانند يا می‌شنوند، پنهان نمانده است. آقای احمدی نژاد از اينکه منتقد مدام دارند، بسيار ناراحت هستند. بارها گفته‌ام و با دليل مستند اثبات کرده‌ام مديريت دولت نهم مديريت قانون‌گريزی است. ايشان ناراحت شده‌اند که طی ۴ سال گذشته منتقدی دائمی دارند و اشتباهات ايشان را مانيتور می‌کند و برملا می‌سازد. ايشان از چنين اتفاقی برآشفته شده‌اند. آقای احمدی نژاد ناراحتی خود را نتوانسته است پنهان کند. تصور می‌کنم برای مردم روشن شده که آيا آقای احمدی نژاد صداقت دارند و يا ساير افرادی که در اين مملکت زحمت کشيده‌اند.
آقای احمدی نژاد بدعت بسيار بدی را گذاشتند و به شيوه‌ای بيان داشتند که تمام کسانی که طی سی سال گذشته در ايران زحمت کشيده‌اند، امکان فسادشان وجود دارد. اين به معنای زير سؤال بردن جمهوری اسلامی است. ايشان می‌گويند در تمامی سال‌های گذشته فسادهای بسياری در کشور وجود داشته است و دولت‌ها نتوانسته‌اند با اين فسادها مبارزه و مقابله کنند. آقای احمدی نژادی که ادعا کرده بود، قصد دارد با فساد اقتصادی و مافيا مقابله کند، ای کاش طی ۴ سال گذشته نام يک‌نفر را افشا می‌کرد. ای کاش ايشان به جای شعار دادن طی ۴ سال يک پرونده را رو می‌کرد. ايشان نهادهای بازرسی و نظارتی را در اختيار دارد و اين نهادها می‌توانند، مستندترين مداراک را در اختيار رئيس دولت قرار دهند. ايشان می‌توانستند از وزارت اطلاعات بخواهند در مورد مفاسد اقتصادی به ايشان اطلاعات بدهد. اما در تمام ۴ سال گذشته ايشان تنها به شعار دادن بسنده کرد و تنها گفت می‌خواهد مبارزه کند ولی حتی يک پرونده را به دادگاهی اراجاع نداد. آقای احمدی‌نژاد نمی‌گويد چگونه وزيری با مدرک تحصيلی تقلبی را به ملت ايران هديه داده است. ايشان نمی‌گويند چگونه وزيری را انتخاب کرده‌اند که در تمام دوران جنگ در سپاه و در ظرف بيست سال گذشته بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان ثروت اندوزی کرده است. وزير کابينه ايشان با کدام معاملات چنين ثروتی را کسب کرده است؟ رانت در اختيار چه کسانی بوده است؟ آقای احمدی‌نژاد پيش از آنکه ديگران را متهم کند بايد در زندگی اطرافيان خود بازنگری کند. ايشان در زمان انتخابات گذشته و کنونی هزينه‌های گزافی کرده‌اند. منابع اين امور از کجا تامين می‌شود؟ اگر بين مردم چک پول توزيع می‌شود، منابع آن از کجا تامين می‌شود؟ چه کسانی حاضرند چنين برای ايشان هزينه کنند؟ اين افراد به چه اميدی هزينه می‌کنند؟ آقايان ادعا می‌کنند برای حفظ اسلام در تلاشند. آيا تنها اين افراد و ياران ثروتمندشان نگران حفظ اسلام هستند. پول دادن در روستاها و شهرها و توزيع سيب زمينی از مال و ثروت ايشان صورت می‌گيرد و يا از منابع افراد ديگر هزينه می‌شود؟ اگر چنين است انگيزه اين افراد برای چنين هزينه‌هايی چيست؟ تصور می‌کنم اين مسؤوليت قوه قضاييه است که به اين موضوع رسيدگی کند. قوه قضاييه بايد زندگی ياران آقای احمدی‌نژاد را بررسی کند و زندگی ما را نيز بررسی کند تا معلوم شود ما ثروت اندوزی کرده‌ايم يا ياران ايشان.





















Copyright: gooya.com 2016