شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جديد دفتر هاشمی رفسنجانی: زير پا گذاشتن سوگند رئيس جمهوری توسط احمدی نژاد، ايلنا

- در اين مقطع از همه علاقه‌مندان درخواست می‌شود برای نقش بر آب کردن توطئه ايجاد بلوا و آشوب و درگيری و امنيتی کردن فضای انتخاباتی از هر گونه اقدام شتاب‌زده و عجولانه خودداری شود.


دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: با توجه به نقض صريح قانون اساسی و زير پا گذاشتن سوگند رئيس‌جمهوری اسلامی در برنامه مناظره بين آقايان موسوی و احمدی‌نژاد در سيمای جمهوری اسلامی به طور قطع و يقين موارد اتهامی از طريق مراجع قانونی و ذی‌صلاح مورد پيگرد قرار خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا دفتر آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در بيانيه ای توضيحاتی در خصوص مناظره مير حسين موسوی و محمود احمدی نژاد ارائه کرد.
متن کامل اين بيانيه بدين شرح است:
ملت عزيز و آگاه و با شعور ايران:
همانگونه که مستحضريد در جريان مناظره آقای مهندس موسوی و احمدی‌نژاد مطالب خلاف واقع و سراسر کذب عليه رئيس مجلس خبرگان رهبری و خانواده وی مطرح شد، در اين مدت مراجعات گسترده‌ای به دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد و طی آن بسياری از علاقه‌مندان خواستار تجمع و تحصن در حمايت از حضرت آيت‌الله هاشمی رفسنجانی بودند که ضمن تشکر و قدردانی از همه مردم آگاه و هوشيار لازم است نکاتی به اطلاع عموم رسانده شود:
۱-بر هيچ ايرانی شريف و غيوری نقش برجسته هاشمی رفسنجانی از پيش از انقلاب تاکنون و در حساس‌ترين مراحل نهضت حضرت امام خمينی پوشيده نيست، نقشی که اساس آن بر حفظ نظام اسلامی و تقويت و تثبيت پايه‌های رکين انقلاب اسلامی استوار است و لازمه انجام اين مسووليت صبر و تحمل و فداکاری برای اين نظام است.
۲-همانگونه که در طول تاريخ انقلاب اسلامی بارها شاهد جانفشانی هاشمی رفسنجانی در تبعيت از ولايت‌فقيه بوده‌ايم لازم است بار ديگر تاکيد شود نظر و خواست کسانی که به تهمت و افترا به مقامات عالی رتبه کشور روی آورده‌اند ايجاد بدبينی و ياس و سياه‌نمايی به تاريخ انقلاب است و هدف عمده آنها در اين مقطع نااميد کردن مردم برای حضور گسترده و باشکوه در پای صندوق‌های رای می‌باشد چرا که اين افراد موفقيت خود را در حضور حداقلی مردم و نهايتاً غلبه اقليت بر اکثريت می‌دانند، لذا از همگان درخواست می‌شود با عنايت به فرمايشات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم و ايجاد آرامش با حضور گسترده برگ‌زرين ديگری را به تاريخ پرافتخار انقلاب بيافزايند.
۳-با توجه به نقض صريح قانون اساسی و زير پا گذاشتن سوگند رئيس‌جمهوری اسلامی در برنامه مناظره ۱۳/۳/۸۸ در سيمای جمهوری اسلامی به طور قطع و يقين موارد اتهامی از طريق مراجع قانونی و ذی‌صلاح مورد پيگرد قرار خواهد گرفت. اما در اين مقطع از همه علاقه‌مندان درخواست می‌شود برای نقش بر آب کردن توطئه ايجاد بلوا و آشوب و درگيری و امنيتی کردن فضای انتخاباتی از هر گونه اقدام شتاب‌زده و عجولانه خودداری شود.





















Copyright: gooya.com 2016