شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کردان: هيچ‌گاه خود را دکتر معرفی نکردم! افشاگری می‌کنم! فارس

علی کردان پس از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی طی نامه‌ای خطاب به رييس سازمان صداوسيما، از ضرغامی خواست تا فرصتی برای پاسخگوی به وی اختصاص دهد.

علی کردان وزير سابق کشور با اشاره به به نامه خود خطاب به رياست سازمان صدا و سيما اظهار داشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«در اين نامه خطاب به ضرغامی گفته‌ام با توجه به اين که اينجانب به خاطر رضای خداوند از ورود به مباحث مناقشه برانگيز پرهيز داشته و دارم،‌ اما اکنون که آقای موسوی در مناظره زنده تلويزيونی اتهاماتی بی‌اساس به اينجانب وارد کرد از جنابعالی تقاضا دارم فرصتی را برای اينجانب اختصاص دهيد تا به پاسخگويی مستند درباره آن بپردازم».

کردان افزود: «بنده ۳۰ سال در مناصب مهمی در کشور خدمت کرده‌ام و اگر در اين سالها به دنبال تهيه مدرک غير واقعی بودم به راحتی برايم امکان پذير بود اما من بر خلاف کسانی که بعد از بازگشت از هامبورگ آلمان و در جريان تصدی مسئوليت يکی از روزنامه‌های مشهور در اوايل سالهای ۶۰ و سالهای تصدی مسئوليت کتابخانه ملی خود را بر خلاف واقع به عنوان دکتر معرفی کردند و در جريان انتخابات سال ۷۶ وزارت علوم آقای هاشمی رفسنجانی در اطلاعيه‌ای رسمی دروغ بودن ادعای اين کانديدای مطرح را تکذيب کرد، بنده هيچگاه خود را "دکتر" معرفی نکرده و از همان ابتدا هم اعلام کردم که دکترای صادره افتخاری می‌باشد و طبق شکايتی که بنده از موسسه صادرکننده مدرک به قوه قضاييه کردم آنها به صراحت نحوه و سير طبيعی دريافت مدرک افتخاری را مورد تاييد قرار داده و تخلف صورت گرفته را متوجه موسسه صادر کنننده دانسته و اينجانب را از هر گونه سوء نيت مبرا دانستند».

وی با اشاره به منظره انتخاباتی ميان محمود احمدی‌نژاد و ميرحسين موسوی، خاطر نشان کرد: «آقای موسوی در عين حال که در مناظره با رئيس جمهور محترم از رعايت انصاف و حيثيت ديگران سخن می‌گفت اما بر خلاف ادعاهايش بر وجود شهروند درجه يک و دو صحه گذاشت و اتهاماتی غير منصفانه و نادرست به اينجانب وارد کرد که من ضمن تشکر از آقای موسوی که اين فرصت را برای من فراهم کرد از رياست سازمان صدا و سيما تقاضا دارم وقتی برای اينجانب در نظر بگيرد تا ضمن دفاع از اتهامات وارد شده به افشای رفتار افراد و حاميان متعهد جناب آقای موسوی که دارای مدرک مجهول و خريداری شده در دولتهای قبلی هستند، بپردازم».

کردان همچنين تصريح کرد: «اينجانب در انتخابات جاری هيچ گونه فعاليتی ندارم و تنها به عنوان يک شهروند در انتخابات شرکت کرده و رای خواهم داد».





















Copyright: gooya.com 2016