شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار کارکنان وزارت کشور نسبت به دستکاری در آرای مردم، خرداد نو

جمعي از كاركنان وزارت كشور با انتشارنامه اي سرگشاده نسبت به تغيير و دستكاري آرا مردم در ستاد انتخابات كشور هشدار دادند .

در اين نامه كه رونوشت آن به رياست مجلس خبرگان رهبري ،رياست مجلس شوراي اسلامي ،رياست قوه قضائيه ، رياست كميته صيانت ار آرا مردم ،مسئول بازرسي دفتر مقام معظم رهبري ،رياست سازمان بازرسي كل كشور وكانديداهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ارسال شده آمده است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينجانبان از كاركنان متعهد ، متخصص و ايثارگر وزارت كشور ، با سابقه كارشناسي و مديريتي در برگزاري انتخابات متعدد ، بعضا از دوره هاي آيت الله خامنه اي ، آيت الله هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام و المسلمين خاتمي اعلام مي نماييم ؛ از سلامت انتخابات كنوني به دلايلي كه شرح خواهيم داد ، احساس خطر مي كنيم . اهداف و برنامه ريزي در ستاد انتخابات كشور ، به طور آشكار و متقني به سمت صيانت و سلامت از آراء مردم در انتخابات 22 خرداد 88 پيش نمی رود ، اين موضوع نيز در برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در روز جمعه 24 اسفند 86 به نحوي شاهد آن يوده ايم ، اما از بيم و هراس آينده شغلي خود دم فرو بستيم ، وليكن دچار عذاب وجداني شده ايم كه هنوز ادامه دارد ، هم اكنون آن شرايط .و فضاي ناسالم به وضوح قابل درك ، مشاهده و به مراتب بدتر از آن زمان است و اين مشكل اساسي را تعدادي از كارشناسان اصيل و باوجدان وزارت كشور در ستاد انتخابات كشور و يا وزارتخانه فعال هستند ، بدان اذعان دارند ، اما متاسفانه با دلي پرخون جز اطلاع رساني پر بيم و هراس ، كاري از دستشان بر نمي آيد . ( هرچند كه مي دانيم پس از انتشار اين مطلب آقايان به تكذيب آن خواهند پرداخت ) در اين جا فضايي امنيتي تيره ، تاريك ، غير شفاف ، و غير كارشناسي كه هرگز در طول تاريخ برگزاري انتخابات شاهد آن نبوده ايم ، روح و روان ما را آزرده و خواب را بر ما حرام كرده است .

اينجانبان دوستداران نظام ، انقلاب ، رهبري و ميهن عزيزمان ، مصرانه اعلام مي نماييم ، قبل از آن كه خداي ناخواسته حادثه اي فراگير را در كشور شاهد باشيم و موقعيت نظام جمهوري اسلامي ، وحدت مردم ، انسجام و يكپارچگي كشور به خطر افتد كه در آن صورت مهار آن مشكل ، چه بسا غير ممكن با شد ، به نجات وضع موجود در ستاد انتخابات كشور بشتابند ، اميدواریم كه مسئولين امر با ابراز قانوني و پي گيري هاي لازم، آراء مردم كه در حقيقت سرنوشت آينده كشور است ، صيانت و پاسداري بعمل آورند ، تا در پيشگاه خداوند متعال و مردم شريف ايران سربلند باشند و اين نظام براي چهار سال آينده در عرصه هاي داخل يو خارجي سرافراز و سربلند باشد و از همين جا مصرانه و عاجزانه تاكيد مي كنيم : ناظرانی از كميته صيانت از آراء مردم به اتفاق نمايندگاني از دفتر بازرسي بيت مقام معظم رهبري و سازمان بازرسي كل كشور را درون " اتاق تجمبع آمار " در ستاد انتخابات كشور كه اكنون به فرمان فردي غير وزارت كشوري به نام سيد حسن ميردامادي است ، بفرستيد تا با حضور مستمر و آني . نگهبان آراء مردم باشند " انشاءالله

ما در حالي ايام شهائت فاطمه(س) را سپري مي كنيم كه در ابتداي ورود به بيستمين مراسن سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني ( ره ) ، شاهد حوادث خونباري در زاهدان هستيم . حوادثي كه دل هر مسلماني را به در آورد عمليات تروريستي ، اما به اصطلاح استشهادي براي از بين بردن مسلماني ديگر ، رويدادي كه انجام آن در تاريخ اين مرز و بوم بي سلبقه بوده است. ضمن تسليت به خانواده هاي داغدار آن حوادث شوم و سپاسگذاري از خداوند براي ختم به خير عميات بمب گذاري در هواپيماي مسافربري اهواز – تهران ، مطالب زير به استحضار هم ميهنان ععزيز و مسئولين گرامي رسانده مي شود :


1-اين مطالب تنها بخشي آشكار ار عملكرد مسئولين و مديران رده بالاي مجريان و هيئت نظارت بر انتخابات است كه متعهدند در روز 22 خرداد 88 چهار انتخابات هم زمان شامل ؛ دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و در برخي از استانها ؛ انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان ، مجلس شوراي اسلامي . ميان دوره اي شوراهاي اسلامي شهر و روستا را در عين صحت و سلامتي برگزار کنند .

2-بعد از ريزش شديد آراء يكي از كانديداها و نا اميدي يارانش و نيز كاهش درصد آراي مشاراليه در نظر سنجي هاي معتبر دولتي دراوايل اردبهشت ماه سال جاري ، يكي از آقايان اساتيد حوزه و رئيس موسسه آموزشي در قم كه اتفاقا " زماني مباحث فلسفه سياسي را درنماز جمعه تهران مطرح مي كردند ، در جلسه محرمانه اي با تفسير به رأي سوره بقره آيه 249 " خواهان " تغيير آرا " به نفع كانديداي اقليت مي شود و مي گويد : " اگر كسي رئيس جمهور شود و ارزشهاي اسلامی كه اكنون در لبنان ، فلسطين و ونزوئلا و ديگر نقاط جهان منتشر شده آسيب ببيند ، رأي دادن به او جايز نيست و حرام است ؛ هم خودمان نبايد راي بدهيم و هم بايد مردم را هوشيار كنيم كه راي ندهند ، ولا غير . بر شما مسئولين انتخابات ، هر امري واجب است "

3-ايشان ضمن گلايه شديد از برخي نامزدها ادامه دهد : " كساني كه اصلا صلاحيت اخلاقي و قانوني ندارد ، بريزيد دور " و تاكيد مي كند : " بالاترين وظيفه آن است كه آنچه را درحال از دست دادن هستيد برگردانيد ."

همانطور كه در مطالب بالا به نقل از يكي از مدعوين جلسه بدست آمد ؛ حكم شرعي " تغيير آراء" در انتخابات صادر شده است . در اين شرايط سرانجام انتخابات رياست جمهوري 88 چه خواهد شد ؟!

4-اكنون طوفان انتخابات ، با ياري مير حسين منزه ، كروبي غيرتمند و رضايي شجاع ، از اين استان به آن آستان ، از اين شهر به آن شهر، از اين روستا به آن روستا و از اين ده به آن ده به سرعت برق و باد وزيدن گرفته است . اين طوفان دشمن پليدي ها ، در حال از بيخ و بن كندن دروغگويي ها ، نيرنگ ها و فريب دادن هايي است كه چهار سال تمام بي وقفه و خستگي ناپذير در جاي جاي اين سرزمين پهناور زيبا ، شخم زده و پاشيده شد، و با سفرهاي پي در پي ، دوباره و سه باره ، آن پليدي ها و امر به مشتبه شدن ها را بارور و آبياري كردند . الحق ، ريشه كن كردن اين زشتي ها در ايران و پاك كردن چهره كدر ايرانيان در جهان ، چه كار سخت و بار امانتي طاقت فرساست ، پس اكنون بايد براي ياري و حفاظت آراء در خطر مردم ، خروشيد و جوشيد .

5-بعد از اين جلسه مهم بود كه آقايان مسوول ، جان تازه اي در كالبدشان دميده شد و سرزنده ، بانشاط و بدون دغدغه وجداني به ترفندها و حيله هاي به اصطلاح شرعي برا ي" تغيير آرا " مردم شريف مان متوسل ميشوند . ابتدا آن مسوول درس خوانده مكتب چرچيل دكتراي هوا و فضا ، كه ديگر خالي از عذاب وجدان شده ، دست بكار شد و تعدا شعب اخذ آرا را كه در روز 24 فروردين 88 اعلام كرده بود : " بيش از 48 هزار عدد است " در روز 23 ارديبهشت ماه به " 45 هزار و 758 مورد " تقليل داد ، همچنين تعداد واجدان شرايط در انتخابات رياست جمهوري را 46 ميليون و 200 هزار نفر اعلام كرد . اين آمار در حالي بيان شد كه قبلا جداول مركز آمار ايران حدود 51 ميليون و 300 هزار نفر را واجد شرايط راي دادن دانسته بود .

6-همين آبروريزي باعث شد كه آقاي دكتر محمد مدد ، رييس مركز آمار ايران تا مرز بازنشستگي پيش رود ، مديري كه مي توانست نام نيكي در تاريخ سياسي كشور با پافشاري بر حق 5 ميليون راي دهنده از خود برجاي گذارد ، چنين نكرد و بلافاصله در جريان جلسه شرعي انتخابات قرار گرفت ، سپس تهديد و توجيه شد ، بنابراين مسئولين شرعي بيان آمار واقعي از او ساقط و سرانجام در 5 ارديبهشت ماه 88 در همايش استانداران سراسر كشور كه در وزارت كشور برگزار شد ، گفت « آمار تعداد افراد واجد شرايط راي دادن در انتخابات رياست جمهوري 46 ميليون 200 هزار نفر است » و اين جمله هم چون درفشي بود كه اين مسئول بي مسئول ، بر روح و روان آزاد مردان ايراني فرو كرد .

آقاي مدد براي حفظ چند صباح پست خود ، چه ساده لوحانه ترفند و حيله تيم حرفه اي " تغيير آراء " را با اين جمله خود رسوا كرد : «اين آمار 46 ميليون و 200 هزار نفري پس ازجلسات مشترك مركز آمار ايران ، سازمان ثبت احوال و وزارت كشور مشخص شد .»

پس از اين جلسه توجيهي ، قال 5 ميليون راي دهتده ايراني را چنين عمروعاصانه از صفحه سياسي كشور كندند ، سپس تشكيل كميته صيانت از آراء مردم كه از سوي ياران و معتمدان نزديك حضرت امام (ره) و دلسوزان و معتقدان به نظام مقدس جمهوري اسلامي پيشنهاد شده بود را داراي وجهه قانوني ندانستند، فقط در خصوص حضور نمايندگان كاندیداها يا احزاب در شعب آراء ، رييس ستاد انتخابات با منت و تهديد گفت: «اين موضوع پيش بيني نشده ، اما اين افراد فقط ناظرند و حق هيچگونه دخالت جز گزارش دادن به هيئت نظارت يا اجرايي ندارند وگرنه از پاي صندوقهاي رأي بيرون رانده مي شوند .»

7-ترفند ديگري براي تغيير آراء مردم بنا به متن يكی از صورتجلسات ستاد انتخابات كشور ، در اين دوره از انتخابات ، براي هر صندوق آراء دوعدد مهر تعريف شده است ، بعلاوه ده درصد اضافه كلان شهرها و صندوق هاي سيار كه اين موضوع البته امري شبه انگيز است .

8-يعني اگر تعداد شعبه اخذ راي براي كل كشور 45 هزار و 758 شعبه ( به گفته رييس ستاد انتخابات ) وتعداد مهر آماده براي هر صندوق دو عدد باشد ، سر جمع كل مهرها 91 هزار و 516 مي شود ، حال اگر 10 درصد ديگر را كه براي كلان شهرهاي آماده ، شده در نظر یگیریم يكصد هزار و 667 عدد مي شود ، كه مهيا كردن اين تعداد مهر انتخاباتي امري بي سابقه است . مطلعان انتخابات نيك مي دانند كه قبلا برای هر صندوق راي ، تنها يك مهر كه آن هم ، حكم كيميا را داشت ، موجود بود ، اما اكنون چنين نيست .

9-چاپ 12 ميليون تعرفه اضافي قابل تامل است . بنا به رويت صورتجلسه اي ديگر ، اكنون بيش از 58 ميليون تعرفه براي 46 ميليون و 200 هزار واجد شرايط چاپ رسيده است ، در حالي كه رييس ستاد انتخابات كشور در گفت و گو با رسانه هاي جمعي در تاريخ 6 خرداد 88 اعلام كرد :« حدود 57 ميليون برگ راي براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري چاپ شده است .» براين اساس ، اگر اسناد موجود را ملاك قرار دهيم ، در اين بخش از نامبرده ( مجري و امانتدار انتخابات )براي بيش از يك ميليون تعرفه دورغ گفته شده است . بدين ترتيب براي معادل 5/38 درصد از كل واجدين شرايط تعرفه اضافي چاپ شده است.

10-فرمول " تغيير آراء" آقايان از فرمول مشاركت حداقلي مردم تبعيت مي كند ، اما اگر سطح مشاركت مردم افزايش يابد ان شاءالله چنين است و يا شاهد حضور نمايندگان كانديداها يا دستگاههاي نظارتي هم چون سازمان بازرسي كل كشور در ستاد انتخابات كشور خصوصا " اتاق تجميع آمار " باشيم ، نقشه آنان كارساز نخواهد شد . دليل كمتر اعلام كردن شمار واجدين شرايط ، پيش بيني پرشور نشدن انتخابات و به طبع شركت كم مردم درانتخابات بود تا با وارد كردن آراء غير مردمي ، هم ميزان مشاركت را بالا برده باشند و هم موقعيت حاكمان فعلي را تثبيت نمايند ، در حالي كه الحمدالله فضاي انتخابات كنوني ، حضور پر شور و گسترده مردم را نشان مي دهد و اين نيز از وعده هاي خداوند قادر است كه م يفرمايند " و مكروا و مكرالله و الله خيرالماكرين "ورق برخواهد گشت





















Copyright: gooya.com 2016