یکشنبه 24 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردم شورش کنيد! ۳۹ ميليون نفر کودتا کرده اند، خبر ويژه روزنامه کیهان چاپ تهران

جریان رسانه ای وابسته به ضد انقلاب، پس از چند ساعت شوک ناشی از مشارکت گسترده مردم و پیروزی بی سابقه رئیس جمهور اصولگرا در انتخابات، دور تازه سیاه نمایی و تشنج طلبی را کلید زد.

اعلام نتایج خیره کننده انتخابات ریاست جمهوری رسانه های اصلی ضد انقلاب را تا ظهر دیروز در شوک فرو برده و باعث توقف ناگهانی گزارش های آنها درباره انتخابات شد. آنها با تأخیر و اکراه و در خبرهای کوتاه به انتشار بخشی از نتایج پرداختند اما از بعدازظهر هماهنگ با افراطیون داخلی القای تقلب و کودتا! در انتخابات را آغاز کردند. رادیو فردا، گویانیوز، رادیو زمانه، رادیو فرانسه، دویچه وله، ایران امروز، اخبار روز، العربیه، سایت همدمی (وزارت خارجه رژیم صهیونیستی)، ایران گلوبال، نئوسکولاریسم، ملی -مذهبی و صدای آمریکا از جمله رسانه های ضد انقلاب بودند که با شدت بیشتر و به صورت آشکارتر به سیاه نمایی علیه نتیجه انتخابات پرداختند و با برخی سایت های داخلی نظیر نوروز، یاری، امروز، قلم نیوز، کلمه، آفتاب، خبرنامه امیرکبیر، اصلاحات، سلام نیوز و جمهوریت برای ایجاد التهاب و تشنج همراهی کردند.

سایت رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) دیروز از قول یکی از عناصر ضد انقلاب مقیم آلمان مدعی شد نتایج انتخابات در حقیقت یک کودتای نظامی است و این از قبل تدارک شده بوده چرا که طبق نظرسنجی ها ]؟![ احمدی نژاد بیش از 30 درصد آرا را نداشت و باید 70 درصد رأی ها به موسوی تعلق می یافت.

گویانیوز ارگان دیگر سازمان سیا نیز در گزارش های مختلف بر دو واژه «تقلب بزرگ» و «کودتا» که ظاهراً واژه های پردازش شده در اتاق های جنگ روانی است تأکید کرد و از جمله با دعوت به آشوبگری نوشت: هموطن! حال که به نصیحت آگاهان واقعی توجه نکردید و به جای شروع از نقطه آسان تحریم، کار دشوار را در پیش گرفته و از هول حلیم در دیگ افتادید بهتر است کمی تأمل کنید و به فکر چاره عملی باشید. پیشنهاد این است که همه طرفداران تغییر چه آنها که تشویق به رأی کردند و چه طرفداران تحریم، با هماهنگی از مردم بخواهند برای مقابله با تقلب بزرگ و خیانتی که شده از همین امشب رأس ساعتی مشخصاً ترجیحاً ده به پشت بام ها بروند و فریاد آزادی سردهند و از فردا دست به اعتصاب بزنند(!)
القای کودتا و دعوت به تشنج و درگیری و اعتصاب به طور مکرر در تحلیل های گویا نیوز تکرار شده است. سایت ضد انقلابی مذکور همچنین در بیانیه ای جعلی و بدون امضا تحت عنوان «جمعی از اصلاح طلبان» مدعی کودتا شد و از موسوی خواست مقاومت کند!

این سایت به همراه رادیو فردا و ایران امروز به نقل از گروهک خود خوانده کمپین حقوق بشر ادعا کرد ستادهای موسوی و کروبی مورد حمله قرار گرفته است. کمپین کذایی همچنین به دروغ ادعا کرد موسوی در حال رفتن به بیت رهبری، توسط مأموران امنیتی بازداشت شده و برای پس گرفتن ادعاهایش تحت فشار قرار گرفته است. این ادعاها به طور گسترده توسط شبکه عنکبوتی منتشر و تکثیر شد. کمپین مذکور همچنین نسبت به امنیت و سلامت جانی دو نامزد اصلاح طلب القای نگرانی کرد.

ارگان گروهک فدائیان خلق (اخبار روز ) هم که پیش از این خواستار تحریم انتخابات شده بود هماهنگ با سایر جریان های ضد انقلاب مدعی تقلب شد و خطاب به موسوی و کروبی نوشت: این آخرین فرصت است. شما فرصت کوتاهی برای اعتراض و مقاومت دارید! اکنون فرصت بسیار کوتاه و حساسی در برابر کاندیداهای شکست خورده اعلام شده به ویژه موسوی ایجاد شده که به آن چه گفته اند عمل کنند. آنها اکنون این شانس را دارند که با نپذیرفتن نتیجه و دعوت مردم به اشکال مختلف مقاومت نظام را وادار به عقب نشینی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما دویچه وله آلمان در تحلیلی قابل تأمل نوشت: نتایج رسمی انتخابات، سبب شگفتی تحلیل گران در خارج از کشور شده است. یک کارشناس ]!؟[ گفته این یک انتصاب بود نه انتخاب. هنوز روشن نیست که مردم چگونه از خود واکنش نشان خواهند داد(!)

سایت صهیونیستی ایران گلوبال (از تحریم کنندگان انتخابات) هم مدعی تقلب 10 میلیونی شد و از بازداشت موسوی و انتقال وی به وزارت اطلاعات خبر داد.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز ناکامی موسوی را موجب یأس و ناخرسندی عمیق خواند و نوشت: نظرسنجی های غیر رسمی حکایت از آن داشت که میرحسین موسوی دست کم دو برابر احمدی نژاد رأی خواهد آورد. طرفداران موسوی در حالت شوک و ناخرسندی عمیق به سر می برند. گروه هایی از جوانان در تهران می کوشیدند به تظاهرات و عملیات اعتراضی دست بزنند.

به نظر می رسد مشارکت 39 میلیونی ملت ایران و انتخاب رئیس جمهور با 24 میلیون رأی که اتفاقی بی سابقه در انتخابات ریاست جمهوری است، جریان های ضد انقلاب را چنان خشمگین ساخته که توجه ندارند هرگونه هتاکی بیشتر علیه منتخب ملت، باعث منفور شدن بیشتر این جریان ها می شود و نمی توان 39 میلیون نفر را متهم به کودتا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016