یکشنبه 24 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شبکه عنکبوت در تدارک عمليات انتحارى، خبر ويژه روزنامه کیهان چاپ تهران

نامزد اصلاح طلبان در دام اطرافیانی افتاد که در اتاق های دربسته مدام به وی القا می کردند در پیروزی قطعی خود شک نکند.

میرحسین موسوی بعدازظهر دیروز با قطعی شدن ناکامی اش و پیروزی دکتر احمدی نژاد، تمام ادعاهای قانون گرایی، اخلاق مداری و «ادب مرد به ز دولت اوست» را کنار گذاشت و به تعبیر درست به جرزنی درباره انتخاب و رأی ملت پرداخت. وی در بیانیه خود مدعی صحنه آرایی و شعبده بازی در انتخابات شد و نتیجه را بهت آور خواند.

موسوی در حالی وعده افشای رازهای پشت پرده را داد که ستاد وی با حضور شماری از افراطیون سازمان مجاهدین و مشارکت، به چیزی شبیه خانه تیمی برای تدارک تشنج و تلخ کردن کام ملت ایران در جشن بزرگ انتخابات تبدیل شده اما موسوی توضیح روشنی درباره چرایی این اتفاق نداده است.

گفته می شود صدور این بیانیه پرخاشگرانه و ضداخلاقی، پس از جلسه موسوی با شماری از افراطیون مشارکت و مجاهدین در ستاد انتخاباتی وی (خیابان میرهادی) صورت گرفته و در واقع افراطیون در ادامه بازی انتحاری و خطرناک، موسوی را سپربلا و پیشمرگ خود قرار داده اند.

افراطیون نفوذی در ستاد موسوی از ساعات آغازین روز جمعه با استفاده از رسانه ها و سایت هایی نظیر قلم نیوز، ایلنا، یاری نیوز، نوروز، امروز، اصلاحات، سلام نیوز و ... اقدام به شانتاژ و اعلام پیشاپیش نتایج انتخابات کرده بودند! این شبکه عنکبوتی در همان ساعات اولیه رأی گیری مدعی شد موسوی در 21 استان به طور قاطع اول شده و 65 درصد آرا را حائز گردیده است! همچنین در ادامه خبرسازی ها برخی از اعضای حلقه مذکور (نظیر فرشاد مومنی) ادعا کردند موسوی از مجموع 35 میلیون رأی، 30 میلیون رأی به دست آورده است! ابوالفضل فاتح مسئول کمیته رسانه و تبلیغات موسوی هم گویی که همچنان حال و هوای تبلیغات را درسر داشته باشد، مقارن ظهرجمعه اعلام کرد پیروزی مهندس موسوی در مرحله اول قطعی است. «امپراطوری دروغ» جمعه، روز بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت و اگر هم نتوانست در میان مردم مخاطب جدی پیدا کند، اما لااقل توانست به میرحسین موسوی در اتاق های در بسته ستاد بباوراند که پیروز مسلم انتخابات است کاری که پیش از این با کروبی و هاشمی رفسنجانی شده و جواب داده بود! در همان ساعت ها بود که جلایی پور عضو افراطی حزب مشارکت تحت عنوان «جامعه شناس» به واسطه سایت های یاری و قلم نیوز و... ادعا می کرد «باید آماده جشن پیروزی شویم. اکثریت مطلق در سراسر کشور با مهندس موسوی است».

حتی خاتمی هم به هنگام انداختن رأی در صندوق که ساعات اولیه صبح جمعه صورت گرفت، هر چند که گفت «من پیش گو نیستم» اما بلافاصله پیش گویی کرد و گفت «همه شواهد حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است»(!؟)

به همین دلیل هم بود که مقارن ساعت 23 جمعه شب موسوی با صدور بیانیه کوتاهی، خواستار برگزاری جشن پیروزی شد و ساعتی بعد در جمع خبرنگاران- اغلب خارجی- القائات اعضای ستاد خود را باز گفت: «من برنده قطعی انتخابات با نسبت زیاد آرا هستم». اما طبیعی بود که رأی 24 میلیونی ملت به احمدی نژاد، برای موسوی شوک شدید به همراه داشته باشد و این همان چیزی بود که افراطیون از یک ماه قبل با پیش بینی شکست، روی آن طراحی و حساب باز کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لطیفه تلخ تر و طنز سیاه تر، بیانیه اعتراض کروبی است که با سقوط شدید آرا و بی اعتمادی مطلق مردم مواجه شده است. وی مدعی شد جشنواره انتخابات به سوگواری تبدیل شده و باید مرثیه خواند! کروبی می نویسد: نتایج اعلام شده چنان مضحک و شگفت بود که در بیان و بیانیه نمی آید. شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل شد(!) کروبی حدود 321 هزار رأی معادل (کمتر از یک درصد آرا) را به دست آورده که سقوطی 4 میلیون رایی را نسبت به دوره قبل نشان می دهد اما وی به جای اینکه به افراطیون حاضر در ستاد و روزنامه خود اعتراض کند، به مردم و دولت پرخاشگری می کند. نکته جالب دیگر اینکه افراطیون نفوذی تحکیم هر چند مدعی حمایت از کروبی بودند اما اکنون سایت خود (خبرنامه امیرکبیر) را تبدیل به ارگان افراطیون ستاد موسوی کرده اند تا معلوم شود افراطیون ظاهراً انشعابی نهایت از یک مرکز کوک می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016