دوشنبه 18 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افتتاح راه‌آهن کرمان – زاهدان برهم خورد و احمدی‌نژاد به زاهدان نرفت، قطار، نرسيده به زاهدان دچار مشکل شد، ايلنا

به دليل نيمه کاره بودن راه‌آهن از بم تا زاهدان قطار آزمايشی در منطقه شورگرد دچار مشکل شد اما آقايان اصرار داشتند حتماً اين کار انجام گيرد اما ديگر از روی اين راه آهن قطاری حرکت نخواهد کرد تا پروژه تکميل شود.


داستان افتتاح پروژه‌های نيمه تمام وزارت راه وترابری از کليشه بودن هم در اين روزها گذشته سرانجام اين وزارتخانه آخرين پروژه خود را برای افتتاح صوری آماده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار بود صبح امروز راه اهن ۵۴۶ کيلومتری کرمان – زاهدان با حضور رئيس جمهور و وزير راه و ترابری افتتاح شود اما قطاری که قرار بود به طور آزمايشی از ريل‌های اين راه آهن عبور کند ظاهراً قطار مربوطه پس از حرکت به سمت تهران در منطقه شورگرد به دليل وجود ماسه بادی در زير ريلها دچار مشکل شد و به مراسم افتتاحيه نرسيد و به همين دليل محمود احمدی نژاد و حميد بهبهانی برنامه پرواز خود را به زاهدان لغو کردند.
يک منبع آگاه به ايلنا خبر داد: اين مراسم بدون آنکه قطاری از روی ريل‌های اين راه آهن عبور کند با حضور مديرعامل شرکت ساخت و توسعه‌های زيربناهای کشور و استاندار زاهدان برگزار شد.
وی افزود: راه آهن کرمان – بم – زاهدان که قسمت بم – زاهدان آن باقی مانده بود در حالی به بهره‌داری می‌رسد که هنوز ايستگاه‌های آن آماده نيست و ايستگاه زاهدان با مشکلات بسياری مواجه است و حتی گفته شده تونل‌های اين مسير بتن نشده است و حتی يکی از تونل‌های آن ريزش پيدا کرده است.
به گفته وی تونلی ريزش کرده بخاطر آنکه قطار از کنار آن عبور کند کنارگذر زده‌اند که اين کار برای راه آهن استاندارد نيست. چراکه کنارگذر زدن برای آزادراه خارج تصور نيست اما برای راه آهن اين مساله سابقه ندارد. اين راه آهن نيز مانند راه آهن اصفهان – شيراز نيمه کاره است و چندماهی برای بهره‌برداری زمان نياز دارد.
وی تصريح کرد: امروز نيز به دليل نيمه کاره بودن راه آهن از بم تا زاهدان قطار آزمايشی در منطقه شورگرد دچار مشکل شد اما آقايان اصرار داشتند حتما اين کار انجام گيرد از اين رو ديگر از روی اين راه آهن نيز قطاری حرکت نخواهد کرد تا پروژه تکميل شود.
گفتنی است که چند روز پيش نيز هم راه آهن اصفهان – شيراز که به طور نمايشی افتتاح شده بود فعلاً قابل استفاده و تردد نيست.





















Copyright: gooya.com 2016