یکشنبه 24 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل سخنان محمود احمدی نژاد پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات

بسم‌الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه

خدمت ملت بزرگ و عزت‌آفرين ايران اسلامي سلام عرض مي‌کنم و اعياد بزرگ، عيد زهراي مرضيه و فرزند گراميش امام راحل بزرگوار را تبريک عرض مي‌کنم.

حقيقتا ما لطف خدا و عنايات امام عصر و هوشمندي ملت بزرگ را در اين صحنه بزرگ به روشني مي بينيم امروز ملت ايران موجب اميد همه ملت ها و عزت آفرين در جهان است و همه بدخواهان خودش را مايوس کرده است انتخابات در ايران بسيار مهم است.

انتخابات تجميع اراده‌ها و خواسته ‌هاي ملت است.

انتخابات، تجميع اراده‌ها، همت‌ها و خواست‌هاي ملت است، آماده شدن براي جهش و پرش به سوي قله‌هاي بلند و آرماني و پيشرفت است. انتخابات در ايران يک حرکت مردمي و متعلق به مردم با نگاه به آينده و براي ساختن آينده است.

اين انتخابات آزمون بسيار بزرگ بود. گرچه در گذشته انتخابات پرشور و سرنوشت‌ساز فراوان داشتيم. اما اين انتخابات در مقطعي از تاريخ جهان برگزار شد که در آستانه انتخاب جديد بود.

مرزبندي‌ها در دنيا و در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي در حال تغيير و شکل‌گيري جديد است. چشم همه دنيا به ملت ايران معطوف شد دو راه در برابر ملت ايران بود يک راه بازگشت به گذشته و راه دوم نگاه به آينده و نگاه به آرمان‌ها و قله‌هاي بلند يعني ادامه راه امروز ملت ايران که راه عزت و سرافرازي است.

ملت ايران راه بيداري و حيات را انتخاب کرد.

خوشبختانه ملت ايران راه آينده، راه شکوه و عظمت، راه بيداري و حيات را انتخاب کرد و اين يک پيروزي بزرگ است در شرايطي که همه امکانات مادي و سياسي و تبليغي در خارج و در بخش‌هايي از داخل عليه ملت ما به طور هماهنگ بسيج شدند و سنگين‌ترين فشارهاي تبليغاتي و جنگ رواني عليه ملت ايران سازماندهي شد تعداد زيادي شبکه‌هاي جهاني به طور مستمر و با شيوه‌هاي بسيار پيچيده عليه ملت ما وارد شدند و يک نبرد سنگين همه جانبه را سازمان دادند.

ملت ايران در يک انتخابي بزرگ با يک حضور حماسي که قريب 40 ميليون نفر در يک انتخابات کاملا آزاد شرکت کردند و خود اين يک رکورد عظيم و پرافتخار در همه جهان است و راه آينده انتخاب، راه عزت و سرافرازي را انتخاب کردند. بسيار روشن است يک ملت بزرگ داراي ظرفيت‌هاي بزرگ است.

انتخابات دهم از دستاوردهاي بزرگ ملت ايران و مقدمه جهش‌هاي بزرگ است.

اين انتخابات از دستاوردهاي بزرگ ملت ايران و البته مقدمه جهش‌هاي بزرگ است و دوران جديد در تاريخ ملت ايران آغاز شده است که فرصت‌هاي جديد و بزرگي در اختيار ملت ايران قرار گرفت. آينده روشن پر از سازندگي، عزت، پرشور و افتخار آفرين در برابر ملت ماست.

امروز قدم در راه جديدي مي‌گذاريم گرچه ادامه راه گذشته است اما در سطحي بالاتر و در افقي وسيع‌تر و با شتاب و انگيزه‌اي مضاعف. بايد من همين جا از همه مردم تشکر بکنم از آحاد مردم از اقشار گوناگون از کشاورزان، کارگران، از فرهنگيان دانشگاهيان هنرمندان، پيشه وران‌، اديبان، اصحاب رسانه، دانشجويان و دانش‌آموزان، جوانان، علما و روحانيون اصيل، بيدار و شجاع و پيشگام ملت ايران از همه تشکر کنم از همه کساني که چنين حماسه بزرگي را خلق کردند چه آن‌ها که به من راي دادند و چه آنان که به کسي ديگر راي دادند همه در خلق اين حادثه بزرگ شريک بودند و من از همه آن‌ها صميمانه تشکر مي‌کنم.

از رهبري عزيز و گرانقدر انقلاب که با رهنمودهاي‌شان راه را براي حرکت در اين مسير نوراني باز کردند تشکر مي‌کنم.

امروز عميقا باور دارم که نظام جمهوري اسلامي داراي ظرفيت‌هاي بسيار گسترده و عظيمي است، ظرفيت‌هايي که مي‌تواند همه آرمان‌ها و خواست‌هاي يک ملت ما را برآورده کند.

امروز درجه اميد به پيگيري آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملت ايران و انقلاب جهاني ملت ايران و اميد به حل مشکلات و رفع موانع از برابر ملت ايران در بالاترين حد ممکن در دل جان ملت ما جاري است. مسووليت همه ما عمل به اين دو امر يعني پيگيري آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملت ايران و رفع موانع و مشکلات از برابر ملت است.

خيلي روشن است که راي مردم راي به برنامه‌هاست. مردم عهد اخوت با کسي ندارند. مردم به دنبال اجراي برنامه‌ها هستند و همه بايد از راي مردم تبعيت بکنند اين لازم است؛ چراکه مردم ولي نعمت ما هستند. خواسته‌هاي خود را متحدا و در يک حرکت ملي بيان کردند. آراي مردم تجميع شد و خواسته عمومي ملت مشخص شد.

همه بايد به دنبال تامين نظر مردم باشيم و نظر مردم هم روشن است در شعارهاي مردم در شعارهاي بنده در حرف مردم در هر نقطه ايران که برويم خواسته‌ها روشن است.

خدمت به مردم اولين خواسته‌اي است که مردم مي خواهند که آن‌ها مي‌خواهند که مشکلات مردم برطرف شود مشکلات عمراني ، زيربنايي، مشکل گراني که به بخشي از مردم فشار سنگيني را وارد کرده است، مشکل اشتغال، مشکل مسکن، به خصوص براي جوان‌هاي عزيز، اين‌ها دغدغه‌هاي مردم ماست مردم مي‌خواهند که همه توان و‌ همت ما و همه امکانات کشور براي خدمت و رفع مشکلات بسيج شود.

دومين خواسته عدالت است، مردم مي‌خواهند تبعيض نباشد و مي‌خواهند دست متجاوزين قطع شود مردم مي‌خواهند اموال عمومي متعلق به عمومي باشد و از آن صيانت بشود از حقوق ملت صيانت بشود از اختياراتي که ملت در اختيار دارد صيانت شود از عزت ملت صيانت بشود. کسي دست‌اندازي، زياده‌خواهي و ويژه خواري نکند. دنبال امتيازهاي ويژه براي خودش و براي بستگانش نباشد مردم مي‌خواهند عدالت وجود داشته باشد.

خواسته ديگر مردم، پيشرفت و تعالي همه‌جانبه کشور است. مردم مي‌خواهند کشورشان در علم در صنعت، در زندگي شخصي در فناوري‌ها در همه امور پيشرفته باشد و اين شايستگي ملت ايران است. ملت مي‌خواهد، نام ايران عزيز باشد و در تراز شايسته جهان باشد، اين خواسته ملت ايران است. ملت مي‌خواهند موانع پيشرفت و اجراي عدالت به آن‌ها معرفي بشود. اين حق مردم است و من و امثال بنده نمي‌توانيم از خواسته‌هاي ملت کوتاه بياييم و بايد موانع را به مردم معرفي کنيم و بنده کوتاه نخواهم آمد.

امروز بايد ايران را بسازيم و همت کنيم و اين خواسته‌هاي ملت فقط با مشارکت همگاني و عزم ملي امکان‌پذير است. اصلاحات اقتصادي و اصلاحات ساختاري فقط با مشارکت عمومي مسير است. من براي ساختن ايران از همه دعوت مي‌کنم. همه بايد دست به دست هم بدهيم، ايران عزيز را بسازيم. ايران متعلق به همه است. امروز مسووليت قوه مجريه بر عهده بنده است، اما بايد دست به دست هم بدهيم همه محترمند.

من به فعاليت هاي حزبي احترام مي گذارم اما دولت متعلق به همه مردم است و بايد پاسخگوي مردم باشد و تأمين خواسته‌هاي متن مردم باشد. بنده اصولگرايي که به دنبال اصلاحات اساسي در کشور نباشد را قبول ندارم. و اصلاح‌طلبي که به اصول ملت ايران پايبند نباشد آن را هم قبول ندارم. اسم‌ها مهم نيست مهم اين است که به ارزش‌ها، آرمان‌ها، خواسته‌هاي ملت پايبند باشيم دنبال اصلاح و خدمت باشيم دنبال پاسخگويي به ملت عزيز ايران باشيم.

دولت به هيچ گروه و دسته‌اي و هيچ کسي بدهکار نيست، بلکه ملت ولي نعمت است و دولت به ملت مديون است و همه دولت متعلق به ملت است بنده در انتخاب همکارانم بايد منافع ملت را در نظر بگيرم نه منافع اشخاص، گروه و دستجات. من قول مي‌دهم که توصيه هيچ کسي را در انتخاب همکارانم در نظر نگيرم و تنها معيار، صلاح و ويژگي‌هاي برجسته باشد.

به نظرم مردم انتظار دارند در انتخاب همکاران به اين ويژگي ها توجه بکنم و من به اين‌ها متعهدم. البته مسأله‌اي که مردم مي‌خواهند اين است که همکاران من پاک، متعهد و کارآمد باشند و من توصيه احدي را در اين رابطه قبول نخواهم کرد.

خواسته ديگر مردم اين است که مديران و همکاران من مردمي، ساده زيست و درد مردم را چشيده باشند و همراه مردم باشند.

ديگر خواسته مردم اين است که همکاران من دنبال اصالت گرايشات حزبي و گروهي نباشند اصالت را به مردم، خواست مردم، ارزش‌هاي مردم و آرمان‌هاي مردم بدهند و به فضل الهي من اين‌ها را دنبال خواهم کرد.

مساله مهمي که بايد در کشور نهادينه شود برابري همگان در برابر قانون است همه بايد در برابر قانون يکسان باشند.

اين قانون اساسي و ميثاق ملي ماست. اين مکتب انسان‌ساز و نجات‌بخش و مترقي ماست. همه در برابر قانون مساوي هستند. هيچ‌کس نبايد حق بيشتري براي خودش قائل باشد و مصون از پيگيري و دخالت قانون باشد، مصون از پاسخگويي به ملت باشد. البته رييس‌جمهور مسوول اجراي قانون اساسي و دنبال صيانت قانون اساسي است و بنده اين را دنبال خواهم کرد و قانون اساسي حقوق يکسان براي همه ملت ما پيش‌بيني کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنده با ملت پيمان بسته‌ام هم دور قبل و هم اين دوره و بر سر پيمان خود خواهم ماند و تا امروز هم بوده‌ام، بازگشت از اين پيمان ناممکن است ملت ايران آن‌قدر عزيز است که مي‌ارزد، انسان همه وجودش را فداي اين ملت کند و آن‌قدر اين ملت بزرگوار است که شکر خدمتگزاري اين ملت جز با فداکاري جز با تقديم همه وجود انسان ناممکن است يکي از پيمان‌هاي بزرگ و مهم بين من و مردم مبارزه با مفاسد و اصلاح امور است. بنده با احدي تعارف ندارم و اين يک ميثاق بين ملت و خادم خودشان است. بعضي‌ها به خاطر سوابق‌شان و بعضي سوابقي که در انقلاب دارند خودشان را مجاز به هر کاري مي‌دانند و اين اضافه‌خواهي است.

امام فرمود ميزان حال افراد است؛ معنايش اين است که ممکن است يک عده‌اي در يک شرايطي بسيار خوب و در خدمت ملت باشند، افتخار بيافرينند، مدال بگيرند اما در شرايط ديگري در نقطه ديگري قرار بگيرند.

آن‌ها که سابقه ارزشمند دارند نيازمند مراقبت بيشتري هستند و بايد و هم از خودشان، از سابقه‌شان و هم از آرمان‌ها و حقوق ملت و آرمان‌هاي ملت مواظبت کنند؛ بنابراين کساني که داراي چنين سابقه ارزشمند هستند، مسووليت‌شان سنگين‌تر است.

بنده در سخنراني به يک حادثه تاريخي و به ماجراي جناب طلحه و زبير اشاره کردم آن‌ها در کنار رسول خدا بودند مجاهدت‌ها کردند، خدمات کردند، نشان افتخار گرفتند، جايگاه آن‌ها در آن زمان محفوظ بود، اما اين‌ها انسان را تا آخر عمر حفظ نمي‌کند.

بعضي‌ها به من گفتند ذکر نام‌ها شائبه توهين دارد، بنده قاطعانه رد مي‌کنم. بنده قصدم توهين نيست نقدم يک حادثه تاريخي و عبرت‌آموزي است. براي همه ما عبرت است، همه بايد از تاريخ عبرت بگيريم. هرکس با هر سابقه‌اي از مرز عدالت خارج بشود در نقطه مقابل عدالت قرار مي‌گيرد. اصل عدالت است و عدالت اصل است، وقتي خارج شد، ديگر اعتباري ندارد، عده‌اي مي‌گويند ما با امام بوديم. با امام بودن کافي نيست، عمل امروز مهم است. ملت همه با امام بودند بايد امروز را ببينيم.

بعضي‌ها مي‌گويند بحث شيعه و سني است. بحث شيعه و سني نداريم و حتي در اداره کشور مسلمان و غيرمسلمان نداريم. همه انتظار دارند شيعه و سني، مسلمان و غيرمسلمان از حکومت انتظار عدالت دارند. وظيفه محوري حکومت، اجراي عدالت است و به فضل الهي بايد بر اين پافشاري کنيم و بايستيم.

مطلبي ديگري که بسيار مهم است ساختن کشور به دست همه ايران است داخل و خارج. همه اقوام همه اقليت‌ها، همه نخبگان، همه انديشمندان از همه دعوت مي‌کنم، بياييم براي ساختن ايران عزيز دست به دست بدهيم.

ما به ظرفيت عظيم و بي پايان ملت ايران عميقا ايمان و يقين داريم. ايران ظرفيت‌هاي بزرگ و زيادي دارد، ملت ايران توانايي و توانمندي کارهاي بزرگ، تصميمات بزرگ و جهش‌هاي بزرگ را دارد و به توانمندي‌هاي دختر و پسر و جوانان اين سرزمين يقين دارد، ما بهترين جوانان را داريم شايسته ترين و توانمندترين جوانان را داريم و ما بايد کشورمان را بسازيم، کشور را بايد با اميد به آينده بسازيم. ما نيازمند فضايي آرام و سازنده هستيم. بايد فضاي کشور آرام باشد، تا سازندگي اتفاق بيافتد امروز انتخابات تمام شده است، احدي حق ندارد از کسي بپرسد که به چه کسي راي داده است. اين حق تک تک ملت است و همه بايد از اين حق‌شان استفاده بکنند و خوشبختانه اکثريت قاطع ملت از اين حق استفاده کردند نظر من اين است که همه ملت ايران آماده بودند از اين حق استفاده کنند و تکليف خودشان را ادا کنند.

همه ملت در اين پيروزي بزرگ و حماسه بزرگ امروز سهيم هستند همه جوان‌ها همه نوجوان‌هاي اين سرزمين فرزندان بنده هستند فرزندان اين ملت هستند من همه آن‌ها را دوست دارم و با تمام وجود به تک تک آن‌ها عشق مي‌ورزم و به آن‌ها افتخار مي‌کنم و سعادت و سلامت منتهاي آرزوي من است. من مي‌خواهم همه جوان‌هاي ايران در قله‌هاي پيشرفت، سلامت و نشاط باشند. يکي از دعاهاي من در ملاقات‌هاي مردمي، آرزوي پيشرفت نهايي و بزرگ براي همه جوان‌هاي اين سرزمين است.

بنده فرزند کوچک ملتم بارها گفته‌ام خاک پاي ملت بزرگ ايران هستم به نوکري مردم افتخار مي‌کنم آن را با هيچ چيزي در عالم عوض نمي‌کنم؛ چراكه ملت ايران بهترين ملت‌ها در طول تاريخ است. شايسته‌ترين ملت‌ها در طول تاريخ است من به شما افتخار مي‌کنم و همه زندگي‌ام را در راه عزت و آسايش و رفاه شما صرف خواهم کرد، البته من در آينده درباره سياست‌ها و جزئيات برنامه‌ها مجددا با شما مردم عزيز سخن خواهم گفت.

بايد يک بار ديگر در پايان از همه ملت و همه کساني که مشارکت و کمک کردند اين حماسه بزرگ را آفريدند از همه کساني که براي کانديداها ستاد برپا کردند، اطلاع‌رساني کردند، از همه هواداران کانديداها، از وزارت کشور و برپا کنندگان و برگزارکنندگان انتخابات، از شوراي نگهبان و مسوولين تشکر مي‌کنم، نظارت بر انتخابات در ايران کاملا مردمي است، هيات‌هاي انتخابات و اعضاي شعب همه مردمند. در شهر و روستا ناظرين هم از متن مردمند. انتخابات مردمي است از همه شان من تشکر مي‌کنم از رسانه ملي زحمت بسيار کشيدند و براي خلق اين حماسه عظيم تلاش کردند. من از همه صميمانه تشکر مي‌کنم.

روز يكشنبه جشن است؛ جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) کسي که کانون و جوشش عشق است، معدن عشق است، تجلي همه زيبايي‌ها و خوبي‌هاي آفرينش است، مهد امامت و ولايت و رسالت است، الگوي همه است در قله کمال انسانيت است.

ميلاد امام راحل است و ان‌شاءالله جشن پيروزي بزرگ ملت ايران در حماسه بي‌نظير انتخابات در سرتاسر ايران است و ظاهراً در ميدان ولي عصر هم از ساعت 5 مردم تهران اين جشن بزرگ را برپا خواهند کرد.

ان‌شاءالله بنده هم به عنوان يک پرکاه در اقيانوس متلاطم مردم شرکت خواهم کرد از همه شما صميمانه تشکر مي‌کنم. اگر نام کسي نام قشري نام گروهي از قلم افتاد عذرخواهي مي‌کنم.

به اميد روزهاي روشنتر و عزيز تر و سرافراز تر براي ملت بزرگ ايران

سرفراز باشي ميهن من

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016