شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ستاد اصلاح طلبان: مسير انتخابات را تغيير دادند، سازماندهی گسترده برای برخورد با مردم

رئيس ستاد اصلاح طلبان حامی ميرحسين موسوی (ياران خاتمی) از سازماندهی گسترده ای برای برخورد با مردم خبر داد و در عين حال توصيه کرد که مردم از خود خويشتن داری نشان دهند

محسن امين زاده طی ارزيابی نتايج انتخابات اعلام کرد : نظر همه ما در خصوص نتيجه دهمين انتخابات رياست جمهوری همان ارزيابی مهندس موسوی است که در بيانيه خود خطاب به ملت شريف ايران ابراز نموده است. وی که با سايت اصلاح طلبان گفتگو ميکرد افزود مهندس موسوی اين انتخاب را يک بازی بزرگ و تقلب گسترده تعريف کرده که نهايتا نتيجه کار متعارض با همه اطلاعاتی است که در باره رای مردم دريافت ميشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس ستاد اصلاح طلبان در پاسخ به اين پرسش که از چه زمانی احساس کرديد شرايط به گونه ی ديگری رقم ميخورد پاسخ داد: "از رفتار ستاد انتخابات کشور با نمايندگان مهندس موسوی ما متوجه شديم که اتفاقاتی نگران کننده در پيش است. تغيير محل نمايندگان کانديداهای رقيب احمدی نژاد، ندادن کارت به آنها، ايجاد موانع برای حضور آنان و نهايتا قطع امکانات ارتباطی اين افراد از طريق پيام های کوتاه و تلفن همراه نشانه هايی بود که حکايت از تحولات ناگوار ميداد. او همچنين اضافه کرد خبرهايی در باره جابجايی گسترده صندوق های رای و اقدامات کاملا جهت دار برگزارکنندگان انتخابات دريافت کرديم که مويد اين مساله بود که ما نگران نتايج انتخابات باشيم."
امين زاده يادآور شد از بعد از ظهر روز جمعه اقدامات نگران کننده تر شد چنانکه سايت های حامی ميرحسين موسوی يکی پس از ديگری فيلتر شدند، لباس شخصی ها مسلح حملاتی را به ستادهای حاميان موسوی حمله کردند چنانکه حمله مسلحانه به ستاد اصلاح طلبان حامی ميرحسين موسوی و سپس ستاد مرکزی مهندس موسوی همه حکايت از شکل گيری يک اقدام شبه کودتا در انتخابات داشت. وی اضافه کرد از حوزه های رای گيری خبرهای متعددی از تخلفات گسترده واصل ميشد، همچنين کمبود برگه رای در حوزه های زيادی در سطح کشور, محدود کردن زمان رای گيری و عدم تمديد ساعت کار حوزه های رای گيری از موارد نگران کننده ی ديگر بود.
رئيس ستاد اصلاح طلبان گفت: ما خبرهای زيادی در باره ی آماده باش های نظامی و آمادگی پليس برای سرکوب دريافت کرده ايم که همه حکايت از تغيير مسير حرکت انتخابات داشت که متاسفانه نتايج انتخابات اين نگرانی ها را تاييد کرد. امين زاده در پاسخ به اين پرسش که واکنش مردم چه بوده گفت: نگرانی مردم خيلی زياد است. ما شاهد حرکتهای خودجوش شکل گرفته از سوی مردم هستيم که به خيابانها ريخته اند ولی متاسفانه پليس با آنها درگير شده است. وی افزود ما شنيده ايم که پليس به شدت به ضرب و شتم دختران و پسران معترض به نتيجه آراء در خيابانها پرداخته است که من اين رفتار را شديدا محکوم ميکنم. امين زاده اضافه کرد : از آنجائيکه نيروهای مسلح رفتار بسيار خشنی دارند و به نظر ميرسد سازماندهی گسترده ای با آمادگی کامل قبلی برای برخورد با مردم شکل داده اند ، توصيه ميکنم مردم از خود خويشتنداری نشان دهند. وی گفت: به هر حال ما منتظر تصميم مهندس موسوی هستيم تا به شکل مناسب و موثری از ايشان حمايت کنيم.
امين زاده در پاسخ به پرسش ديگری که موضع آقايان خاتمی و ميرحسين موسوی را جويا شدند، گفت: مهندس موسوی واکنش صريحی در بيانيه خود نشان داده و اعلام کرده که هرگز تسليم نخواهد شد. از صبح امروز هم جلسات متعددی با حضور آقايان خاتمی و موسوی تشکيل شده است. کميته صيانت از آراء نيز جلسه فوق العاده ای با حضور آنها داشته و در عين حال از آقايان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری طی گفتگو با آنها درخواست کمک شده است. وی اضافه کرد رايزنی ها همچنان ادامه دارد و مهندس موسوی در حال مشورت است تا به تصميم روشنی برسد. پس از آن قطعا با مردم گفتگو خواهد کرد.
امين زاده در خصوص واکنش احزاب حامی ميرحسين موسوی نيز اظهار داشت اين احزاب جلسات فوق العاده ای برای تصميم گيری تشکيل داده اند، از جمله شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز که جلسه فوق العاده ای با حضور آقای خاتمی داشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016