شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير کل اطلاعات و اخبار خارجی سيما: ۲۰۰ ميليون مخاطب بيننده مناظره احمدی‌نژاد و موسوی، قلم

قلم - مديرکل اطلاعات و اخبار خارجی سيما با اشاره به پخش مناظره‌ی تلويزيونی ميرحسين موسوی و محمود احمدی‌نژاد از شبکه‌های پرس تی وی، العالم و الجزيره عربی و انگليسی، پيش بينی کرد که در مجموع ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميليون بيننده در داخل و خارج از کشور بيننده تمامی يا بخش‌هايی از اين مناظره بوده باشند.

به گزارش قلم‌نيوز، حسن عابدينی درباره پخش مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی از تلويزيون خاطرنشان کرد: با توجه به اين‌که مناظره‌های نامزدهای دهمين انتخابات رياست جمهوری برای نخستين‌بار است که پخش می‌شود و با توجه به اين که برای نخستين بار است که چنين گفت‌وگوهای صريحی صورت می‌گيرد، اين برنامه‌ها موردنظر بسياری از دست‌اندرکاران رسانه‌های خارجی و داخلی بوده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در حوزه رسانه‌های فرامليتی، مناظره‌های نامزدهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری مورد توجه ويژه‌ای قرار گرفته و در اين بين مناظره‌ی آقايان محمود احمدی‌نژاد و ميرحسين موسوی بيش از ساير مناظره‌ها مورد توجه بوده است.

به گفته وی، علاوه بر شبکه سه سيما، شبکه‌های پرس‌تی‌وی و العالم نيز به زبان‌های انگليسی و عربی اين مناظره را پخش کردند. هم چنين شبکه‌های الجزيره انگليسی و عربی نيز به نقل از شبکه‌ی پرس‌تی‌وی و العالم اين مناظره را به صورت زنده به روی آنتن برد.

وی هم چنين يادآور شد که شبکه‌های سی‌ان‌ان‌، العربيه، اسکانيوز، يورونيوز، فرانس ۲۴، بی‌بی‌سی‌ و شبکه‌هايی مانند روسيه اليوم و راشيا تودی شبکه‌های فرامليتی بودند که در بخش‌های خبری خود بخش‌هايی از اين مناظره را پخش کرده‌اند.

عابدينی سپس گفت: شبکه‌های ملی چون ان‌اچ‌کی ژاپن، سی‌سی‌تی‌وی چين و شبکه‌های کشورهای عربی نيز به فراخور سياست‌هايی که داشتند بخش‌هايی از مناظره‌ی محمود احمدی‌نژاد و ميرحسين موسوی را به روی آنتن بردند.

مدير کل اطلاعات و اخبار خارجی سيما پيش‌بينی کرد: با توجه به مخاطب گسترده‌ای که شبکه الجزيره انگليسی و عربی و هم چنين شبکه‌های العالم و پرس‌تی‌وی دارند، می‌توان در برآوردی اوليه گفت که حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون تن در خارج از کشور تمام مناظره يا بخش‌هايی از آن را به تماشا نشسته‌اند و اين ميزان جدا از تعداد مخاطبان بخش‌های خبری است که شبکه‌های خارجی با پخش بخش‌هايی از اين مناظره به خود جلب کردند.

حسن عابدينی هم چنين در پاسخ به پرسش ايسنا در خصوص تعداد مخاطبان اين مناظره در داخل کشور، گفت: با توجه به اين‌که بخش‌های فنی صداوسيما اعلام کرده‌اند که ۱۲ ميليون گيرنده از سينگال شبکه سه استفاده کرده‌اند اگر هر گيرنده را خانواری شامل چهار نفر در نظر بگيريم، می‌توان بيننده‌ای ۵۰ ميليونی را برای برنامه مناظره محمود احمدی‌نژاد و ميرحسين موسوی تخمين زد.

وی هم چنين اعلام کرد که شبکه سه سيما برای پخش اين مناظره به دليل آن‌ که هيچ‌گونه اختلالی در کار به وجود نيايد از هر دو سيستم ماهواره‌ای و زمينی استفاده کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: صداوسيما برای پخش اين برنامه‌ها از چند شيوه به طور همزمان استفاده کرد تا سينگال‌رسانی با دقت و تضمين صددرصدی صورت گيرد.

اين کارشناس رسانه و خبر در پاسخ به اين پرسش که آيا آمار دقيقی از تعداد بينندگان برنامه‌های انتخاباتی و ميزان رضايت‌مندی آن‌ها می‌توان ارائه داد؟ گفت: بعد از قانونی‌شدن تبليغات و موج سراسری که در شور و نشاط انتخاباتی شکل گرفت من فکر می‌کنم رضايت‌مندی از برنامه‌های صداوسيما خوب است و من کسی را نديده‌ام که به طور مستدل ابراز کند ما از برنامه‌های نامزدها مطلع نيستيم.





















Copyright: gooya.com 2016