شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس الواعظين در گفتگو با جمهوريت: رفتار پليس فضا را خشونت بار می کند

اگر پلیس می تواند فضا را برای تبلیغات امن کند حتما برای اعتراضات به حق مردم نیز می تواند این کار را انجام دهد

جمهوريت -عماد برقعي : ماشا الله شمس الواعظین معتقد است : در این شب ها اگر خشونتی اتفاق می افتد این اعمال پلیس است که فضا را خشونت بار می کند. وقتی که پلیس اطلاعیه می دهد و برای جوانان این کشور خط و نشان می کشد و بعد هم با آنان برخورد می کند مشخص است که فضا خشونت آمیز می شود.

وي ن در گفتگو با خبرنگار جمهوریت با اعلام این مطلب افزود: اگر پلیس می تواند فضا را برای تبلیغات امن کند حتما برای اعتراضات به حق مردم نیز می تواند این کار را انجام دهد. وزیر کشور می گوید که برای این گونه اعتراضات مجوزی صادر نکرده است. سوال اینجاست که مگر مردم برای به دست آوردن حق طبیعیشان نیاز به مجوز وزارت کشور دارند؟

این روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی در مورد واکنش اعتراض آمیز مردم نسبت به نتایج انتخابات گفت: انتخاباتی سالم است که وجودان عمومی یک جامعه آن را بپذیرد. اما اکنون می بینیم که وجان عمومی جامعه ما در زمینه انتخابات به شدت آسیب دیده است. این وجدان علی رغم صدور بیانیه آیت الله خامنه ای نیز راحت نشده است و هنوز معترض است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین به اقامت اجباری و حبس خانگی میر حسین موسوی اشاره کرد و گت: این گونه رفتارها نشان می دهد که گویا دیگر حکومت نیازی به کاندیداهای ریاست جمهوری ندارد. اما اگر وضعیت کنونی ادامه یابد و اتفاق مثبتی به وقوع نپیوندد مشارکت سیاسی در ایران در معرض چالشی عمده قرار می گیرد.

این فعال سیاسی همچنین گفت: اگر انتخابات سالم برگزار شده است دلیلی برای این همه خشونت و وحشت نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016