شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شعار مرگ بر دیکتاور و حجاب اختیاری در راهپیمایی حامیان کروبی در خیابان ولی عصر، ادوارنیوز

صدها تن از دانشجویان مطالبه محور حامی کروبی عصر جمعه با برگزاری راهپیمایی از میدان ونک تا میدان تجریش تهران به فضای انتخاباتی حاکم بر این شهر شکل جدیدی دادند. در روزهای گذشته حامیان کاندیداها تنها در میادین تهران تجمع و یا از کاروان های اتومبیل استفاده می کردند اما دانشجویان مطابه محور حامی کروبی که در میان آنان فعالان دانشجویی تازه آزاد شده پلی تکنیک،دانشجویان ستاره دار دانشگاه های مختلف و فعالان جنبش زنان ،روزنامه نگاران و فعالان سیاسی حامی کروبی دیده می شدند با حرکت از میدان ونک به سمت میدان تجریش پلیس را مجبور کردند تا نیمی از خیابان ولی عصر را به راهپیمایی آرام آنان اختصاص دهد. این راهپیمای به دعوت ستاد شهروند آزاد(مطابه محوران حامی تیم کروبی-کرباسچی)بر گزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تظاهرکنندگان در طول این راهپیمایی کم سابقه با شعار« کروبی-کرباسچی،نه یک تدارکاتچی» و «حامی دانشجویان،حمایتت می کنیم» رای خود را به مهدی کروبی اعلام کردند.

با این حال شعارهای سر داده شده تنها محدود به تبلیغ برای یکی از کاندیداها محدود نشد و دانشجویان با فریادهای «مرگ بر دیکتاتور»،« مرگ بر استبداد»،«توپ،تانک،بسیجی،دیگر اثر ندارد»، با استفاده از فضای انتخابات حرکتی کم سابقه در سال های اخیر را در شهر تهران سازمان دادند.

تظاهرکنندگان همچنین با شعار«اگر تقلب بشه/ایران قیامت میشه» و همچنین شعارهایی بر ضد دبیر شورای نگهبان و برخی نهادهای امنیتی-نظامی،در خصوص احتمال تقلب هشدار دادند.

تظاهرکنندگان همچنین درمسیر خود در برابر سازمان صدا و سیما تجمع کردند و نسبت به عملکرد صداسیما و مخصوصا بخش خبری بیست و سی اعتراض کردند.

شعار آزادی حجاب و برابری حقوق زنان از دیگر شعارهای اصلی این راهپیمایی چند ساعته بود.

گفتنی است پلیس و ماموران امنیتی به رغم عدم برخورد با تظاهرکنندگان، با مسدود کردن مسیرهای اطراف تظاهرکنندگان تلاش داشتند از روبرو شدن مردم با آنها جلوگیری کنند.





















Copyright: gooya.com 2016